I kategorien kommunikasjon finner du kurs og opplæring innen kommunikasjon og samhandling i hele landet. Gode kommunikasjonsferdigheter er i mange situasjoner avgjørende om man skal lykkes i arbeidslivet, eller i privatlivet for den saks skyld. Et kurs i kommunikasjon kan hjelpe med å få frem det beste i deg slik at du lykkes bedre, uansett arena. Vi gjør oppmerksom på at du finner egne kategorier for Konflikthåndteringskurs, Kurs i presentasjonsteknikk og Coachingkurs i kommunikasjon. Finner du ikke kurset du leter etter tar du bare kontakt med oss, så finner vi det for deg.
Vi tilbyr kommunikasjonskurs for bedrifter. God kommunikasjon handler om å oppnå den responsen og handlingen du ønsker skal skje fra mottakers side etter at samtalen er over. Tenk mindre på hva du skal si, og mer på hva målet ditt er på kort og lang sikt.
Vi tilbyr kurs i presentasjonsteknikk for bedrifter. Målsettingen er at man skal bli bedre i å forberede og gjennomføre undervisning med vekt på pedagogiske prinsipper, samt erfare dette i praksis gjennom å gjennomføre en presentasjon med evaluering i etterkant av erfarne instruktører.
Vi tilbyr bedriftsinternt kurs om kommunikasjon med unge i risikosonen - intro for lærere i alle klassetrinn. Hvordan kan vi på skolen møte elever som er i risikosonen for å havne i kriminalitet eller rus, eller som allerede står midt i problematikken?
Vi tilbyr bedriftsinternt kurs om kommunikasjon med unge for lærere i alle klassetrinn. Mange barn strever med seg selv og med samspillet med de rundt seg. I dette kurset ser vi på hvordan vi kan best kan møte barn som ikke vet hvordan de skal håndtere sine egne følelser.
Vi tilbyr skreddersydd foredrag eller seminar for bedrifter om hvordan kommunisere bevisst. Thomas har lang erfaring som foredragsholder og holder foredrag på en lærerik, inspirerende og morsom måte som gjør at gjenkjennelsesfaktoren er stor.
Vi tilbyr skreddersydd foredrag eller seminar for bedrifter om hvordan skape god kontakt med andre mennesker. Thomas har lang erfaring som foredragsholder og holder foredrag på en lærerik, inspirerende og morsom måte som gjør at gjenkjennelsesfaktoren er stor.
Vi tilbyr skreddersydd foredrag eller seminar for bedrifter om hva har størst betydning i kommunikasjon for at vi skal forstå hverandre. Thomas har lang erfaring som foredragsholder og holder foredrag på en lærerik, inspirerende og morsom måte som gjør at gjenkjennelsesfaktoren er stor.
Vi tilbyr skreddersydd foredrag eller seminar for bedrifter om å kommunisere kongruent. Thomas har lang erfaring som foredragsholder og holder foredrag på en lærerik, inspirerende og morsom måte som gjør at gjenkjennelsesfaktoren er stor.
Lær hvordan du evaluerer inkluderingstiltak effektivt. Dette kurset gir deg verktøy for å måle inkludering, analysere resultater, og implementere forbedringer ved bruk av KPIer og evalueringsmetoder.
Forstå kulturforskjellenes betydning på arbeidsplassen. Dette kurset gir innsikt i verdier, normer og kommunikasjon på tvers av kulturer, og gir deg praktiske strategier for å håndtere og bygge kulturkompetanse.
Lær hvordan kollegial støtte og inkludering kan styrke arbeidsmiljøet. Dette kurset gir praktiske verktøy for å fremme psykologisk trygghet, lederskap, og inkludering, slik at alle kan trives og bidra til et positivt arbeidsmiljø.
Få innsikt i hvordan du kan inkludere flere i arbeidslivet. Vårt kurs i arbeidsinkludering gir praktiske verktøy og kunnskap om utfordringer, lovverk og løsninger, slik at du kan bidra til et mer inkluderende og mangfoldig arbeidsmiljø.
Lær hvordan mangfold og inkludering kan styrke din organisasjon. Dette kurset gir innsikt i egne bias, inkluderende lederskap, og hvordan man bygger et arbeidsmiljø hvor alle føler seg velkomne og verdsatt.
Lær grunnprinsippene for mentorskap! Dette kurset gir deg innsikt i mentorrollen, ansvar, og hvordan bygge en sterk relasjon til din mentee gjennom effektive strategier og kommunikasjon.
Lær hvordan du motiverer til positiv atferdsendring med Motiverende Intervju (MI). Dette kurset gir deg praktiske verktøy for å styrke samtalekompetanse, fremkalle endringssnakk og håndtere motstand – perfekt for ledere, HR, helsearbeidere og coacher.
