I kategorien kommunikasjon finner du kurs og opplæring innen kommunikasjon og samhandling i hele landet. Gode kommunikasjonsferdigheter er i mange situasjoner avgjørende om man skal lykkes i arbeidslivet, eller i privatlivet for den saks skyld. Et kurs i kommunikasjon kan hjelpe med å få frem det beste i deg slik at du lykkes bedre, uansett arena. Vi gjør oppmerksom på at du finner egne kategorier for Konflikthåndteringskurs, Kurs i presentasjonsteknikk og Coachingkurs i kommunikasjon. Finner du ikke kurset du leter etter tar du bare kontakt med oss, så finner vi det for deg.
Som en autorisert partner gir vi deg muligheten til å utvikle ekspertise i bruk og tolkning av dette kraftfulle verktøyet, som gir dyp innsikt i atferdsstiler og mellommenneskelige relasjoner.
Det stilles en rekke krav til leders og medarbeideres innsikt om egen adferd, forståelse for andre mennesker og kunnskap om hvordan egen adferd virker inn på andre i møte med både det interne og eksterne miljø.
Vi tilbyr kurs med introduksjon til dialogmodellen for barnehager. Dialogmodellen er en forsknings- og erfaringsbasert modell som ble utviklet gjennom forskningsprosjektet “Hele barnet, hele løpet - mobbing i barnehagen”.
Vi tilbyr nettbasert kurs om Karlstadmodellen: performativ kommunikasjon. Ønsker du å lære mer om performativ kommunikasjon i Karlstadmodellen? Da er dette kurset perfekt for deg. Kurset bygger videre på introduksjon til Karlstadmodellen og går i dybden på bok nummer 1, performativ kommunikasjon.
Vi tilbyr nettbasert studie om kommunikasjon. Selv om vi alle kommuniserer fra fødsel til grav, vet vi jo at alle ikke er like flinke til dette. Å kommunisere godt er heller ikke lett å lære.
Vi tilbyr nettbasert studie om kommunikasjon i prosjekt. Bli mer bevisst på egen kommunikasjon og få begreper å bruke på veien til bedre og mer bevisst kommunikasjon i prosjekter.
Vi tilbyr nettbasert studie i kommunikasjon og samhandling APO3002 (LK06). Dette faget har fokus på tilpasset informasjon og veiledning. Du vil lære mer om ulike kommunikasjonsteknikker, service og samhandling med både kunder, kolleger og andre fagpersoner.
Vi tilbyr nettbasert studie i kommunikasjon og samhandling BUA2006 (LK20). Kommunikasjon og samhandling er et av de tre programfagene på BUA Vg2. Innholdet i dette programfaget er helt nytt, og det er laget i tråd med fagfornyelsen.
Vi tilbyr nettbasert studie i kommunikasjon og samhandling HSE3002 Vg3 (LK06). Dette programfaget er et av de obligatoriske emnene i helsesekretær Vg3, men kan også kjøpes separat.
Vi tilbyr nettbasert studie i kommunikasjon og samhandling TAN3002 (LK06). Dette programfaget tilhører tannhelsesekretær Vg3, men kan også kjøpes separat. Faget tar for seg hvordan man som tannhelsesekretær skal utøve profesjonalitet ovenfor pasienter, pårørende og kollegaer.
Vi tilbyr nettbasert studie i kommunikasjon og samhandling Vg1 HSF1007 (LK20). Dette programfaget handler om møte og samhandling mellom mennesker - uavhengig av kultur, alder og livssituasjoner.
Vi tilbyr kurs om å lage nyhetsbrev som webinar. Kommunikasjon med kundene dine er nøkkelen til varige relasjoner. Nyhetsbrev er ikke bare en mail i en innboks. Nyhetsbrev som jobber sammen med adresselister og mot målgrupper kan være den oppfølgingen som får kunden til å handle.
Vi tilbyr kurs om ABC i kommunikasjon for bedrifter. Etter kurset har deltakerne fått en forståelse for kommunikasjon som er verktøy for egen utvikling. De vil sitte igjen med enkle verktøy for å tilpasse kommunikasjonen til situasjonen og hvem de snakker til.
