I kategorien ledelse og strategi finner du alle typer lederkurs innen lederutviklingskurs, endringsledelse, prosjektledelse, etikk og bedriftskultur med mer. Du finner også kurs for kvalitetssikring, selskapsrett og styrearbeid. Dersom du ønsker å starte din egen bedrift vil det være lurt å ta et gründer og etableringskurs. Finner du ikke kurset du leter etter her, finner du det kanskje i kategorien HR og personal eller Markedsføring og salg. Ta gjerne kontakt med oss hvis du ønsker at vi skal finne et kurs for deg.
SUMMIT TOPIC: Certificate & Diploma Ceremonies - Summarizing Four Years Program by Affiliated Honorary Research Fellow - Keynote Speakers
Sosialentreprenørskolen INS er det første og eneste organiserte opplæringstilbud i sosialt entreprenørskap rettet mot både teoretikere og praktikere i faget sosialt entreprenørskap.
Kurset gir økt kunnskap om den sosiale innovasjonsprosessen, både i eksisterende og nye bedrifter og i offentlig virksomhet. Behovet for hjelp og støtte til de svake og utslåtte i samfunnet har aldri vært større.
Kurset gir økt kunnskap om innovasjonsprosessen, både i eksisterende bedrifter og ved nye virksomheter.
Kurset gir økt kunnskap om service vision management, både i eksisterende bedrifter og ved nye virksomheter.
Alle bedrifter har ledere på ulike nivåer, og som leder møter man de samme utfordringene. Samtidig har man å gjøre med individer som kommer med sin helt spesielle historie og bagasje, som gjør at alle problemstillinger krever noen form for individuell tilpasning.
Usikkerhet og risiko er faktorer som alle organisasjoner må forholde seg til hver eneste dag. Hvordan kan vi kartlegge, analysere og vurdere risiko, og lage gode tiltak som minsker risiko? I det digitale kurset Risikovurdering fra Advansia og Lørn lærer du nettopp dette!
KI kommer til å påvirke alle organisasjoner og yrker. Kunnskap om hva KI er, og ikke minst hvordan KI kan brukes er startpunktet for enhver organisasjon. I dette kurset lærer du begge deler - du får en innføring i KI og eksempler på praktisk bruk i hverdagen.
Kurset omstilling i staten fokuserer på ulike perspektiver på omstillingsprosesser, lovverket og hva man som leder, tillitsvalgt eller HR-medarbeider må legge vekt på i prosessen.
Skal du ansette personer til viktige eller sensitive roller i organisasjonen? Er du redd for ende opp med en innsider eller utro tjener? Er du usikker på hvordan du skal vurderer sikkerhetsrisikoen ved ansettelse? Er du usikker ditt handlingsrom juridisk? Da er dette for deg!
Kurset Sikkerhetsloven hjelper deg å forstå hva du må gjøre dersom du er leverandør til Forsvaret, departementer, direktorater eller annen kritisk infrastruktur.
AFKI-metoden er vår spesialutviklede tilnærming til å gi bedrifter den beste opplæringen innen kunstig intelligens. Passer for grupper fra 1-20 personer.
Vi tilbyr kurs om avstandsledelse som webinar. Det siste året har vi alle kjent på en annen type jobbhverdag. Vi møtes primært digitalt og som leder betyr det at du må ha en helt annen bevissthet og oppmerksomhet på hvordan du leder på avstand.
Vi tilbyr kurs om bli en leder som folk vil følge for bedrifter. Hva er det som faktisk motiverer folk på jobb? Og hvordan kan du som leder bidra til at både enkeltpersoner og teamet ditt kjenner på mer driv, mening og energi i arbeidshverdagen?
Vi tilbyr kurs om bærekraft i hjelperrollen som webinar. Hvordan balansere selvivaretakelse med en jobb som krever mye av deg? Dette er kurset for deg som jobber tett på mennesker, uansett om du er lærer, rådgiver, miljøterapeut, helsearbeider eller sitter i krevende samtaler hver eneste uke.
Vi tilbyr kurs om digital møteledelse - verktøy og metoder for bedrifter. Digitale møter gir fantastiske muligheter! Samtidig vet vi at slike møter er vanskelige å holde kontroll og struktur på. Hvordan blir vi gode møteledere?
