Vi tilbyr kurs i Google Ads - introduksjon og opplæring som digital undervisning. Dette kurset i Google Ads gir deg en grundig innføring i hvordan du setter opp kampanjer, søkeord og annonser. Du lærer også om nyttige funksjoner og innstillinger som det er viktig å bruke riktig.
Dette lærer du:
• Hva Google Ads er og egner seg til
• Hvordan sette opp din egen Google Ads-konto
• Hva Google Ads koster og hvordan du betaler
• Hva er kvalitetspoeng og hvorfor er det viktig
• Sette opp en søkekampanje
• Bruk av samsvarsalternativer
• Hvilke tall du bør følge med på
Leksjoner:
1. Introduksjon og velkommen til kurset
2. Hva er Google Ads
3. Hvem kan / bør bruke Google Ads
4. Logg inn og gi tilgang til de som skal ha det
5. Så mye koster Google Ads og slik betaler du
6. Kvalitetspoeng - hva er det og hvorfor det er så viktig
7. Kampanjetyper i Google Ads
8. Dette må du tenke gjennom før du starter
9. Sett opp en søkekampanje
10. Dette er viktig når du velger søkeord
11. Samsvarsalternativer - bredt eller smalt
12. Slik lager du en annonse
13. Relevans, relevans, relevans
14. Hva er «utvidelser» og slik bruker du dem
15. Disse tallene bør du følge med på
16. Slik finner du ut hvilke søk annonsene dine vises på
17. Oppsummering og veien videre
Kursekspert: Erik Storm
Erik Storm er en digital entusiast og selverklært nerd som hjelper bedrifter med søk (SEM og SEO), samt strategi, rådgivning og analyse i den digitale verden. Storm er eier av Digital Opptur, og jobber med å bygge et moderne digitalt byrå. Han har i mange år hjulpet store og små bedrifter med digitalisering ved hjelp av de riktige grepene og innsats. Storm er glad i å dele kunnskap, spesielt om digital markedsføring, og han er nysgjerrig på hvordan man kan skape gode kampanjer og resultater.
Målgruppe for kurset:
Kurset passer både for deg som aldri har brukt Google Ads tidligere, og deg som har litt erfaring fra før
Språk:
• Kurset holdes på norsk
Eksamen / sertifisering:
Kursbevis