I kategorien kommunikasjon finner du kurs og opplæring innen kommunikasjon og samhandling i hele landet. Gode kommunikasjonsferdigheter er i mange situasjoner avgjørende om man skal lykkes i arbeidslivet, eller i privatlivet for den saks skyld. Et kurs i kommunikasjon kan hjelpe med å få frem det beste i deg slik at du lykkes bedre, uansett arena. Vi gjør oppmerksom på at du finner egne kategorier for Konflikthåndteringskurs, Kurs i presentasjonsteknikk og Coachingkurs i kommunikasjon. Finner du ikke kurset du leter etter tar du bare kontakt med oss, så finner vi det for deg.
Vi tilbyr kommunikasjonskurs for bedrifter. God kommunikasjon handler om å oppnå den responsen og handlingen du ønsker skal skje fra mottakers side etter at samtalen er over. Tenk mindre på hva du skal si, og mer på hva målet ditt er på kort og lang sikt.
Vi tilbyr nettbasert studie om kommunikasjon. Selv om vi alle kommuniserer fra fødsel til grav, vet vi jo at alle ikke er like flinke til dette. Å kommunisere godt er heller ikke lett å lære.
Vi tilbyr nettbasert studie om kommunikasjon i prosjekt. Bli mer bevisst på egen kommunikasjon og få begreper å bruke på veien til bedre og mer bevisst kommunikasjon i prosjekter.
Vi tilbyr nettbasert studie i kommunikasjon og samhandling APO3002 (LK06). Dette faget har fokus på tilpasset informasjon og veiledning. Du vil lære mer om ulike kommunikasjonsteknikker, service og samhandling med både kunder, kolleger og andre fagpersoner.
Vi tilbyr nettbasert studie i kommunikasjon og samhandling BUA2006 (LK20). Kommunikasjon og samhandling er et av de tre programfagene på BUA Vg2. Innholdet i dette programfaget er helt nytt, og det er laget i tråd med fagfornyelsen.
Vi tilbyr nettbasert studie i kommunikasjon og samhandling HSE3002 Vg3 (LK06). Dette programfaget er et av de obligatoriske emnene i helsesekretær Vg3, men kan også kjøpes separat.
Vi tilbyr nettbasert studie i kommunikasjon og samhandling TAN3002 (LK06). Dette programfaget tilhører tannhelsesekretær Vg3, men kan også kjøpes separat. Faget tar for seg hvordan man som tannhelsesekretær skal utøve profesjonalitet ovenfor pasienter, pårørende og kollegaer.
Vi tilbyr nettbasert studie i kommunikasjon og samhandling Vg1 HSF1007 (LK20). Dette programfaget handler om møte og samhandling mellom mennesker - uavhengig av kultur, alder og livssituasjoner.
Vi tilbyr kurs om ABC i kommunikasjon for bedrifter. Etter kurset har deltakerne fått en forståelse for kommunikasjon som er verktøy for egen utvikling. De vil sitte igjen med enkle verktøy for å tilpasse kommunikasjonen til situasjonen og hvem de snakker til.
Vi tilbyr kurs på Zoom eller Teams i digital formidling som funker for bedrifter. Å bli en god formidler handler om å ta bevisste og gjennomtenkte valg når du kommuniserer. Det er noe som alltid funker. Og noe som aldri funker.
Vi tilbyr foredraget Å herske og beherske – om hersketeknikker. Har du opplevd å bli overkjørt eller latterliggjort, blitt kalt «lille venn», eller har viktig informasjon bevisst blitt holdt unna deg? Da har du sannsynligvis blitt utsatt for en hersketeknikk.
En leder for et stort team av psykologer kontaktet meg like før jul og sa: ”Vi har hatt en veldig tøff høst etter flytting og er for slitne til å ha julebord. Men vi ønsker å ha en samling. Jeg vil gjerne gi mine medarbeidere en overraskelse. Det skal vare ca en time.
Kommunikasjon handler om å skape felles forståelse: Om å nå frem med et budskap, og bygge broer mellom mennesker. Men det hjelper ikke at den som sier noe tror at han skyter blink, når den som hører på ikke engang ser blinken.
Vi tilbyr kurset "Fuel the world" i kommunikasjon og ledelse i et helhetlig perspektiv for bedrifter. Dette er et kurs med utgangspunkt i kommunikasjonsverktøyet FuelBox.
Vi tilbyr kurs i hersketeknikker for bedrifter. I dette kurset vil du lære hva som er de vanligste hersketeknikkene, og hvordan du kan avsløre og motstå dem. Du vil også lære mer om kommunikasjon, og om hvordan din væremåte og ditt reaksjonsmønster fremmer eller hemmer god kommunikasjon.