Vi tilbyr kurs om forsvarsmekanismer på jobb for bedrifter. Hans Christoffer Aargaard Terjesen har skrevet boken "Forsvarsmekanismer - hvorfor og hvordan vi lurer oss selv og andre i det daglige".
Vi tilbyr kurs om fra kollega til leder for bedrifter. Det kan være utfordrende å lede tidligere kollegaer, spesielt på et personlig plan, da det krever en ny rolleforståelse og en justering av egen identitet. Dette kurset gir deg den innsikten og de verktøyene du trenger for å lykkes!
Vi tilbyr kurs om interkulturell kommunikasjon som webinar. Den etterspurte tolken, statsviteren og foredragsholderen Milica Javdan arrangerer interaktivt webinar om interkulturell kommunikasjon.
Vi tilbyr bedriftsinternt kurs om juridisk førstehjelp for ledere. Som leder tar du avgjørelser som påvirker både mennesker og virksomhet. Mange av disse beslutningene har en juridisk side - og da gjelder det å vite hva du faktisk kan og bør gjøre.
Vi tilbyr bedriftsinternt kurs om ledelse for daglig leder. Kurset er verktøykassen du trenger for å lykkes som daglig leder i en SMB. Med Hanne Stixrud som guide får du konkrete strategier for å unngå konkursfellene, bygge en solid bedriftskultur og ta strategisk kloke valg.
Vi tilbyr kurs om ny som leder for bedrifter. Å bli leder for første gang kan være både spennende og forvirrende. Du har kanskje vært god i faget ditt - og plutselig forventes det at du skal lede andre. Hvordan går man egentlig fra å være kollega til å bli leder? Hva bør du gjøre i starten?
Vi tilbyr webinar om ny som leder - hvordan lykkes i ny lederjobb, og hvordan unngå fallgruvene. Er du ny som leder og vil øke sjansen din for å lykkes? Har du ansvar for en ledergruppe? Rådgiver Vivi-Ann Hilde er blant landets fremste ressurser på området lederskap.
Vi tilbyr kurs om praktisk endringsledelse for bedrifter. Hvordan skal du gjennomføre en endring? Hvordan skal du få med de ansatte på endringene? Dette er kurset for dere som vil gjennomføre endinger som fungerer.
Vi tilbyr kurs om praktisk prosjektledelse, en innføring som webinar. Du lærer prosjekt som arbeidsform - struktur og planlegging - prosjektgjennomføring - hvordan håndtere og styre risiko i prosjekter.
Vi tilbyr kurs om prototypeledelse: Fra leder til fellesskap for bedrifter. Et skreddersydd kurs med prinsipper fra prototypeledelse for å bygge et sterkt «vi» i organisasjonen din. Dette kurset gir deg som leder en hands-on tilnærming til kulturdrevet ledelse.
Vi tilbyr kurs om selvledelse for bedrifter. Selvledelse handler ikke om å gjøre mer - derimot om å gjøre klokere valg. I en tid der frihet og ansvar går hånd i hånd, forventes det at vi leder oss selv med retning, motivasjon og balanse. For få har dessverre lært hvordan.
Vi tilbyr webinar om tilbakemeldingsmagi: Bygg en positiv kultur for kommunikasjon og vekst på arbeidsplassen. Opplev kraften av god intern kommunikasjon med Rita Enstad-Karlsen, en av Norges fremste eksperter på tilbakemeldingskultur på arbeidsplassen.
Vi tilbyr workshop om bærekraftig ledelse for bedrifter. I denne workshopen får ledere et faglig påfyll om bærekraftig ledelse - et tema som både gir inspirasjon og samtidig gi konkrete verktøy til bruk i lederhverdagen.
Vi tilbyr nettkurs om fra kaos til kontroll - hvordan sikre god kvalitet i regnskapsforetak. Hva innebærer forsvarlig kvalitetsstyring med ny regnskapsførerlov og ny GRFS? Her ser vi på hvordan du kan får kontroll på kvalitetsarbeidet i regnskapsforetaket.
Vi tilbyr nettkurs om fremtidsfullmakter - slik gjør du det. På dette kurset gjennomgår vi reglene for opprettelse av fremtidsfullmakt. Vi ser på behovet for fremtidsfullmakter, formkravene for opprettelse av fremtidsfullmakt og praktisk gjennomføring.
