Klar og tydelig kommunikasjon er viktig enten man skriver for print eller web. Selv om mange av de samme reglene gjelder for begge utrykksformer finnes det også egne teknikker og derfor også kurs innenfor de mange forskjellige stilartene. Her finner du kurs i alle former for journalistikk eller kommunikasjon på web.
Vi tilbyr bachelor i markedsføring og merkevareledelse. Vil du utvikle attraktive merkevarer og påvirke samfunnet rundt deg? Da er dette utdanningen for deg! Som Norges eneste tilbyr vi en Bachelor i Markedsføring og merkevareledelse.
Etter studiet er du oppdatert på digital markedsføring gjennom moderne og kostnadseffektive kanaler. Du besitter kunnskaper og ferdigheter som umiddelbart kan tilføre bedrifter verdi gjennom økt synlighet på internett, annonsenettverk, tilstedeværelse i sosiale medier, og bedriftens egne nettsider.
2-dagers kurs der du får en god oversikt over de ulike elementene i digital markedsføring. Fra digital strategi og markedsplan til innholdsmarkedsføring og sosiale medier, kampanjer og annonser, hvordan bli funnet i Google ved hjelp av søkemotoroptimalisering og gode tekster.
For alle som skal benytte eMarketeer til å sende ut nyhetsbrev til eksisterende personer i SuperOffice. Kurset er beregnet både for den typiske markedsansvarlige i bedriften, men også for de som skal sende ut nyhetsbrev fra tid til annen.
For den som vil lære mer om mulighetene rundt skjemaer og automasjoner i eMarketeer og hvordan dette kan benyttes mot SuperOffice. Kurset er beregnet for personer med kjennskap til eMarketeer fra tidligere bruk.
For den som vil lære mer om mulighetene rundt skjemaer og automasjoner i eMarketeer og hvordan dette kan benyttes mot SuperOffice. Kurset er beregnet for personer med kunnskap til eMarketeer fra tidligere bruk.
For alle som skal benytte eMarketeer til å sende ut nyhetsbrev til eksisterende kunder i SuperOffice. Kurset er beregnet både for den typiske markedsansvarlige i bedriften, men også for de som skal sende ut nyhetsbrev fra tid til annen.
Dette kurset har som formål å ta i bruk informasjonen som ligger lagret i CRM systemet. Fokus vil være på funksjonene utvalg og dashbord.
Vi tilbyr nettstudie i videomarkedsføring i sosiale medier. Video er en viktig del av influencer-markedsføring. Jobb med digitale strategier og benytt videoproduksjon og storytelling på Facebook, Instagram, YouTube og andre sosiale medier.
Vi tilbyr nettkurs om akademisk lesing og skriving. I dette emnet lærer du å knekke den akademiske koden. For å nå det målet, trenger du å lære hvordan du både leser og skriver fagtekster.
Vi tilbyr nettkurs om Akademiske tekster og statistiske metoder. Akademiske tekster og statistiske metoder gir deg en innføring i hvordan du kan hente ut troverdig informasjon fra forskningslitteratur og om hvordan data kan analyseres statistisk.
Vi tilbyr nettkurs om emnet butikkøkonomi som nettkurs.Dette emnet gir deg kunnskap om hvordan du foretar beregninger og analyser som dokumenterer den økonomiske utviklingen i virksomheten.
Ønsker du å jobbe med markedsføring på nett? Da er dette studiet for deg! Digital markedsføring gir deg kunnskap om web marketingmix, i tillegg til forståelse for at nettet er en kanal som har en egen forretningsarena med en annen logikk enn det tradisjonelle vare- og tjenestesamfunnets.
Dette emnet forbereder deg på en praktisk arbeidshverdag med digital markedsføring. Du utvikler kompetanse til å vurdere og gjennomføre digitale markedsføringsaktiviteter, og du får innsikt i ulike digitale kanaler og relevante digitale trender.
Vi tilbyr nettbasert kurs i digital undervisning på sted og nett. Dette emnet skal gi deg som lærer en profesjonsfaglig digital kompetanse. Du vil lære om pedagogisk bruk av digitale verktøy og digitale læringsressurser
Vi tilbyr nettbasert kurs i digitale ressurser, læring og undervisning. Emnet gir en innføring i bruken av digitale ressurser i skole og arbeidsliv og hvilke utfordringer denne sektoren står overfor i årene som kommer.
Vi tilbyr nettbasert kurs om forbrukeratferd. Forbrukeratferd gir deg en forståelse for hvilke prosesser individet går gjennom ved kjøp av en vare eller tjeneste. Du skal også få forståelse for hvordan individets behov og motiver påvirker forbrukeren før, under og etter kjøpet.