Lær hvordan du bruker SE-metoden (Sokratisk Evokasjon) til å hjelpe klienter eller ansatte med å utforske og utfordre egne tankemønstre. Dette kurset gir deg praktiske ferdigheter i å stille effektive spørsmål som fremmer refleksjon og endring uten konfrontasjon.
Lær hvordan du leder inkluderte arbeidstakere effektivt. Dette kurset gir verktøy for å støtte, tilrettelegge, og bygge et inkluderende miljø som fremmer kommunikasjon, samhandling og suksess for alle medarbeidere.
Utvikle dine nøkkelferdigheter som mentor med vårt kurs "Praktiske mentoring ferdigheter". Lær aktiv lytting, effektive spørreteknikker, gi konstruktiv tilbakemelding, og styrk menteens selvtillit og motivasjon gjennom praktiske øvelser og case-studier.
Vi tilbyr digitalt kurs i Diversity Icebreaker - hvordan fasilitere et seminar. Diversity Icebreaker kartlegger ulike preferanser for kommunikasjon og samhandling - illustrert ved fargene Rød, Blå og Grønn - og brukes primært i teamutvikling, kommunikasjonstrening og ledelsesutvikling.
Vi tilbyr digital undervisning i Diversity Icebreaker for ledere. Kurset gir deg som er interessert i ledelse en innsikt i hvordan Diversity Icebreaker kan anvendes i lederutvikling og i ledelse av organisasjonen.
Vi tilbyr digitalt kurs om kommunikasjon som øker effektiviteten. Når møter er ineffektive, stjeler de både energi og fokus. Tenk hvis du kunne øke produktiviteten i bare halvparten av møtene!
Vi tilbyr kommunikasjonskurs. Med våre kommunikasjonskurs lærer du kunsten å kommunisere bedre. Vi har kommunikasjonskurs om en rekke temaer på tvers av team og organisasjoner. Lær mer om skriving, presentasjonsteknikk, kroppsspråk og retorikk.
Vi tilbyr digital undervisning i hva skaper et førsteinntrykk. Lurer du på hva som skal til for å skape et godt førsteinntrykk? I dette kurset får du enkle tips alle kan bruke for å skape et godt førsteinntrykk. Du får lære hva forskere sier om førsteinntrykk.
Vi tilbyr introduksjon til Diversity Icebreaker som digital undervisning. Diversity Icebreaker er et norskutviklet psykologisk testkonsept. Det er anvendt i 75 land, og er det mest brukte verktøyet for å fremme kommunikasjon og samhandling i organisasjoner her til lands.
Vi tilbyr digitalt kurs om kunsten å lytte. Hvis du ønsker å være en person som andre har tillit til, bør du starte med å være personen som lytter. I dette kurset gir Siri Mathisen deg en enkel, men virkningsfull oppskrift.
Vi tilbyr digitalt kurs om kunsten å overbevise. Kanskje er dette året hvor du virkelig får gjennomslagskraft på jobben, eller kanskje vil du bare generelt bli bedre på å overbevise menneskene rundt deg?
Vi tilbyr digitalt kurs om overbevisende kroppsspråk for ledere. Ønsker du å ha et kroppsspråk og en stemmebruk som underbygger det du vil formidle? I dette kurset lærer du hvorfor det er avgjørende at du som leder har et nonverbalt språk som fremhever budskapet ditt, i stedet for å svekke det.
Vi tilbyr digitalt kurs om kroppsspråk som overbeviser og skaper tillit. Det er avgjørende at du både har kontroll på hva du selv og andre kommuniserer gjennom det nonverbale, slik at misforståelser og konflikter kan unngås, og du i stedet evner å motivere og overbevise.
Vi tilbyr digitalt kurs om Onboarding av nyansatte. God onboarding er avgjørende for en vellykket ansettelse. I dette kurset lærer du hvordan du legger til rette for god onboarding for ledere og nyansatte.
Vi tilbyr kurs om bedre kommunikasjon på arbeidsplassen for bedrifter. Bedre kommunikasjon på arbeidsplassen er et bedriftsinternt kurs med fokus på at ulike mennesker kommuniserer på forskjellige måter.
Vi tilbyr kommunikasjonskurs for par. I noen tilfeller er det en dårlig og en bra person i et forhold som går i stykker, men erfaringsmessig er det for det meste to bra mennesker som ikke får det til, og veldig ofte er det kommunikasjonen som er grunnen.
Vi tilbyr bedriftsinternt kommunikasjonskurs for par. I noen tilfeller er det en dårlig og en bra person i et forhold som går i stykker, men erfaringsmessig er det for det meste to bra mennesker som ikke får det til, og veldig ofte er det kommunikasjonen som er grunnen.
Dialogkompetanse skreddersyr E-læring for bedrifter, kundesenter, HR- og salgsavdelinger. Vi har 11 års erfaring, der dialogen med kunder er sentralt. Vi skaper teori, videoer, animasjoner, kunnskapstest, quiz og kursbevis. E-læringsplattformen er utviklet for både norsk, svensk, dansk og engelsk.