Vi tilbyr nettkurs om hvitvaskingsregelverket - en praktisk tilnærming. Hele 19 av 22 regnskaps- og revisjonsforetak står til stryk etter Finanstilsynets tematilsynsrapport av 21.12.21 og har blitt ilagt overtredelsesgebyrer.
Vi tilbyr nettkurs om innføring i fusjon og fisjon av AS. Dette kurset gir deg en god oversikt over de mest vanlige fusjons- og fisjonstyper mellom små aksjeselskap.
Vi tilbyr nettkurs om kvalitetsstyring og kvalitetssikring på regnskapsoppdrag. Kvalitetssikring er den delen av risiko- og kvalitetsstyringen i regnskapsforetaket som sikre at arbeid uføres i samsvar med lovkrav og god regnskapsføringsskikk.
Vi tilbyr nettkurs om regnskapsmessige og praktiske forhold knyttet til fusjon. Kurset er en grunnleggende innføring i regnskapsmessig behandling av fusjoner og fisjoner. Dette kurset er for deg som ønsker en innføring i grunnleggende regnskapsmessig behandling av fusjoner og fisjoner.
Vi tilbyr nettkurs om styreverv – hva innebærer det av arbeid, ansvar og risiko. Det personlige ansvaret for styremedlemmer har over år blitt betydelig skjerpet. Når en påtar seg et styreverv er det viktig å sette seg nøye inn i hva dette innebærer av arbeid, ansvar og risiko.
We offer course about Agile Project Management - Foundation. Agile approaches such as eXtreme Programming, Scrum and Lean Software Development are becoming increasingly mainstream.
Vi offer coure about Agile Project Management - Foundation And Practitioner. Agile approaches such as eXtreme Programming, Scrum and Lean Software Development are becoming increasingly mainstream.
This course covers how to operate in such an Agile fashion within an overall project framework. It is based on the DSDM Agile Project Framework. This is an APMG accredited course.
AIX Advanced Shell Programming Tools Course Overview This IBM AIX Advanced Shell Programming Tools training course is designed to give delegates practical experience using a range of AIX tools to manipulate text and incorporate them into AIX shell scripts.
AIX Korn Shell Programming Course Overview IBM AIX Korn Shell Programming training course is designed to give delegates practical experience in developing and writing shell scripts.
AIX Shell Programming Course Overview This IBM AIX Korn Shell Programming training course is designed to give delegates practical experience using a range of AIX tools to manipulate text and incorporate them into AIX shell scripts.
Angular Development Course Overview The Angular Development course focuses on using modern Angular to develop Single-Page Applications (SPAs).
This 3-day BCS Foundation course covers the range of concepts, approaches and techniques that are applicable to Business Analysis. Candidates are required to demonstrate their knowledge and understanding of these aspects of Business Analysis.
Analyze your business today and map the path to tomorrow. In this course, you´ll learn to model business processes as they are currently enacted, assess the quality of those business processes, and collaborate with the stakeholders to identify improvements.
This 2-day course highlights the concepts, models and key definitions of the COBIT framework and helps prepare learners to take the COBIT 2019 Foundation Exam.
This course provides the foundations of knowledge, principles and practices from a technical perspective needed to engineer a successful DevOps solution. This course positions learners to successfully complete the DevOps Engineering Foundation exam.
The DevOps Foundation course provides a baseline understanding of key DevOps terminology to ensure everyone is talking the same language and highlights the benefits of DevOps to support organizational success.
The DevOps Leader course is a unique and practical experience for participants who want to take a transformational leadership approach and make an impact within their organization by implementing DevOps.
This course explains how DevOps security practices differ from other approaches then delivers the education needed to apply changes to your organization. Participants learn the purpose, benefits, concepts, vocabulary and applications of DevSecOps. Most importantly, students learn how DevSecOps roles
The DevsecOps Practitioner course introduces more advanced ways to explore DevSecOps in your organization. Each section covers practical maturity guides, and then discusses how people, process and technology can be combined to improve outcomes.
In this course, you´ll learn how to bring people together to create an optimal employee experience that enables your organization to improve productivity, develop empathetic leadership, and transform how employees feel about their work.
