Vi tilbyr nettbasert kurs om internkommunikasjon og merkebygging. Internkommunikasjon og merkebygging lærer deg at det er medarbeiderne som gjennom sine forutsetninger og adferd skaper verdier for forbrukere og andre interesserte.
Beskrivelse:
Internkommunikasjon og merkebygging gir deg innsikt i hvordan kulturen og miljøet på arbeidsplassen påvirker medarbeiderne sitt engasjement i merkevaren. Emnet setter HR-ledelse og merkebyggingsteori i sammenheng, og fokuserer på viktigheten av organisasjonens menneskelige kapital. En bedrift er avhengig av den menneskelige kapitalen (de ansatte) for å lykkes, og dette emnet gir deg verdifull og nyttig kunnskap om fagområdet. Det vil hjelpe deg til å lykkes med å bygge merkevaren gjennom de ansattes adferd og væremåte.
Internkommunikasjon og merkebygging består av følgende tema:
• Intern merkebygging
• Å definere merket
• Gjøre merket levende
Læringsutbytte:
Emnet gir deg innsikt i hvordan kulturen på arbeidsplassen kan bidra til økt merkevareengasjement hos de ansatte. I tillegg vil du lære om prosesser som medarbeiderne kan bruke til å definere og levere merkevarer. Etter gjennomført emne vil du forstå viktigheten og utfordringene som forbinder menneskelige ressurser og bedriftens merkevarebygging.
Undervisningsform:
Nettstudier gjør det mulig for deg å studere når du vil, hvor du vil. Det er en fleksibel studiemetode, som gjør at nettstudier kan tilrettelegges for enhver timeplan og situasjon. Vi bruker læringsportalen Canvas.
Her finner du blant annet:
• Forelesningsvideoer
• Oversikt over pensum og studieløp
• Læringsmål
• Planleggingsverktøy
• Øvingsoppgaver
• Innleveringsoppgaver
• Mulighet til å kommunisere med din personlige veileder og medstudenter m.m.
Gjennomføring:
Gjennomføringen er basert på arbeid med pensum, veiledningstekster, videoforelesninger, øvingsoppgaver, innsending av obligatoriske oppgaver, samt gjennomføring av en skriftlig eksamen. Fagstoffet i læringsportalen er ordnet i en bestemt rekkefølge, slik at du lett forstår hva du skal gjøre til enhver tid. Du vil gjennom studietiden din ha tilgang på veileder i emnet. Veileder vil også gi deg tilbakemeldinger på de obligatoriske oppgavene du leverer i løpet av studietiden. Ettersom dette er et nett-emne forutsettes det at du har tilgang til en PC / Mac med oppdaterte nettlesere.
Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker nettbasert kurs om internkommunikasjon og merkebygging
Opptakskrav:
For å kunne søke på dette emnet må du møte ett av kravende nedenfor:
• Generell studiekompetanse
• Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag / svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5 regelen
• Realkompetanse
Kursspråk:
• Forelesningene i kurset er på engelsk
• Oppgavetekstene vil være på norsk
Kursmateriell:
Du må selv kjøpe pensumbøkene til emnet. Du står fritt til å kjøpe bøkene hvor du selv vil. Vi har samlet noen tips om hvor du kan kjøpe nye og brukte pensumbøker på nett.
Eksamen / sertifisering:
Underveisevaluering og skriftlig oppmøteeksamen med varighet 3 timer