I kategorien ledelse og strategi finner du alle typer lederkurs innen lederutviklingskurs, endringsledelse, prosjektledelse, etikk og bedriftskultur med mer. Du finner også kurs for kvalitetssikring, selskapsrett og styrearbeid. Dersom du ønsker å starte din egen bedrift vil det være lurt å ta et gründer og etableringskurs. Finner du ikke kurset du leter etter her, finner du det kanskje i kategorien HR og personal eller Markedsføring og salg. Ta gjerne kontakt med oss hvis du ønsker at vi skal finne et kurs for deg.
Vi tilbyr lederkurs i medarbeidersamtalen. Kurs i medarbeidersamtale er et viktig verktøy for å utvikle ansatte og arbeidsplassen.
Koordinatorskolen ble etablert i 2013 for å bidra til at markedet skulle få tilgang til kompetente koordinatorer innen sikkerhet, helse og arbeidsmiljø (SHA). Kurset er et samarbeid mellom Norges bygg- og eiendomsforening, Quality Norway og Tekna.
Kurset gir deg kunnskap og kompetanse om de ulike rollene i styret.
Delegering – Situasjonsbestemt ledelse - Finn din egen lederstil.
Teamledelse – Om krevende situasjoner, og hvordan skape et inkluderende arbeidsmiljø.
Grunnkurs i praktisk ledelse. Det er en stor endring å gå fra medarbeider til leder, og vi gir deg kunnskap og verktøy som hjelper deg i hverdagen.
Kurset er spesielt rettet mot lederne og beslutningstakerne i selskapet, og deres unike rolle og påvirkning på økonomien. Et nyttig og spennende kurs med fokus på å skape - og sikre lønnsomhet.
Vi tilbyr kurs om ditt lederperspektiv. En berikende opplevelse for å finne klarhet og skape relasjon med medarbeiderne dine. De fleste ledere har ikke tatt seg tid til å reflektere over sitt ledelsesperspektiv og definert hva slags leder de ønsker å være.
Vi tilbyr kurs om kommunikasjon i ledelse. Alle virksomheter ønsker at ledere skal være gode å kommunisere. Men alt for ofte mangler man trening på grunnleggende kommunikasjonsferdigheter og de viktige samtalene og samtaleteknikkene en leder må kunne.
Lær ledere hvor viktig det er å benytte riktig lederstil for å øke produktiviteten hos medarbeiderne i virksomheten. Alle virksomheter er avhengige av effektive ledere som vet hvordan de best skal lede sine medarbeidere. Ofte mangler ledere ferdigheter i å være fleksible ledere.
Vi tilbyr kurs om tillitsledelse. God ledelse starter med tillit. Tillit kan være vanskelig å gjøre seg fortjent til og lett å miste.
Vi tilbyr kurs om god likviditetsstyring. Få en grundig forståelse av likviditetsstyring i en bedrift. Det inkluderer teoretisk kunnskap, praktiske øvelser, case-studier og diskusjoner, slik at du kan bruke dine nye ferdigheter og kunnskaper i virkelige situasjoner.
Vi tilbyr kurs om ny som mellomleder. Dette kurset, det eneste i sitt slag i Norge, viser deg veien fra rollen som førstelinjeleder til mellomlederrollen. Du får innsikt i nye krav og forventninger, og hva du må gjøre får å lykkes i denne krevende overgangen.
Dette 7-dagers kurset introduserer viktige mekanismer for strategiimplementering og utviklingen av smidige organisasjoner. Sentrale temaer er prosessledelse, verdistrømsledelse, Balanced Scorecard, OKR, Hoshin Kanri, prosessdesign og dataanalyse.
This course provides IT leaders, practitioners, support staff and staff interfacing with the organisation’s digital and information systems functions with a practical understanding of the key concepts.
This course provides participants with a thorough understanding of the Managing Successful Programmes (MSP) programme management methodology, providing the skills needed to confidently use MSP to manage programmes in line with strategic aims of a business and its day to day running.
The introduction of PRINCE2 Agile® Foundation will enable everyone to benefit from guidance on delivering, managing or working within agile projects and project teams, without the need for any prior knowledge of PRINCE2®.
Har du nettopp blitt leder, eller ønsker du å bli det? Vit at dette valget innebærer store personlige endringer for deg. Du går fra å lede kun deg selv, til å lede andre. Det igjen betyr at du både skal lære mye nytt, samtidig som du skal «avlæres», dvs. slutte å gjøre mange ting.
Ledelse i praksis hviler på to grunnstener: Selvforståelse og rolleforståelse. Som leder vil du måtte bruke deg selv som person på en mye mer aktiv måte. Det betyr at du må kjenne deg selv som person. Uten denne selvkjennskapen mislykkes du trolig som leder.
Som ny leder har du 90 dager på deg til å finne fotfeste. Mislykkes du er resultatet ofte tapt tillit og respekt. Blant de du skal lede og lederkollegaer. Det betyr at i løpet av denne perioden bør du, via ulike prosesser og kartlegginger, ha fått både oversikt og innsikt i enheten du har overtatt.
Jobber du med, eller har du ansvar for lederopplæringen i bedriften? Da er dette kurset midt i blinken for deg! Kurset, det eneste i sitt slag i Norge, gir en grundig innføring i hva bedriften selv kan gjøre for å utvikle og ta vare på sine ledere.
Ny som førstegangsleder. Kurset ser på to utfordringer førstegangsledere må være forberedte på: Identitetsskiftet og lederskiftet. Du får innsikt i hva det innebærer å bli førstegangsleder, hvordan lede en organisasjon, lede mennesker og takle stress og følelser.
Å bli mellomleder handler primært om to ting: Du får et større faglig- og organisatorisk ansvarsområde, og du leder ikke lengre gjennom medarbeidere, men primært gjennom førstelinjeledere.
Ledelse handler om å få folk til å jobbe sammen mot felles mål. Det betyr at en av de aller viktigste rollene er rollen som teamleder. Eller leder for en ledergruppe. I kurset tar vi for oss det du trenger for å bygge, utvikle og ikke minst overta et team/en ledergruppe.