This course provides an introduction to Agile Service Management, the application and integration of agile thinking into service management processes. Agile thinking improves IT’s effectiveness and efficiency and enables IT to continue to deliver value in the face of changing requirements.
This two-day course introduces Agile values, principles, mindset and techniques of leading Agile methods including Scrum, Kanban Lean and XP.
The ICAgile Product Management course is one of two knowledge-based certifications on ICAgile´s Product Management Track that will equip you with the skills you need to ensure that your products remain in the sustain mode
ICAgile Project And Delivery Management (ICP-APM) is one of two knowledge-based certifications on the Delivery Management track.
During this four-day course, attendees will learn how to lead a Lean-Agile transformation by leveraging the practices and principles of the Scaled Agile Framework® (SAFe®) to achieve Business Agility in the Digital Age
This 2-day ISO 22301 Foundation training course is designed to help participants understand the fundamental concepts and principles of a business continuity management system (BCMS) based on ISO 22301.
Given the increasing number of disruptions and the unpredictability of disasters of any kind (natural, occupational, information security), organizations nowadays are aiming at getting certified against ISO 22301 in order to show commitment toward business continuity
No two disasters in the world cause equal damage. Between the unpredictability of natural disasters, information security breaches, and incidents of different nature, preparedness can make you stand out in the crowd and predict the future of your business.
The ISO 31000 Foundation training course presents the basic principles and approaches of managing risks and opportunities based on the guidelines of ISO 31000.
The ISO 31000 Lead Risk Manager training course helps participants develop their competences to support an organization create and protect value by managing risks, making decisions, and improving performance using the ISO 31000 guidelines.
ISO 9001 Foundations is a two-day training courses which focuses on the concepts of quality and quality management, and provides an overall explanation of ISO 9001 requirements for a quality management system (QMS).
The PECB ISO 9001 Lead Auditor training course enables you to develop the necessary competence to perform quality management system (QMS) audits by applying widely recognized audit principles, procedures, and techniques.
The PECB ISO 9001 Lead Implementer is a five-day training course that aims to help you develop the competence necessary to establish, implement, operate, maintain, and continually improve a QMS.
We offer course about ITIL® 4 - Create, deliver, support - includes exam. The course is based on the ITIL 4 best practice service value system featured in the latest 2019 guidelines. This course includes a web proctored exam.
This course provides those IT leaders, practitioners and support staff who already hold the ITIL 4 Foundation qualification with an understanding of all types of engagement and interactions between a service provider.
This course provides IT leaders, practitioners, support staff and staff interfacing with the organisation’s digital and information systems functions with a practical understanding of the key concepts.
This course provides those IT leaders, practitioners and support staff who already hold the ITIL v3 foundation certificate with a quick and easy way to upgrade to the ITIL4 foundation.
This course provides an understanding of the ways in which digital organizations and digital operating models function in high velocity environments, focusing on rapid delivery of products & services to obtain maximum value.
ITIL4 Strategic Leader (ITIL SL) is a stream of two modules that are part of ITIL 4, the next evolution of ITIL. ITIL SL recognizes the value of ITIL, not just for IT operations, but for all digitally-enabled services.
This module focuses on providing the candidates with the understanding of the key concepts, principles, value and challenges of the Business Relationship Management practice.
The ITIL 4 IT Asset Management module is structured and aligned around the ITIL framework and the ITIL Practice Guides.The examination is intended to assess whether the candidate can demonstrate understanding and application of the concepts covered in the ITIL 4 IT Asset Management publication.
This 3-day ITIL® 4 Specialist: Acquiring & Managing Cloud Services training provides a vendor-neutral, user-centric guidance on developing a practical understanding of how cloud procurement and technology can integrate with and support broader business strategy and functions.
Key concepts, principles, value and challenges of ITIL 4´s five management practices, namely, the ITIL 4 Incident Management Practice, the ITIL 4 Service Desk Practice, the ITIL 4 Service Request Management Practice,the ITIL 4 Monitoring and Event Management Practice,and the ITIL 4 Problem Managemen
This 3-day course compiles for the candidates the understanding of the key concepts, principles, value and challenges of ITIL 4´s five management practices
This course provides IT leaders, practitioners and support staff with the practical skills necessary to create a ‘learning and improving´ IT organization, with a strong and effective strategic direction.