Vi tilbyr kurs i kunsten å samarbeide for bedrifter. Målet for kurset er å lære å kommunisere tydeligere og mer bevisst, for å kunne arbeide bedre med andre, og bli bedre rustet til å møte utfordringene som kan oppstå i relasjonen mellom mennesker.
Vi tilbyr kurs i samarbeid: Jakten på Vi-følelsen for bedrifter. Trivsel er en ettertraktet vare på de fleste arbeidsplasser, fordi trivsel fører til økt motivasjon, engasjement og arbeidsglede!
Vi tilbyr nettbasert kurs om internkommunikasjon, kultur og tillit. Dette emnet gir deg en praktisk og teoretisk innføring i internkommunikasjon, hvor vi legger spesiell vekt på organisasjonskultur og tillit. Emnet vil sette deg i stand til å utvikle en plan for kommunikasjon innad i en organisasjon
Vi tilbyr nettbasert kurs i kommunikasjon og gruppeprosesser. Dette kurset gir deg kunnskap om kommunikasjon og gruppeprosesser som kan anvendes for å løse praktiske og teoretiske pedagogiske problemstillinger.
Vi tilbyr nettbasert kurs i kommunikasjon og gruppeprosesser. I dette emnet vil du lære hvordan du kan bli god til å kommunisere med og veilede individer og grupper i deres lærings-, endrings- og utviklingsprosesser.
Vi tilbyr nettbasert kurs om PR i praksis. I dette emnet får studentene grunnleggende praktisk innføring i PR, slik at de kan lage en enkel kommunikasjonsplan. I emnet blir det drøftet hva PR er og det teoretiske fundamentet for faget.
Vi tilbyr årsenhet i PR og kommunikasjon som nettstudie. PR- og kommunikasjonsrådgivere jobber med å gi strategiske råd i kommunikasjonsspørsmål til ledere i næringslivet, det offentlige, frivillige organisasjoner og i politikk.
Vi tilbyr nettbasert kurs i salgsteknikk og salgspsykologi. Salgskompetanse er etterspurt på tvers av bransjer, og dette emnet gir deg analytiske forståelsesrammer og konkrete verktøy for verdibasert salg og utvikling av langsiktige kunderelasjoner.
I boka «Bløff» har forfatter Bår Stenvik dykket ned i alt fra historie og økonomistudier til hjerneforskning og popmusikk for å studere kampen mellom bedrag og sannhet. I årtusener har denne striden formet vår kultur og atferd, og institusjoner som rettsvesen og religion.
Den største personlige lærdommen av å skrive en bok om juks og bedrag, fant Bår Stenvik da han forsto hvor gjennomsyret verden er av selvbedrag.
Vi tilbyr kurs i Grid 3 redigering – modul 2 - webinar. Kurset vil gi en innføring i grunnleggende redigering og hvordan man tilpasser og lager egne kommunikasjonsoppsett. Egnet for de som har fullført modul 1.
Vi tilbyr kurs i Grid for iPad redigering, viderekommende på Teams. Dette kurset er rettet mot de som har erfaring med redigering i Grid for iPad, og/eller som har sett modul 1, som ligger på denne siden.
Kurset i effektive stillingsannonser gir en konkrete vektøykasse som gjør at bedriftens ansatte skriver bedre stillingsannonser. Dette innebærer en kombinasjon av underveisning, praksis, konkrete hjelpemidler, og analyse av eksisternede prosesser og praksis.
Vi tilbyr kur i Intervjuteknikk. Effektiv intervjuteknikk som sikrer gode kandidatopplevelser. Kurset i seleksjon og intervjuteknikk tar for seg grunnleggende intervjuteknikk, inkludert jobbanalysen og andre deler av seleksjonsprosessen.
Vi tilbyr kurset Å bygge tillit i digitale intervjuer - Video. Hvordan bygger du tillit i digitale intervjuer? Dette minikurset går gjennom grunnleggende forhold som sikrer at du kan bygge best mulig relasjon med andre i et digitalt intervju.
Vi tilbyr foredrag om digitale møter er en del av den nye hverdagen. Det krever noe annet av oss en tradisjonelle møter. I dette kurset går vi igjennom forskjellene og hvordan vi kan ha gode, produktive og inkluderende møter digitalt.
Noen er helt naturlig flinke til å snakke med andre. De har det rette toneleiet, de stiller de rette spørsmålene og de får lytterens oppmerksomhet. De fleste av oss må jobbe for det. Den gode nyheten er at alle kan få det til med litt trening
Har du noen gang møtt noen du synes det er skikkelig vanskelig å snakke med? Dere er antakelig veldig forskjellige personer. Lær hvordan du tilpasser deg forskjellige personlighetstyper.
Noen er helt naturlig flinke til å snakke med andre. De har det rette toneleiet, de stiller de rette spørsmålene og de får lytterens oppmerksomhet. De fleste av oss må jobbe for det. Den gode nyheten er at alle kan få det til med litt trening.