I kategorien konflikthåndtering finner du kurs og opplæring i hvordan man skal hanskes med konflikter og kommunikasjonsproblemer. Det finnes gjerne mange årsaker til en konflikt. Her vil det finnes kurs i grunnleggende teknikker for å avdekke problemer på et tidlig stadie, og for å håndtere de ulike mennesketyper i vanskelige situasjoner og konflikter. Vi gjør oppmerksom på at du finner en egen kategori for Kommunikasjonskurs.
Vi skreddersyr kurs og foredrag innen en rekke temaer, og tilpasser oss bransje, ønsket vinkling og omfang. Vi har lang erfaring med kompetanseheving i virksomheter. Ta kontakt med våre fagfolk for en uforpliktende dialog.
Vi tilbyr foredraget Å herske og beherske – om hersketeknikker. Har du opplevd å bli overkjørt eller latterliggjort, blitt kalt «lille venn», eller har viktig informasjon bevisst blitt holdt unna deg? Da har du sannsynligvis blitt utsatt for en hersketeknikk.
Vi tilbyr kurs i hersketeknikker for bedrifter. I dette kurset vil du lære hva som er de vanligste hersketeknikkene, og hvordan du kan avsløre og motstå dem. Du vil også lære mer om kommunikasjon, og om hvordan din væremåte og ditt reaksjonsmønster fremmer eller hemmer god kommunikasjon.
Vi tilbyr kurs i konfliktdempende kommunikasjon for bedrifter. Dette kurset vil gi deg både tankevekkere, økt selvinnsikt og praktiske verktøy til å møte utfordringene som kan oppstå i relasjoner mellom mennesker. Gjør deg klar til å se, unngå og håndtere konflikter.
Vi tilbyr kurs i forebygging og håndtering av konflikter. Modulbasert mellomlederutdanning på høyskolenivå, et praktisk rettet kurs. Et tilbud i samarbeid mellom KLM-Lahnstein as og Universitetet i Agder. Mulighet for videreføring til studiepoeng i universitets-/høyskolesystemet.
Vi tilbyr et gratis kurs om varsling. Dette kurset er en gjennomgang av varslingsrutiner, krav og rettigheter. Dette kurset er både for arbeidsgiver og for arbeidstaker.
Lær å håndtere konflikter effektivt med vårt kurs i konflikthåndtering. Få praktiske verktøy for å identifisere, forstå og løse konflikter på arbeidsplassen eller i personlige relasjoner, og styrk kommunikasjon, samarbeid og empati.
Det er ikke lett å styre en virksomhet hvor alle flyr rundt som hodeløse høns. Skal man lykkes må man få flokken til å løpe i samme retning og mot et felles mål.
Der ulike mennesker skal samarbeide for å nå et mål, vil det nødvendigvis oppstå relasjonelle spenninger og ulik grad av frustrasjon.
Vi tilbyr kurs i konflikthåndtering, ledertrening for bedrifter. Konflikter er ressurstappende, demoraliserende, kulturnedbrytende og reduserer produktivitet og konkurransekraft. Alle bedrifter opplever konflikter, forskjellen ligger i hvordan dere takler konfliktene.
Vi tilbyr basiskurs - skole, barnevern, bolig og psykiatri for bedrifter. Basiskurs har som målsetting å gi deltakerne grunnleggende kompetanse og mestring i håndtering av utfordrende atferd.
Vi tilbyr kurs om konflikthåndtering for bedrifter. Deltakerne skal lære om aggresjon og vold, kommunikasjon og håndtering av aggressiv atferd. Kurset gir relevant kompetanse for arbeid innenfor barnevern, psykiatri og sikkerhetsbransjen.