Hvilke kanaler skal du inkludere i din digitale strategi? Det digitale landskapet kan være vanskelige å navigere i, valgene er flere enn noengang tidligere, hvor finner du dine kunder?
Innhold:
Kanalvalg på nett - hvilke digitale kanaler bør du være i?
Agenda:
1) Du må velge mellom flere digitale kanaler enn noengang tidligere. Hvordan navigere i dette landskapet?
2) Digital strategi - hvor finner du dine kunder og hvordan velge riktige kanaler?
3) Hvordan prioritere og klare å følge opp alle kanaler du er tilgjengelig i?
4) Organisk og betalt synlighet.
5) En kort introduksjon til ulike kanaler:
• Sosiale medier som Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat og YouTube.
• Google og Bing - SEO og annonsering.
• Nyhetsbrev / e-postmarkedsføring.
6) Tips, oppsummering og nyttige verktøy.
Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker å få en innføring i ulike kanalvalg på nett og lettere kunne ta en beslutning på hvilke kanaler man skal prioritere.
Hvorfor velge dette kurset:
• Det mangler ikke på digitale kanaler å være synlig i, men hvilke kanaler er riktig for deg å prioritere?
• Lær om ulike kanaler både organisk og betalt og finn ut hva som passer inn i din digitale strategi.
• Hvordan vurdere hvilke kanaler som passer for deg? Hvilke styrker og svakheter påvirker dine kanalvalg?
Forkunnskaper:
Det stilles ingen spesielle krav til forkunnskaper.
Kursmateriell:
Du må ha PC eller Mac. Det er en fordel med tilgang på dine kontoer i sosiale medier, men ingen krav.. Kursavgiften inkluderer lunsj, kursdokumentasjon, kursbevis og diplom.