Vi tilbyr årsenhet i innholdsmarkedsføring som nettstudie. Innholdsmarkedsførere skiller seg fra andre markedsførere ved at de bruker journalistiske og fortellende metoder og teknikker i kommunikasjonen.
Vi tilbyr nettbasert kurs i introduksjon til innholdsmarkedsføring. Dette emnet gir deg en innføring i innholdsmarkedsføring som fagområde, teoretisk og praktisk.
Vi tilbyr nettbasert kurs i journalistikk 1 - innføring i journalistisk metode. Målet er å gi studenter forståelse for hvordan journalister arbeider, hvilken rolle journalisten har i et demokratisk samfunn og hva som ligger til grunn for journalistiske prioriteringer.
Vi tilbyr nettbasert kurs i journalistikk 2. I emnet journalistikk 2 tilegner du deg ferdigheter i nyhetsjournalistikk, ved å arbeide aktivt med reelle saker, og med ulike journalistiske metoder.
Vi tilbyr nettbasert kurs i kreativ skriving. Kurset skal lære deg å skrive bedre, både friere tekster og tekster med bestemte mål. Du vil bli en mer bevisst språkbruker og får et større repertoar som skribent.
Vi tilbyr nettbasert kurs i markedskommunikasjon. Du vil gå gjennom ulike faser og steg for å planlegge markedskommunikasjon, og du vil lære om alternative kommunikasjonstiltak du kan velge blant.
Vi tilbyr nettbasert kurs i publisering. Dette emnet gir deg en praktisk rettet innføring i publisering på nett og papir, og du lærer også om publiseringsetikk, effektmåling og søkemotoroptimalisering.
Vi tilbyr nettbasert kurs om tekstforfatting. En tekstforfatter vet at en tekst ikke bare er en tekst. Det er derfor de heter tekstforfattere og ikke tekstere. I dette emnet vil du få innsikt i og forståelse for tekstforfatterens rolle.
Vi tilbyr nettbasert kurs i video 1 som gir deg teknisk og dramaturgisk innsikt i hvordan filme og bruke et kamera som verktøy til forskjellige typer historiefortelling.
Vi tilbyr onlinekurs om Gamified Microsoft Teams Training. Lær å mestre Microsoft Teams! Spill deg gjennom hverdagslige situasjoner der du må håndtere de vanligste utfordringene ved å jobbe online. Kanskje du blir dagens helt?
I dette kurset lærer du å annonsere med Google Ads slik at du blir synlig i det øyeblikket kunden søker etter ditt produkt eller tjeneste. Vi lærer deg å opprette og konfigurere en Google Ads-konto, installere Google Ads-taggen og konverteringssporing på egen nettside, gjennomføre målgruppe- og søke
Dette kurset er laget for deg som vil lære å bruke Google Analytics 4, og få innsikt i hvordan kundene dine bruker nettstedet eller appen din. Kurset varer i 4 timer og 55 minutter og er stappfullt med verdifull informasjon. Når du er ferdig med kurset kan du jobbe profesjonelt med Google Analytics
Ta vårt videokurs i innholdsmarkedsføring fra din datamaskin. Lær så mye du vil, når du vil. Du får gratis hjelp. Du får kursbevis. Du får tilgang til alle kurs. Meld deg...
Lokasjonsorientert søkemotoroptimalisering (også kalt lokal SEO) skiller seg fra tradisjonell søkemotoroptimalisering ved at fokuset ligger på å forbedre synligheten til en nettside ut fra et lokalt perspektiv. Det handler om å styrke sin posisjon i lokalmiljøet og øke sin tilstedeværelse i lokasjon
Mailchimp er et e-postmarkedsføringsverktøy for bedrifter og organisasjoner. Selskapet ble stiftet i 2001 og har blitt en bransjestandard innen e-postmarkedsføring. Men hva er hemmeligheten bak Mailchimps suksess? Vi tror svaret ligger i verktøyets uovertrufne brukervennlighet. Og med kombinasjon av
Søkemotoroptimalisering (også kalt for SEO) er en teknikk man bruker for å øke synligheten til en eller flere sider på internett. Denne teknikken gjør at en eller flere sider får høyere plassering i søkemotorens organiske søkeresultater. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt
Er du frustrert over din bedrifts manglende tilstedeværelse i sosiale medier? Opplever du at innholdet dere publiserer ikke når ut til følgerne deres eller får nok engasjement? Da bør du bli med på kurset i strategi for sosiale medier med Charlotte Lauvland!