Her finner du kurs innen markedsføring og salg. Alle bedrifter er avhengige av å kommunisere best mulig med sine kunder. Gjennom salgskurs, kurs i forhandlingsteknikk, presentasjonsteknikk, mediekontakt og PR kan du skaffe deg kompetansen du trenger for å nå ut til dine kunder på en effektiv måte. Du finner også kurs innen relasjonsbygging, CRM og kundebehandlingssystemer som hjelper deg å bygge og bevare gode kundeforhold. Hvis du ikke finner kurset du leter etter, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med oss, så finner vi det for deg.
Vi tilbyr kurs i formidlingsmetodikk for bedrifter. Målsettingen med kurset er å utvikle egne ferdigheter i presentasjon og veiledning ved gjennomføring av vergetrening på egen arbeidsplass.
Vi tilbyr nettbasert kurs i business Negotiation. Business Negotiation gir deg en grundig teoretisk og praktisk innføring i forhandlinger. Målet med emnet er å gi deg kunnskap om forhandlinger i teori og praksis.
Dette emnet forbereder deg på en praktisk arbeidshverdag med digital markedsføring. Du utvikler kompetanse til å vurdere og gjennomføre digitale markedsføringsaktiviteter, og du får innsikt i ulike digitale kanaler og relevante digitale trender.
Vi tilbyr nettbasert kurs om forbrukeratferd. Forbrukeratferd gir deg en forståelse for hvilke prosesser individet går gjennom ved kjøp av en vare eller tjeneste. Du skal også få forståelse for hvordan individets behov og motiver påvirker forbrukeren før, under og etter kjøpet.
Vi tilbyr nettbasert kurs i forhandling og påvirkning. Lær å planlegge og gjennomføre oppgaver knyttet til forhandlinger og påvirkning på en strukturert og systematisk måte. De fleste arbeidsdager består av en eller annen form for forhandling på ulikt nivå.
Vi tilbyr årsenhet i innholdsmarkedsføring som nettstudie. Innholdsmarkedsførere skiller seg fra andre markedsførere ved at de bruker journalistiske og fortellende metoder og teknikker i kommunikasjonen.
Vi tilbyr nettbasert kurs om internkommunikasjon og merkebygging. Internkommunikasjon og merkebygging lærer deg at det er medarbeiderne som gjennom sine forutsetninger og adferd skaper verdier for forbrukere og andre interesserte.
Vi tilbyr nettbasert kurs i introduksjon til innholdsmarkedsføring. Dette emnet gir deg en innføring i innholdsmarkedsføring som fagområde, teoretisk og praktisk.
Vi tilbyr nettbasert kurs i Key Account Management. Emnet vil gi en forståelse av hvordan man best organiserer, planlegger og gjennomfører KAM i en bedrift.
Vi tilbyr nettbasert kurs i kommunikasjon og gruppeprosesser. Dette kurset gir deg kunnskap om kommunikasjon og gruppeprosesser som kan anvendes for å løse praktiske og teoretiske pedagogiske problemstillinger.
Vi tilbyr nettbasert kurs i kommunikasjon og gruppeprosesser. I dette emnet vil du lære hvordan du kan bli god til å kommunisere med og veilede individer og grupper i deres lærings-, endrings- og utviklingsprosesser.
Vi tilbyr nettkurs i markedsføring. Emnet fokuserer på forståelsen av sentrale begreper og modeller innenfor markedsføring og markedsføringsledelse. Målet med emnet er å gi en grunnleggende innføring i markedsføringsfaget og i markedsføringsledelse og vise betydningen av å være markedsorientert.
Vi tilbyr årsenhet i markedsføring og salg som nettstudie. Årsenhet i markedsføring og salg gir deg mulighet til å styrke din faglige kompetanse slik at du forstår strukturene og prosessene som inngår i en moderne salgs- og markedsføringsavdeling.