Learn how to build and support efficient Agile teams and programs using SAFe. During the two-day Leading SAFe® course, attendees will gain the knowledge necessary to lead a Lean-Agile enterprise by leveraging the Scaled Agile Framework® (SAFe).
This course provides participants with a thorough understanding of the Managing Successful Programmes (MSP) programme management methodology, providing the skills needed to confidently use MSP to manage programmes in line with strategic aims of a business and its day to day running.
MSP® is a best-practice guide from the Home Office, describing a structured approach for managing programmes. It has been developed using the collective expertise and practical experience of some of the leading practitioners in the field.
This course teaches you the administrative skills needed to install, configure, manage, and upgrade three different Nutanix storage solution products: Nutanix Files, Nutanix Volumes and Nutanix Objects.
This course teaches you the skills needed to install, configure, and operate Nutanix Era for the purpose of managing databases. The installation and management of databases themselves is not part of this course.
If you already have experience with administering a Nutanix environment, this course will extend, deepen, and broaden your knowledge as you grow in your career as a Nutanix administrator.
The Nutanix Hybrid Cloud Fundamentals course introduces you to the products, capabilities, and technologies that serve as the foundation of Nutanix´s Hybrid Cloud solution.
The introduction of PRINCE2 Agile® Foundation will enable everyone to benefit from guidance on delivering, managing or working within agile projects and project teams, without the need for any prior knowledge of PRINCE2®.
This five-day course is a combination of the PRINCE2 Agile Foundation and PRINCE2 Agile® Practitioner courses and provides both exams. It provides delegates with a thorough understanding of the PRINCE2 Agile® methodology.
This course covers the qualification from AXELOS which represents an extension to PRINCE2®. The course is equally divided between practical exercises and theory as it examines how to use PRINCE2® in an agile context.
The purpose of the PRINCE2® 7th Edition Foundation training program is to equip participants with a fundamental grasp of modern project management, by diving deep into the PRINCE2® project management method.
In this dynamic and intensive program, you will embark on a transformative journey that covers the essential principles, practices, and techniques of PRINCE2® 7th Edition.
The aim of this training is to provide delegates with a fundamental understanding of the PRINCE2® project management method and to help delegates prepare for the PRINCE2® Foundation examination - web proctored exam voucher included in course fee.
The primary objective of this practical training is to equip delegates with an extensive knowledge base and hands-on comprehension of the PRINCE2® 7th edition project management method.
Develop the skillsets needed to guide the delivery of value in a Lean enterprise by becoming a SAFe® 5 Product Owner/Product Manager (POPM).
Applying the Scrum Master role within a Scaled Agile Framework (SAFe) enterprise with SAFe® 4 Scrum Master Certification. Based on version 4.6 of SAFe. In this two-day course, attendees will gain an understanding of the role of a Scrum Master in a SAFe enterprise.
Are you the (future) Product Owner of a Scrum project? Or are you otherwise directly or indirectly involved in a Scrum process from a business perspective? Do you already have (some) experience in working as a Scrum Product Owner, but are you not yet certified? Then this training is suitable for you
This certification course covers themes such as: potential benefits as well as the challenges and risks of implementing SIAM®.
The EXIN SIAM™ Professional certification tests a candidate´s knowledge and skills of the activities in the four stages of the SIAM roadmap. A candidate who successfully completes the EXIN SIAM™ Professional can analyze, plan, build and inspect a multi-service provider environment.
This Statistics course aims to address the growing need for a practical and systematic introduction to statistics at work.
This TOGAF® EA Training Foundation Course introduces the latest version of TOGAF and will help you to prepare to take The Open Group´s examination leading to the TOGAF® Enterprise Architecture Foundation qualification.
This TOGAF® EA Training Practitioner Course is based on the latest version of TOGAF and will help you to prepare to take The Open Group´s examination leading to the TOGAF® Enterprise Architecture Practitioner qualification.
This TOGAF® EA Training Bridge Course is based on the latest version of TOGAF and will help you to prepare to take the TOGAF® Enterprise Architecture Bridge exam leading to the TOGAF® Enterprise Architecture Practitioner qualification.
This TOGAF® EA Training – Foundation & Practitioner Combined Course is based on the latest version of TOGAF and will help you to prepare to take The Open Group´s Combined Part 1/2 examination leading to the TOGAF® Enterprise Architecture Practitioner qualification.
