I kategorien konflikthåndtering finner du kurs og opplæring i hvordan man skal hanskes med konflikter og kommunikasjonsproblemer. Det finnes gjerne mange årsaker til en konflikt. Her vil det finnes kurs i grunnleggende teknikker for å avdekke problemer på et tidlig stadie, og for å håndtere de ulike mennesketyper i vanskelige situasjoner og konflikter. Vi gjør oppmerksom på at du finner en egen kategori for Kommunikasjonskurs.
Vi tilbyr kurs om konflikthåndtering. Lær hvordan du skal håndtere konflikter og uenigheter mellom mennesker. Bli bevisst på planlegging, valg av strategi, kommunikasjon, handlingsplan og løsningsnivå. Konflikter oppleves av de fleste som ubehagelig og vanskelig å takle.
Vi tilbyr kurs om avgrensning og grensesetting. Evnen til å sette grenser på en positiv måte og foreta nødvendige avgrensninger er en av de viktigste suksessfaktorene for å utøve et godt lederskap. Det er også nødvendig for å overleve og for å få tid til å gjøre de viktige tingene.
Studiet er en spesialisering innen coaching og beslutningsprosesser. Hovedfokuset er å motivere og coache på en slik måte at klient opplever det bekvemt og riktig å foreta valg. Det kan være store og små valg, både i privat- og arbeidsliv.
Vi tilbyr personlig hjelp og veiledning i forhold til temaer relatert til foreldre - barn relasjoner, kommunikasjon og konfliktløsning i forhold til barn og ungdom, utviklings- og reguleringsstøtte, kolikk og gråt hos spedbarn mm.
Kurset skal bidra til styrking av den enkelte ansattes kompetanse i møte med situasjoner hvor vold og trusler kan skje eller skjer. Kurset har som utgangspunkt at gode vurderinger og økt kunnskap om vold og aggresjon skal kunne forebygge eller trappe ned situasjoner med konflikt.
Kommunikasjon og konflikthåndtering er noe av det mest krevende du om leder må håndtere. Uten solid innsikt og trening i å kunne håndtere dette, er du nærmest dømt til å mislykkes som leder.
Vi tilbyr kurs om aggresjonsforebyggende atferd og kommunikasjon. Målsettingen er at aggresjonsforebyggende atferd og kommunikasjon (AFAK), skal gi deltakerne kunnskap om aggresjon og vold. Opplæringen gir en innføring i hvordan aggresjon og vold kan forebygges og håndteres.
Vi tilbyr basiskurs - skole, barnevern, bolig og psykiatri for bedrifter. Basiskurs har som målsetting å gi deltakerne grunnleggende kompetanse og mestring i håndtering av utfordrende atferd.
Vi tilbyr bedriftsinternt kurs om konflikthåndtering for serviceyrker. De fleste serviceyrker har et stadig økende behov for å håndtere krevende situasjoner som oppstår på jobben. Løvstadmetoden Profesjonell Mestring av Vold (P*MV)™ er ledende innen konflikthåndtering for serviceyrker.
Vi tilbyr kurs om voldsforebygging for bedrifter. Vår erfaring gjennom over 40 år med voldsforebygging innenfor og utenfor institusjoner, er at den viktigste måten å mestre vold på, er å forebygge den. Derfor sier vi at ‘holdning er viktigere enn holdning’.
Vi tilbyr kurs i konflikthåndtering. Uenighet og konflikter oppstår fordi vi mennesker er ulike. Håndtert på riktig måte kan konflikter være en kilde til utvikling, læring og tettere relasjoner.
Vi tilbyr kurs i arbeid i trusler og vold på arbeidsplassen Det er mange yrkesgrupper som utsettes for utagerende atferd i løpet av arbeidshverdagen fra bruker, klienter, pårørende eller miljøet rundt.