Vi tilbyr nettbasert kurs i markedskommunikasjon. Du vil gå gjennom ulike faser og steg for å planlegge markedskommunikasjon, og du vil lære om alternative kommunikasjonstiltak du kan velge blant.
Vi tilbyr nettbasert kurs i merkevareledelse. Merkevareledelse fokuserer på hvilke virkninger en sterk merkevare har for bedrifter og forbrukere. Vi ser på hvordan merkevaren kan posisjoneres i kundens hukommelse, merkekjennskap og kunnskap i tillegg til markedsposisjonering.
Vi tilbyr nettbasert kurs om PR i praksis. I dette emnet får studentene grunnleggende praktisk innføring i PR, slik at de kan lage en enkel kommunikasjonsplan. I emnet blir det drøftet hva PR er og det teoretiske fundamentet for faget.
Vi tilbyr årsenhet i PR og kommunikasjon som nettstudie. PR- og kommunikasjonsrådgivere jobber med å gi strategiske råd i kommunikasjonsspørsmål til ledere i næringslivet, det offentlige, frivillige organisasjoner og i politikk.
Vi tilbyr nettbasert kurs i Research Methods for Business and Management. Research Methods for Business and Management gir deg en forståelse for forskningsmetoder innenfor forretning og ledelse.
Vi tilbyr nettbasert kurs i salgsledelse. Kurset vil lære deg om sentrale deler av arbeidsoppgavene til salgsledere, utvikling av salgsstrategi og å lede og evaluere en salgsstyrke.
Vi tilbyr nettbasert kurs i salgsteknikk og salgspsykologi. Salgskompetanse er etterspurt på tvers av bransjer, og dette emnet gir deg analytiske forståelsesrammer og konkrete verktøy for verdibasert salg og utvikling av langsiktige kunderelasjoner.
Vi tilbyr nettbasert kurs i serviceledelse som gir innsikt i service som logikk. Det legges særlig vekt på å forstå de markedsføringsmessige mulighetene og utfordringene som ligger i servicemøtet.
Vi tilbyr nettbasert kurs i strategic marketing. Filosofien som ligger til grunn for dette emnet er at markedsføringsorienterte selskaper setter kundene først, er innrettet på langsiktig suksess, og at denne orienteringen arbeides det kontinuerlig for av toppledelsen og tilføres hele organisasjonen.
Vi tilbyr nettbasert kurs i strategic risk management. Kurset gir et unikt sett med verktøy til alle ledere som står overfor risikoforhold. Bedriftsrisiko likestilles ofte med finansiell risiko. Det er en stor feil fordi finansiell risiko bare er ett element i organisasjonens risikoprofil.
Netthandel er handel av produkter eller tjenester gjennom elektroniske nettsystemer. Netthandelen er høyere enn noen gang og står for all vekst i norsk handel. Riktig dokumentasjon og bokføring av netthandel blir derfor stadig viktigere.
Vi tilbyr kurs i din dialog med kunde og kollegaer som nettkurs. Vi setter fokus på det interne samarbeidet på kontoret og samhandlingen med kunden.
Vi tilbyr nettkurs om hvordan bli kundens støttespiller. Kurset setter fokus på de endringer som skjer i regnskapsbransjen og hvordan man tilpasser seg en drift hvor samhandlingen med kunden skjer digitalt, skybasert og delt.
Vi tilbyr intensivkurs til fagbrev salgsmedarbeider som nettstudie. Salgsmedarbeiderkurset er for deg som jobber med salg, service og kundebehandling. Kurset gir deg teorien (vg3) som du må ha før du kan avlegge fagprøven. Du lærer om kundebehandling, salg og markedsføring av produkter og tjenester.
Vi tilbyr intensivkurs til fagbrev som service og administrasjonsmedarbeider som nettstudie. Service- og administrasjonsfaget er for deg som jobber med service og kontoradministrative oppgaver i privat eller offentlig sektor. Kurset gir deg teorien (vg3) som du må ha før du kan avlegge fagprøven.