We offer course about TOGAF® for practitioners - level 1 & 2. TOGAF® V9.2 is the foremost generic framework in the field of Enterprise Architecture (EA).
TOGAF® V9.2 Level 1 certification training course introduces the latest version of TOGAF® and will help you to prepare to take The Open Group´s examination leading to the TOGAF® 9 Foundation qualification.
Vi offer course about Nutanix Advanced Administration and Performance. If you are an experienced Nutanix administrator, this course will serve as a deep dive that gives you a rich, nuanced understanding of the Nutanix platform, and will help you get the most out of your Nutanix solutions.
We provide online course about Agile Project Management for beginners. Learn the essentials of agile project management with this beginner-friendly course, designed for those new to the field.
Vi tilbyr kurs om ansattvalgt i styret. Som ansattvalgt styremedlem er du en ressurs og et likeverdig medlem av styret, som skal jobbe for selskapets beste. Dette kurset gir deg god innføring i hva rollen som ansattvalgt styremedlem innebærer.
Vi tilbyr onlinekurs om Diploma in Project Management. Diploma in Project Management er vårt mest populære kurs for deg som ønsker en karriere innen prosjektledelse. Kurset vil gi deg prosjektkompetanse som kan gi deg varierte oppgaver og mer ansvar.
Kursene i endringsledelse, utviklet i samarbeid med Change Management Institute, er laget for å hjelpe organisasjoner og deres medarbeidere med å planlegge, gjennomføre og effektivt håndtere virkningen av endring.
Onlinekurs selvstudium - For deg innebærer opprykket både et rolleskifte og et identitetsskifte, noe som er svært krevende for de fleste. Gjennom 39 videoleksjoner, inndelt 10 moduler, får du solid innsikt i hva du må gjøre for å lykkes, samt verktøy som hjelper deg i hverdagen.
Vi tilbyr lederskolen som onlinekurs. Lær hvordan du skaper positivitet og får det beste ut av dine medarbeidere. Ta kurset når og hvor det passer deg, på PC, tablet eller mobil. Dette nettkurset gir deg fleksibilitet og stort læringsutbytte med korte, hyppige interaksjoner over tid.
Vi tilbyr onlinekurs om Microsoft Project: effektiv prosjektstyring. På dette kurset lærer du å opprette, oppdatere og gjøre oppfølging i et prosjekt, og presentere planene visuelt som rapporter, grafikk og veikart.
Vi tilbyr kurs om møteledelse som onlinekurs. Har du opplevd å delta i møter du syntes var bortkastet tid? Nå har du muligheten til å tilegne deg kunnskap om hvordan du kan bli tryggere i rollen som møteleder, og hvordan du ved hjelp av enkle grep kan øke effektiviteten.
Vi tilbyr online PRINCE2® Foundation sertifiseringskurs og PRINCE2 Practitioner. Bli sertifisert som prosjektleder i PRINCE2®-metodikken. PRINCE2® er en internasjonalt anerkjent sertifisering for effektiv prosjektledelse.
Vi tilbyr online PRINCE2® Foundation sertifiseringskurs. Bli sertifisert som prosjektleder i PRINCE2®-metodikken. PRINCE2® er en internasjonalt anerkjent sertifisering for effektiv prosjektledelse. Her lærer du en av verdens mest brukte prosjektledelsesmetode - PRINCE2®.
We provide online course about Project Academy - become certified in project management. Once you enroll you will receive all the information you need to start learning: course information, username / password, and contact details to your e-coach.
Vi tilbyr onlinekurs om prosessledelse. Lær å bli en bedre prosessleder og skap løsningene som gir resultater for deg og ditt team. Skap løsninger som gir resultater for deg og ditt team.
Vi tilbyr onlinekurs om prosjekteierstyring - bli en dyktig og respektert prosjekteier. Prosjekteierkurset beskriver forventninger til rollen i prosjektintensive organisasjoner, og inneholder gode tips til hvordan man kan implementere bedre prosjekteierstyring i egen organisasjon.
Vi tilbyr onlinekurs om på randen av ledelse - komplett. Å bli leder for aller første gang oppleves av mange som et stort sjokk. De forstår ikke rollen sin eller konsekvensene av lederskiftet de er en del av. Gjennom 33 videoleksjoner, inndelt i 9 moduler, gir kurset deg alt du trenger for å lykkes!
