I kategorien konflikthåndtering finner du kurs og opplæring i hvordan man skal hanskes med konflikter og kommunikasjonsproblemer. Det finnes gjerne mange årsaker til en konflikt. Her vil det finnes kurs i grunnleggende teknikker for å avdekke problemer på et tidlig stadie, og for å håndtere de ulike mennesketyper i vanskelige situasjoner og konflikter. Vi gjør oppmerksom på at du finner en egen kategori for Kommunikasjonskurs.
Vi tilbyr konferanse om konflikter i arbeidslivet. En konferanse som gir verktøy, råd og praksisnære løsninger på utfordringer som oppstår i arbeidslivet. Det er umulig å sikre seg mot små og store konflikter i arbeidslivet.
Vi tilbyr konferanse om konflikter i arbeidslivet som webinar. En konferanse som gir verktøy, råd og praksisnære løsninger på utfordringer som oppstår i arbeidslivet. Det er umulig å sikre seg mot små og store konflikter i arbeidslivet.
Vi tilbyr konferanse om praktisk håndtering av konfliktfylte forhold og uønsket adferd på jobben. Hvordan hindrer vi at uønsket atferd får blomstre? De fleste norske ledere er for lite direkte. Dette medfører at konflikter og uønsket atferd får eskalere, og dermed forsure arbeidsmiljøet.
Stadig flere ansatte og elever blir utsatt for vold og trusler i skolehverdagen. Det er på trappene en lovendring, slik at du som ansatt kan gripe inn fysisk for å forebygge og håndtere vold og trusler om dette. Dette kurset vil gi deg innføring i hvordan å håndterere dette rett og forskriftsmessig
Vi tilbyr grunnkurs i THA forebygging og håndtering av vold og trusler. Kurset er innføring i, og forebygging av vold og trusler. Med over 25 års erfaring, over 200 kurs og over 5000 deltakere, er jeg en av landets fremste og mest erfarne kursholdere.
Vold og trusler på jobb er noe som påvirker både ansatte og arbeidsgivere. Slike hendelser kan føre til fysiske og psykiske skader, økt sykefravær og i verste fall føre til at ansatte forlater arbeidsplassen. Kunnskap om håndtering av vold og trusler er avgjørende for å sikre trygge arbeidsmiljøer
Vi tilbyr kurs om kommunikasjon og konflikthåndtering for bedrifter. For å kunne kommunisere bedre med kollegene dine tilbyr vi i Medco dinHMS flere kurs i kommunikasjon. Kursporteføljen vår inneholder alt fra kurs i «den vanskelige samtalen», coaching og aktiv lytting.
Vold og trusler på jobb påvirker både ansatte og arbeidsgivere. Slike hendelser kan føre til fysiske og psykiske skader, økt sykefravær og i verste fall føre til at ansatte slutter i jobben. Derfor er kunnskap om håndtering av vold og trusler viktig og det bidrar til å sikre et trygt arbeidsmiljø.
Vi tilbyr kurs om håndtering av vold og trusler på arbeidsplassen. Kurset har en praktisk og teoretisk modul hvor du lærer og trener på situasjoner som kan oppstå på arbeidsplassen.
Julebordsesongen nærmer seg, og ansatte i hotell, restaurant og uteliv gjør seg forberedt til å ta imot tusenvis av glade julebordsgjester. Sammen med latter, julebordshow og godt lag kommer og gjerne et høyt inntak av alkohol: noe som øker sannsynligheten for at ansatte opplever vold eller trusler.
Vi tilbyr kurs i konflikthåndtering som nettkurs. Her lærer du alt du trenger å vite om konflikthåndtering: konfliktens utvikling, konfliktavvikling og konfliktforebygging.
Vi tilbyr kurs om digitale bevis i sivile saker. Om presentasjon av digitale bevis for retten og håndtering av det digitale aspektet ved bevistilgang i sivile saker. Den digitale tidsalderen gjør at vi i økende grad etterlater elektroniske spor og bevis som kan være relevante for tvistesaker.
Vi tilbyr kurs om diskrimineringsjuss og saker for diskrimineringsnemnda. Kurset gir innføring i og god oversikt over et etter hvert omfattende regelverk innenfor likestillings- og ikke-diskrimineringsarbeidet.
Vi tilbyr kurs med en innføring i Luganokonvensjonen. Målet med kurset er at deltakerne skal få kunnskap om Luganokonvensjonens betydning for internasjonale tvistesaker og en oversikt over de sentrale regler tilknyttet verneting og anerkjennelse og fullbyrdelse av utenlandske dommer.
Vi tilbyr kurs om HMS og håndtering av varslingssaker. I dette formiddagskurs går vi grundig gjennom HMS-reglene og ser nærmere på hvordan arbeidsgivere skal sikre et forsvarlig arbeidsmiljø og kravene som stilles til en korrekt håndtering av varslingssaker.