Vi tilbyr kurs i presentasjonsteknikk for bedrifter. Med dette kurset kan alle bli gode retorikere. Du lærer effektive teknikker for å forberede og fremføre innlegg og presentasjoner. Og vi ser på noen teknikker for å håndtere nervøsitet.
Vi tilbyr kurs i mediehåndtering, PR og forholdet til media for bedrifter. Mediedekning kan man ikke bestille eller kreve. Det krever målrettet innsats. Profesjonell mediekontakt og mediehåndtering er viktig for alle virksomheter. Og det er et håndverk vi kan!
Vi tilbyr kurs i praktisk medietrening foran kamera for bedrifter eller online. Hovdan.Com AS utviklet digitale og hybride versjoner av våre kurs, øvelser og rådgiving under pandemien. Vi levere derfor fullverdige tjenester online/digitalt, uten at noen må møtes fysisk.
Vi tilbyr gratis – Lean hvitt belte kurs. Dette kurset er laget til inspirasjon for alle, uansett bakgrunn. Vi gir deg en smakebit i form av kunnskap og eksempler om hva du kan gjøre – kanskje starten, eller fortsettelsen, på din videre Lean reise.
Vi tilbyr utdanning som sertifisert e-handler som onlinekurs. I utdanningen Sertifisert E-handler Grunnleggende, lærer du hvordan du starter din egen e-handel, hva du bør tenke på og hvordan du får virksomheten din i gang.
Vi tilbyr utdanning som sertifisert Key Account Manager som onlinekurs. Key Account Manager er utdanningen for deg som ønsker å utvikle deg i ditt salgsarbeid og jobbe som Key Account Manager hvor du har ansvar for bedriftens nøkkelkunder.
Vi tilbyr utdanning som sertifisert kommunikator som onlinekurs. Er det på tide for deg å bli en skarp kommunikator? Utdanningen vil gi deg det grunnleggende innen kommunikasjon og gjøre deg skarp på å lage ulike kommunikasjonsplaner og strategier for å drive kommunikativt arbeid.
Vi tilbyr utdanning som sertifisert markedsføringsassistent som onlinekurs. En markedsføringsassistent må være grundig, kreativ og trives med å kommunisere både internt og eksternt.
Vi tilbyr utdanning som sertifisert resepsjonist som onlinekurs. Vil du bli den beste resepsjonisten på markedet? Eller er du allerede en, men ønsker å finjustere kunnskapen din?
Vi tilbyr utdanning som sertifisert salgssjef som onlinekurs. I din rolle som salgssjef handler det om å være en leder som mestrer alle utfordringer og muligheter ved ledelse. I din rolle må du forstå viktigheten av å bygge sterke og bærekraftige relasjoner og tillit til både ansatte og kunder.
Kunnskap om kalkulasjon og prissetting er grunnleggende og avgjørende for lønnsomhet og overlevelse for enhver bedrift. Kurset gir kunnskap om hvordan du kan beregne priser på et opphold eller arrangementer, slik at du oppnår lønnsomhet og tjener penger på det du tilbyr.
Reiseleder er et av kursene på Reiselivsskolen. Kurset gir en praktisk innføring i de fleste oppgavene reiseledere kommer bort i og inneholder mange gode råd og tips for deg som vil bli reiseleder. Reiseledere sørger for at kundene får en god reise. De leder aktiviteter og utflukter, fo
Hvis du har planer for reiselivssatsing i eller ved vernede områder, bør du ta dette nettkurset. Det skal gjøre deg i stand til å utarbeide en egen forretningsplan for en reiselivssatsing.
Reiselivsfaget er utviklet for voksne mennesker som vil ta fagbrev som praksiskandidat og bli Reiselivsmedarbeider.
Tilgjengelighet og gode opplevelser er viktige for alle i reiselivs- og opplevelsesbedrifter. Innføringskurset i universell utforming gir reiselivs- og opplevelsesbedrifter kompetanse til: kvalitetsheving, økt markedspotensial, økt konkurransekraft, bærekraftig utvikling og gode opplevelser.