Vi gjør oppmerksom på at og Lederkurs for nye ledere har egne kategorier. Ta kontakt hvis du ikke finner noe som passer for deg.
Vi tilbyr kurs om prosessledelse. Gode prosesser fører til trygge og gode ledere. Dette kurset passer for alle som skal lede store og små prosesser der endring, utvikling og forbedring er målet.
Det perfekte kurset for den smidige nybegynner! Hvordan kan vi oppnå bedre samarbeid, resultater og kvalitet i komplekse arbeidsmiljøer?
Vi tilbyr kurs om workshopledelse. Workshops benyttes ofte i prosjekter til å avklare mål, avdekke behov, spesifisere krav, foreta designbeslutninger, prøve ut prototyper og foreta prosjektgjennomganger. Men ikke alle workshops er like vellykket.
Vi tilbyr kurs om lederutvikling. Lær å lede andre og forstå ulike rammebetingelser, roller og forventninger samtidig som du når egne mål. Lær å bygge relasjoner og bli i stand til å motivere og inspirere andre til å yte mer. Bli bevisst på egen personlighet og kommunikasjon.
Vi tilbyr lederkurs om samspill og roller. Dette er et ledelseskurs med fokus på å øke effektiviteten av lederskapet og motivasjonen til medarbeiderne. Gjennom et godt samspill og klare roller, kan det bli lettere for begge parter å en flott arbeidsplass som når sine mål.
Vi tilbyr lederkurs om samspill og roller for bedrifter. Dette er et ledelseskurs med fokus på å øke effektiviteten av lederskapet og motivasjonen til medarbeiderne. Gjennom et godt samspill og klare roller, kan det bli lettere for begge parter å en flott arbeidsplass som når sine mål.
Har du nettopp blitt leder, eller ønsker du å bli det? Vit at dette valget innebærer store personlige endringer for deg. Du går fra å lede kun deg selv, til å lede andre. Det igjen betyr at du både skal lære mye nytt, samtidig som du skal «avlæres», dvs. slutte å gjøre mange ting.
Ledelse i praksis hviler på to grunnstener: Selvforståelse og rolleforståelse. Som leder vil du måtte bruke deg selv som person på en mye mer aktiv måte. Det betyr at du må kjenne deg selv som person. Uten denne selvkjennskapen mislykkes du trolig som leder.
Som ny leder har du 90 dager på deg til å finne fotfeste. Mislykkes du er resultatet ofte tapt tillit og respekt. Blant de du skal lede og lederkollegaer. Det betyr at i løpet av denne perioden bør du, via ulike prosesser og kartlegginger, ha fått både oversikt og innsikt i enheten du har overtatt.
Jobber du med, eller har du ansvar for lederopplæringen i bedriften? Da er dette kurset midt i blinken for deg! Kurset, det eneste i sitt slag i Norge, gir en grundig innføring i hva bedriften selv kan gjøre for å utvikle og ta vare på sine ledere.
Ny som førstegangsleder. Kurset ser på to utfordringer førstegangsledere må være forberedte på: Identitetsskiftet og lederskiftet. Du får innsikt i hva det innebærer å bli førstegangsleder, hvordan lede en organisasjon, lede mennesker og takle stress og følelser.
Å bli mellomleder handler primært om to ting: Du får et større faglig- og organisatorisk ansvarsområde, og du leder ikke lengre gjennom medarbeidere, men primært gjennom førstelinjeledere.
Ledelse handler om å få folk til å jobbe sammen mot felles mål. Det betyr at en av de aller viktigste rollene er rollen som teamleder. Eller leder for en ledergruppe. I kurset tar vi for oss det du trenger for å bygge, utvikle og ikke minst overta et team/en ledergruppe.
Vi tilbyr kurs om ditt lederperspektiv. En berikende opplevelse for å finne klarhet og skape relasjon med medarbeiderne dine. De fleste ledere har ikke tatt seg tid til å reflektere over sitt ledelsesperspektiv og definert hva slags leder de ønsker å være.
Lær ledere hvor viktig det er å benytte riktig lederstil for å øke produktiviteten hos medarbeiderne i virksomheten. Alle virksomheter er avhengige av effektive ledere som vet hvordan de best skal lede sine medarbeidere. Ofte mangler ledere ferdigheter i å være fleksible ledere.
Vi tilbyr kurs om tillitsledelse. God ledelse starter med tillit. Tillit kan være vanskelig å gjøre seg fortjent til og lett å miste.
Motiverte og engasjerte ansatte er kjernen i enhver vellykket organisasjon. Vårt kurs i motivasjon og engasjement hjelper de ansatte med å finne sin indre motivasjon og øke deres engasjement på arbeidsplassen.
3 kurs i ett Av lederutviklingsprogrammets tre temaer: "Visjon til Handling", "Idé til suksess" og "God til Fremragende", tar programmets første kurs, NLP Practitioner for seg ferdighetene, teknikkene og modellene som tar deg fra "Visjon til Handling".
I andre og siste kurs i lederprogrammet, NLP Master Practitioner, lærer du teknikker, ferdigheter og modeller til å ta en "Idé til Suksess" og utvikle deg selv fra "God til Fremragende". Du vil i tillegg gå enda dypere inn i ferdigheter og modeller for å føre en "Visjon til handling"
Dette er kurset for alle bedrifter som ønsker å bli mer effektive i å sette og nå mål. På kurset lærer dere hvordan dere setter gode mål, hvordan dere vet om dere kommer til å nå målet.
Vi tilbyr kurs om å bli mer tydelig som leder. Gjennom kurset lærer du å takle krysspress og bli mer tydelig som leder. Slik prioriterer du rett, strukturerer hverdagen og forebygger konflikter hos ansatte.
Å bli - og etter hvert være - leder innebærer en stor personlig endring. Kurset tar for seg de viktigste begrepene innen ledelse og gjør dem om til praktisk og målrettet lederatferd. Altså hva dette vil bety for deg.
Som ny leder har du 90 dager på deg til å finne fotfeste. Mislykkes du er resultatet ofte tapt tillit og respekt. Blant de du skal lede og lederkollegaer. I dette kurset, det eneste i sitt slag i Norge, får du innsikt i hvordan bruke disse 90 dagene.
Ledelse i praksis hviler på to grunnstener: Selvforståelse og rolleforståelse. I dette unike kurset vil du jobbe med egen selvforståelse, som handler om å kjenne og ikke minst bruke deg selv i møte med andre mennesker.
Vi tilbyr kurs om fra kollega til leder. Få konkrete lederverktøy for å lykkes med overgangen. Unngå fallgruvene i ny lederjobb og lær hvordan du lykkes! Du får innføring i de 5 grunnstenene i ledelse. Styrking av egen verktøykasse med gode lederverktøy.
Tillitsbasert ledelse handler om å hjelpe medarbeideren til å lede seg selv i en kompleks og krevende hverdag hvor endringene står i kø.