Vi tilbyr kurs på Zoom eller Teams i digital formidling som funker for bedrifter. Å bli en god formidler handler om å ta bevisste og gjennomtenkte valg når du kommuniserer. Det er noe som alltid funker. Og noe som aldri funker.
Vi tilbyr foredraget Å herske og beherske – om hersketeknikker. Har du opplevd å bli overkjørt eller latterliggjort, blitt kalt «lille venn», eller har viktig informasjon bevisst blitt holdt unna deg? Da har du sannsynligvis blitt utsatt for en hersketeknikk.
En leder for et stort team av psykologer kontaktet meg like før jul og sa: ”Vi har hatt en veldig tøff høst etter flytting og er for slitne til å ha julebord. Men vi ønsker å ha en samling. Jeg vil gjerne gi mine medarbeidere en overraskelse. Det skal vare ca en time.
Kommunikasjon handler om å skape felles forståelse: Om å nå frem med et budskap, og bygge broer mellom mennesker. Men det hjelper ikke at den som sier noe tror at han skyter blink, når den som hører på ikke engang ser blinken.
Vi tilbyr kurset "Fuel the world" i kommunikasjon og ledelse i et helhetlig perspektiv for bedrifter. Dette er et kurs med utgangspunkt i kommunikasjonsverktøyet FuelBox.
Vi tilbyr kurs i hersketeknikker for bedrifter. I dette kurset vil du lære hva som er de vanligste hersketeknikkene, og hvordan du kan avsløre og motstå dem. Du vil også lære mer om kommunikasjon, og om hvordan din væremåte og ditt reaksjonsmønster fremmer eller hemmer god kommunikasjon.
Vi tilbyr kurs i kunsten å samarbeide for bedrifter. Målet for kurset er å lære å kommunisere tydeligere og mer bevisst, for å kunne arbeide bedre med andre, og bli bedre rustet til å møte utfordringene som kan oppstå i relasjonen mellom mennesker.
Vi tilbyr kurs i samarbeid: Jakten på Vi-følelsen for bedrifter. Trivsel er en ettertraktet vare på de fleste arbeidsplasser, fordi trivsel fører til økt motivasjon, engasjement og arbeidsglede!
Lær å kommunisere tydelig, trygt og effektivt! Dette kurset gir deg praktiske verktøy for bedre samarbeid, sterkere relasjoner og færre misforståelser, uansett om du jobber i team, leder andre eller møter mennesker i hverdagen.
Kurset i effektive stillingsannonser gir en konkrete vektøykasse som gjør at bedriftens ansatte skriver bedre stillingsannonser. Dette innebærer en kombinasjon av underveisning, praksis, konkrete hjelpemidler, og analyse av eksisternede prosesser og praksis.
Vi tilbyr kur i Intervjuteknikk. Effektiv intervjuteknikk som sikrer gode kandidatopplevelser. Kurset i seleksjon og intervjuteknikk tar for seg grunnleggende intervjuteknikk, inkludert jobbanalysen og andre deler av seleksjonsprosessen.
Vi tilbyr kurset Å bygge tillit i digitale intervjuer - Video. Hvordan bygger du tillit i digitale intervjuer? Dette minikurset går gjennom grunnleggende forhold som sikrer at du kan bygge best mulig relasjon med andre i et digitalt intervju.
Skap tryggere og mer bærekraftige arbeidsplasser! Lær hvordan du kan bidra til et bedre arbeidsmiljø, uansett rolle. Få verktøy for å bygge tillit, forebygge konflikter og fremme endring.
Vi tilbyr webinar om den profesjonelle samtalen. Gode kommunikasjonsferdigheter er det viktigste verktøyet man kan ha som leder og spesielt i de vanskelige og krevende samtalene. Bergestuen er en av forfatterne av boken og metodikken “den profesjonelle samtalen.
Vi tilbyr kurs om interkulturell kommunikasjon som webinar. Den etterspurte tolken, statsviteren og foredragsholderen Milica Javdan arrangerer interaktivt webinar om interkulturell kommunikasjon.
Vi tilbyr kurs om styrketrening i kommunikasjon som webinar. Klok mellommenneskelig kommunikasjon er ikke så enkelt som man tror fordi vi har forskjellige måter å kommunisere på. Men, det er fullt mulig å lære seg å justere kommunikasjonen etter mottaker.