Vi tilbyr digital undervisning om strategisk kommunikasjon i sosiale medier. De fleste vet at virksomheten bør ha en god tilstedeværelse i sosiale medier, og at man bør lage godt innhold som engasjerer målgruppen. Men hva betyr det egentlig i praksis?
Innhold:
I dette kurset får du praktiske tips og gode verktøy som du raskt kan ta i bruk for å sikre din virksomhet en strategisk og målbevisst kommunikasjon i sosiale medier - som fungerer!
Dette lærer du:
• Hvordan virksomheten din kan skille seg ut på en god måte i sosiale medier
• Kommunisere i sosiale medier på utradisjonelt vis for å oppnå ønsket effekt
• Virkemidler du kan bruke for å sikre godt engasjement på ditt innhold
Leksjoner:
1. Dagens komplekse mediesituasjon
2. Direkte, personlig kommunikasjon
3. Troverdighet og tillit er en ny valuta
4. Godt innhold - for hvem
5. Slik virker Facebooks algoritmer
6. Konkrete eksempler på innhold som gir gratis rekkevidde
7. Kommuniser ut i fra dine kjerneverdier
8. Slik etablerer du tydelige kommunikasjonsmål
9. Et enkelt verktøy for strategisk innholdsutvikling
10. Gode fortellinger er godt innhold
11. Hvem sitter på historiene du kan fortelle
12. Hva kreves av organisasjonen
13. Slik etablerer du gode møteplasser for historiedeling
14. Slik lager og vedlikeholder du en innholdsplan
15. Hvem gjør hva i organisasjonen
16. Hvordan sikre de nødvendige ressursene
17. Hvilket omfang ønsker du
18. Slik etablerer du en prioriteringsoversikt
19. Hva er virksomhetens strategiske mål
20. Slik bruker du sosiale medier for å nå strategiske mål
21. Rekkevidde og engasjement
22. Hva skal måles og når
23. Nyttige verktøy som bør brukes
24. Slik etablerer du en analyseoversikt
25. Ikke måle for å måle - du må bruke resultatene
26. Slik definerer du handlingspunkter ut i fra positive / negative resultater
27. Prøving og feiling for å utvikle magefølelse for arbeid med sosiale medier
28. Oppsummering og veien videre
Kursekspert: Astrid Valen-Utvik
Astrid Valen-Utvik startet kommunikasjonsbyrået Valen-Utvik AS i 2009. Valen-Utvik AS leverer innholdsproduksjon og tar hånd om all dialog for ulike virksomheter i sosiale medier, og jobber konkret, praktisk og målrettet med tilstedeværelse på Facebook, Instagram, blogg og andre sosiale kanaler for sine kunder. Valen-Utvik er opptatt av bedrifters hverdagskommunikasjon i sosiale medier, og hvordan sosiale medier kan jobbes med strategisk og målrettet, på en måte som nyttiggjør virksomheters ressurser på best mulig måte.
Valen-Utvik er en tydelig stemme i fagmiljøet rundt sosiale medier, og holder mange workshops, foredrag og kurs for både mellomstore og store kunder. Med Valen-Utvik får du inspirerende kurs, basert på konkrete erfaringer med å produsere, strukturere og analysere innhold i sosiale medier.
Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker digital undervisning om strategisk kommunikasjon i sosiale medier
Språk:
• Kurset holdes på norsk
Eksamen / sertifisering:
Kursbevis