Vi tilbyr onlinekurs om strategiarbeid i styret - hvordan lykkes. Godt strategiarbeid er en viktig faktor for verdiskaping og vekst for en virksomhet. Dette kurset lærer deg hvordan best lykkes med strategiarbeid i styret.
Vi tilbyr onlinekurs om styre og økonomi. Kursets fokus er å kunne lese, tolke og forstå regnskapsdokumenter. Deltakerne utrustes med kunnskap og ferdigheter som kreves for å kunne analysere økonomiske rapporter og ta velinformerte beslutninger basert på disse.
Vi tilbyr onlinekurs om styreleder - ansvar, oppgaver og plikter. Dette onlinekurset gir en grundig innføring i ditt ansvar som styreleder og hva som er godt og hensiktsmessig styrearbeid. Du vil få tilsendt link til ca 1 uke før kurset starter.
Vi tilbyr onlinekurs om styresammensetning - hvordan få et verdiskapende styre. Dette 1,5 timers digitale kurset gir deg en helhetlig forståelse av hvordan du kan forme et verdiskapende styre gjennom riktig sammensetning og effektiv styring. Du vil få tilsendt link til ca 1 uke før kurset starter.
Vi tilbyr onlinekurs om styresekretæren - styrets tilrettelegger og administrator. Styresekretæren spiller en avgjørende rolle i å legge grunnlaget for verdiskapende styrearbeid. Dette onlinekurset gir en grundig innføring i styresekretærens oppgaver.
Vi tilbyr et 4 dagers digitalt sertifiseringskurs i turnusplanlegging. Bli en «super-turnusplanlegger og delta videre i et nettverk av andre med spisskompetanse på feltet. Det er enkelt å bli med på kurset via Internett.
Vi tilbyr kurs i endringsledelse. Modulbasert mellomlederutdanning på høyskolenivå, et praktisk rettet kurs. Et tilbud i samarbeid mellom KLM-Lahnstein as og Universitetet i Agder. Mulighet for videreføring til studiepoeng i universitets-/høyskolesystemet.
Vi tilbyr verdibasert ledelse og etikk - digital gjennomføring. Faglig innhold på bachelornivå. Modulen gjennomføres i bolker på 2 + 2 kursdager, med en avsluttende eksamen for de som ønsker det
Vi tilbyr ledelse og organisering - digital gjennomføring. Faglig innhold på bachelornivå. Modulen gjennomføres i bolker på 2 + 2 kursdager, med en avsluttende eksamen for de som ønsker det.
Vi tilbyr Ledelsesteorier i praksis - digital gjennomføring. Faglig innhold på bachelornivå. Modulen gjennomføres i bolker på 2 + 2 kursdager, med en avsluttende eksamen for de som ønsker det.
Vi tilbyr kurs i Motivasjon og resultatskaping. Faglig innhold på bachelornivå. Modulen gjennomføres i bolker på 2 + 2 kursdager, med en avsluttende eksamen for de som ønsker det.
Kurs/modulbasert praktisk rettet mellomlederutdanning på universitets- eller høyskolenivå. Mulighet for videreføring til studiepoeng i universitet/høyskolesystemet. Et tilbud i samarbeid mellom KLM-Lahnstein as og Høgskolen i Agder.
Vi tilbyr kurs i praktisk personalledelse. Modulbasert mellomlederutdanning på høyskolenivå, et praktisk rettet kurs. Et tilbud i samarbeid mellom KLM-Lahnstein as og Universitetet i Agder. Mulighet for videreføring til studiepoeng i universitets-/høyskolesystemet.
Vi tilbyr kurs i prosjektledelse. Modulbasert mellomlederutdanning på høyskolenivå, et praktisk rettet kurs. Et tilbud i samarbeid mellom KLM-Lahnstein as og Universitetet i Agder. Mulighet for videreføring til studiepoeng i universitets-/høyskolesystemet.
Vi tilbyr kurs i team og teamutvikling. Kurs/modulbasert praktisk rettet mellomlederutdanning på universitets- eller høyskolenivå. Mulighet for videreføring til studiepoeng i universitet/høyskolesystemet. Et tilbud i samarbeid mellom KLM-Lahnstein as og Høgskolen i Agder.