Vi tilbyr onlinekurs om stillingsannonsering i sosiale medier. Flere og flere bedrifter har fått opp øynene for rekruttering gjennom sosiale medier. Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter har alle særegenheter og hver kanal har sine fortrinn.
Innhold:
Rekruttering via sosiale medier er blitt mer og mer etablert og brukes nå av omtrent halvparten av alle virksomheter. Dagens arbeidsmarked har en arbeidsløshet på 3,4% i Norge og i EU er den på rekordlave 6,4%. Folk er i jobb og du som skal ansette vil ofte oppleve at det ikke kommer søkere du vil ansette. En gjennomsnittlig ansettelsesprosess tar 39 dager, mens de beste kandidatene er ute av jobbmarkedet i løpet av bare ti dager.
Agenda:
• Strategisk bruk av sosiale medier
• Merkevare- og omdømmebygging
• Målgrupper og segmentering
• Rekruttering i sosiale medier
• Tips til bedriftsprofilen
• Kampanjeverktøy
• Annonseformater
• Sporing og analyse
Målgruppe for kurset:
Kurset er for alle som ønsker å komme i gang og lære seg mer om annonsering av stillinger på Facebook, Instagram og LinkedIn.
Forkunnskaper:
• Du må ikke ha noe kunnskap om annonsering i sosiale medier fra før
Kursmateriell:
Kursavgiften inkluderer kursdokumentasjon, kursbevis og diplom
Programvare og maskin:
Kurset følger du fra din egen PC eller Mac, fra hjemmekontor eller arbeidsplass (eller der du måtte ønske). Vi anbefaler deg å ha en stor skjerm (eller to skjermer), slik at du har plass til å følge kurset, samtidig som du kan delta aktivt.