Vi tilbyr online kurspakke om sosiale medier. Optimaliser organisk synlighet og utnytt annonseringspotensialet på Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok og LinkedIn med vårt kurs i sosiale medier.
Innhold:
I tillegg får du en hel dag med innholdsproduksjon til sosiale medier. Totalt 6 dager med sosiale medier, og du bestemmer selv hvor raskt du vil gjennomføre ved å velge datoer for den enkelte kursdag.
Dette er en kurspakke bestående av kursene:
• Kurs i Facebook- og Instagram-annonsering: slik lykkes du
• Kurs i hvordan skape organisk vekst på Facebook og Instagram
• LinkedIn-kurs
• Snapchat-kurs
• TikTok-kurs
• Kurs i innholdsproduksjon til sosiale medier
Agenda:
Kurs 1) Facebook- og Instagram-annonsering: slik lykkes du:
Facebook hadde i 2018 over 3.360.000 millioner norske brukere og var det første nettstedet i verden som bikket 1 milliard sidevisninger på en måned. Plattformen er blitt en av de største nettstedene for video og treffer brukere på tvers av alle enheter. Dette er en flott annonseringsmulighet for bedrifter, som kan nå ut til sine kunder i den settingen og formatet de selv ønsker.
• Basic gjennomgang av Facebook og Instagram-annonsering, og hvordan Facebook og Instagram passer inn i din markedsstrategi.
• Hvordan du tar Facebook fra et basic oppsett til en avansert og vellykket annonsekonto
• Praktiske eksempler til hvordan Facebook og Instagram-annonsering fungerer
• Praktisk gjennomgang av hvordan du setter opp et vellykket oppsett
• Lage annonser som du lykkes med
• Det du trenger å vite om optimalisering av oppsettet ditt
• Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse
• Finn målgrupper du ikke visste du hadde
• Utforske Facebook-formater som passer din bedrift (bannere, video, lead-annonser, med mer)
• Veien videre og strategier for å oppnå suksess med Facebook og Instagram
Kurs 2) Hvordan skape organisk vekst på Facebook og Instagram:
• En grunnleggende gjennomgang av hvordan Facebook og Instagram passer inn i din markedsstrategi.
• Finn og dyrk din målgruppe - identifiser drømmekunden.
• Lær å lage innhold som treffer din målgruppe.
• Lag innhold som skaper engasjement.
• Tidsbesparende oppsett av kampanjer.
• Utforske Facebook-formater som passer din bedrift, innlegg, reels, stories mm.
• SoMe - nettverksbygging.
Kurs 3) LinkedIn-kurs:
• Strategisk bruk av LinkedIn
• Merkevare- og omdømmebygging
• Målgrupper og segmentering
• Rekruttering i sosiale medier
• Tips til bedriftsprofilen
• Kampanjeverktøy
• Annonseformater
• Leads generering
• Sporing og Analyse
Kurs 4) Snapchat-kurs:
Vi vil guide deg gjennom både organisk bruk og strategisk annonsering på Snapchat. Lær å skape engasjerende innhold, bygge lojale følgere og samtidig oppdage hvordan du kan utnytte annonseringens kraft for å oppnå imponerende resultater. Enten du er nybegynner eller ønsker å ta dine Snapchat-ferdigheter til neste nivå, er dette kurset skapt for å gi deg konkrete ferdigheter og innsikter som vil hjelpe deg å lykkes på plattformen.
• Om Snapchat
• Privatkonto og bedriftskonto (inkludert hvordan få abonnementer på privat)
• Tips og triks til bruk av Snapchat
• Snapchat+
• Organisk markedsføring på Snapchat
• Annonsering på Snapchat - betalt vs organisk
• Målgrupper og segmentering
• Annonseformater
• Ulike verktøy
• Resultat og rapportering
• Vellykket kampanje fra A-Å
• Oppskriften på suksess
Kurs 5) TikTok-kurs:
Vi vil utforske TikToks unike dynamikk og hvordan du kan engasjere publikum på en måte som skiller seg fra andre sosiale medier. Vi vil også dykke ned i TikTok Ads Manager og lære deg hvordan du kan planlegge og lansere vellykkede annonsekampanjer som når akkurat riktig målgruppe, samt gå gjennom det unike ved TikTok sin Ads Manager. Dette kurset gir deg den innsikten du trenger for å navigere TikTok-universet. Enten du vil skape kreativt innhold, bygge en sterk følgerskare, eller utforske annonseringens muligheter, er dette kurset starten på din TikTok-reise.
• Introduksjon til TikTok
• Grunnleggende om TikTok
• Organisk bruk av TikTok
• TikTok Ads Manager og annonsering
• Kreative annonseformater og kampanjer (inkludert hva skiller annonsering på TikTok fra andre plattformer)
• Resultatmåling og optimalisering
• Suksessoppskrift og fremtidige trender
• Skaperverktøy - analyser og skaperportal
• Oppsummering og ressurser
Kurs 6) Innholdsproduksjon til sosiale medier:
Sosiale medier:
• Bilde
• Video
• Lyd og podkaster
• Tekst
• Størrelser, filtyper og formater
Verktøy på farten, bruke mobil til effektiv produksjon:
• Ta gode bilder og bruke kamera på mobil effektivt og raskt
• Lage gode filmopptak
• Apper for bilderedigering
• Apper for mobil videoproduksjon
• Tekstproduksjon og tale til tekst
• Tilleggsutstyr for å få det du vil
• Lys, lyd, actionkamera, reflektor
Valg av riktig verktøy til produksjon:
• Adobe Express
• Adobe Xd / Figma
• PowerPoint / Keynote
• Photoshop
• Illustrator
• InDesign
Produksjon:
• Lær å lage enkel video
• Lære å ta gode bilder
• Enkel og rask historiefortelling
• Kvalitetssikre produksjon
Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker å bli synlig i sosiale medier og utnytte de ulike plattformene til markedsføring
Forkunnskaper:
• Du bør kjenne til Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok og LinkedIn og ha opprettet konto for din bedrift for de ulike tjenestene.
Kursmateriell:
Du må ha PC eller Mac med tilgang til dine kontoer i sosiale medier: Facebook, Instagram, Snapchat, LinkedIn og TikTok. Det stilles ingen spesielle krav til forhåndsinstallert programvare. Kurset følger du fra din egen PC eller Mac, fra hjemmekontor eller arbeidsplass (eller der du måtte ønske). Vi anbefaler deg å ha en stor skjerm (eller to skjermer), slik at du har plass til å følge kurset, samtidig som du kan delta aktivt. Kursavgiften inkluderer kursbevis og diplom.