Enkle og effektive nettsider med kjernemodellen - digitalt



Kursarrangør: Videocation
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Undervisningstid: Start når du selv vil
Varighet: 1 time og 40 minutter
Pris: fra 375

Vi tilbyr digitalt kurs om enkle og effektive nettsider med kjernemodellen. Kjernemodellen er et enkelt og effektivt verktøy for digital suksess. Modellen hjelper deg med å tenke strategisk og brukerfokusert samtidig.



Innhold:
Den hjelper deg også med å prioritere, forenkle og forankre, og den setter markedsføringen din, nettstedet ditt og alle de andre digitale tiltakene dine i sammenheng. Kjernemodellen er så enkel og banal at alle kan bruke den, samtidig som den har uante dybder i retning av adferdspsykologi, tjenestedesign og kanalstrategi. Dette kurset lærer deg å ta i bruk kjernemodellen for å få skikk på de digitale kanalene dine - på den enkle og effektive måten.

Dette lærer du:
• Hva er problemet med nettsider
• Lær å ta utgangspunkt i kjernen
• Balanser brukerbehov og strategi
• Bli brukerfokusert med oppgaver
• Bryt ned strategien til mål
• Markedsføring med veier inn
• Konvertering med veier videre
• Detaljering av kjerneinnhold
• Prioritere og gjennomføre tiltak

Leksjoner:
1. Introduksjon til kurset
2. Dette er kjernemodellen (vedlegg)
3. Problemet med nettsider
4. Alternativet: Start med kjernen!
5. Brukeren sine oppgaver vs våre mål.mp4
6. Elementene i kjernemodellen
7. Case: Kreftforeningen
8. Slik bruker du kjernemodellen
9. Kjernemodellen som tankeverktøy
10. Hva er egentlig ei kjerne

11. Ta utgangspunkt i brukaroppgavene
12. Se mål og oppgaver i sammenheng
13. Skap trafikk til løsningen din
14. Få brukerne dine til å konvertere
15. Smarte veier videre
16. Lag et konkret løsningsforslag
17. Kjernemodellen i praksis eksempel 2
18. Prioritering med mobil først
19. Tiltak og videre arbeid
20. Oppsummering og neste kurs

Kursekspert: Are Gjertin Urkegjerde Halland

Are Gjertin Urkegjerde Halland har 24 års erfaring med digital kommunikasjon og produktutvikling. I 2006 lanserte han kjernemodellen, og de siste 13 årene har han testet og videreutviklet modellen gjennom et hundretalls prosjekter i Netlife Design og FINN.no. Siden oktober 2019 har han drevet for seg selv på Kjernekaren.no, og tilbyr rådgivning, foredrag, kurs og workshops i brukersentrert design, strategi og kommunikasjon. Halland blogger jevnlig på Kjernemodellen.no, og har også en bok om kjernemodellen på trappene.

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker digitalt kurs om enkle og effektive nettsider med kjernemodellen

Språk:
• Kurset holdes på norsk

Eksamen / sertifisering:
Kursbevis