Vi tilbyr kurs om HMS, varsling og #MeToo. Kurset gir en grundig gjennomgang av viktige temaer innen arbeidsmiljø og håndtering av varslingssaker, med spesielt fokus på saker om seksuell trakassering. Kurset er delt opp i to deler.
Vi tilbyr kurs i hvordan håndtere utfordrende personalsaker. Oppsigelsessaker grunnet samarbeidsproblemer, mangelfulle arbeidsprestasjoner og illojalitet
Vi tilbyr kurs om hvordan lykkes med din første voldgiftsak - unngå kostbare feil. Kurset vil gi deltakerne de nødvendige kunnskapene til å håndtere en voldgiftssak på en god måte, og unngå kostbare feil.
Vi tilbyr kurs om håndtering av #Metoo / seksuell trakassering i arbeidslivet. I dette ettermiddagskurs fokuserer vi spesielt på arbeidsgiveres håndtering og vurdering av saker som omhandler #Metoo. Vi ser på de rettslige rammene som gjelder ved vurdering av saker om seksuell trakassering.
Vi tilbyr kurs om intervjuteknikk i varslingssaker. Intervjuteknikk som ledd i undersøkelser eller gransking av varslingssaker. Reglene om varsling tar sikte på å avdekke og vurdere påstander om kritikkverdige forhold i virksomheten.
Vi tilbyr kurs om mekling for å løse tvister - slik løser du saken på nøytral grunn. Mekling er en stadig mer populær tvisteløsningsmekanisme. Både rettsmekling og utenrettslig mekling brer om seg.
Vi tilbyr innføringskurs om mekling for å løse tvister. Dette kurset er en del av et heldagskurs, som også tilbys som halvdagskurs. Dette innføringskurset i mekling vil gi deg en forståelse av hva mekling er og hvordan det fungerer som en tvisteløsningsmekanisme.
Vi tilbyr kurs om mekling for å løse tvister - spesialist. Slik løser du saken på nøytral grunn. Dette spesialiserte kurset er rettet mot juridiske fagpersoner, samt meklere som ønsker å forbedre sine ferdigheter innen tvisteløsning ved mekling.
Vi tilbyr kurs om praktisk strafferett - strategiske valg fra første klientkontakt til prosedyre. Kurset retter seg mot praktisk håndtering av straffesaker og andre saker hvor enkeltpersoner er mistenkt / siktet eller saker hvor personer er i konflikt med offentlige instanser.
Vi tilbyr kurs om varsling - identifisering og håndtering av varslingssaker. Reglene om varsling tar sikte på å avdekke kritikkverdige forhold i virksomheten. Kritikkverdige forhold favner bredt og kan knytte seg til alt fra virksomhetskritisk informasjon på avveie til den enkeltes arbeidsmiljø.
Vi tilbyr kurs om vedlikeholdsansvar ved tilbakelevering - unngå konflikter og tvister. Tilbakelevering av lokaler er en stadig kilde til konflikt mellom utleier og leietaker, og standardavtalene inneholder ikke tilfredsstillende regulering, og vies liten oppmerksomhet i kontraktsforhandlingene.
Vi tilbyr interaktivt kurs om konflikthåndtering. Konflikter tar mye energi og tid, og kan forsure enhver relasjon eller miljø. Bli med på et interaktivt kurs der du får solide praktiske verktøy. Vi diskuterer også case og ulike situasjoner.
Vi tilbyr kurs om konflikthåndtering. Lær hvordan du skal håndtere konflikter og uenigheter mellom mennesker. Bli bevisst på planlegging, valg av strategi, kommunikasjon, handlingsplan og løsningsnivå. Konflikter oppleves av de fleste som ubehagelig og vanskelig å takle.
Vi tilbyr kurs om avgrensning og grensesetting. Evnen til å sette grenser på en positiv måte og foreta nødvendige avgrensninger er en av de viktigste suksessfaktorene for å utøve et godt lederskap. Det er også nødvendig for å overleve og for å få tid til å gjøre de viktige tingene.
Vi tilbyr nettbasert kurs om avgrensning og grensesetting. Evnen til å sette grenser på en positiv måte og foreta nødvendige avgrensninger er en av de viktigste suksessfaktorene for å utøve et godt lederskap. Det er også nødvendig for å overleve og for å få tid til å gjøre de viktige tingene.
Vi tilbyr kurs i konflikthåndtering. Vi er i stadige konflikter, men er det virkeligheten? Jeg har opplevd at store konflikter beror på ulike syn, ulike behov, frykt og ubegrunnede antagelser som skyldes for lite informasjon om de faktiske forholdene.