I kategorien strategi og forretningsmodell finner du kurs og opplæring i bruk og implementering av forskjellige strategier og forretningsmodeller. Det finnes like mange strategier som det finnes bedrifter. Din organisasjons suksess er avhengig av hvor vellykket den valgte strategiske plattformen blir implementert og konkretisert. Strategikursene her tar for seg sammenhengen mellom strategi, taktikk og handling. Ta kontakt med oss hvis du ikke finner noe som passer for deg.
I dette kurset vil vi gi deg en oversikt over noe av det grunnleggende i Lean, hva vi ønsker å oppnå, og hvordan du kan gå fram for å lykkes. Lean er en av verdens mest benyttede drift strategier for forbedringer i egen virksomhet.
Vi tilbyr Lean – en driftstrategi for større effektivitet, og mindre stress i hverdagen for din bedrift. Lean er en av verdens mest benyttede driftstrategier for forbedringer i egen virksomhet.
Vi tilbyr Lean – Grunnkurs for din virksomhet. Lean grunnkurs passer for ledere, team og alle som er involvert i, og interessert i kvalitet og praktisk forbedringsarbeid og effektivisering på egen arbeidsplass. Kurset er relevant for alle bransjer.
Vi tilbyr Lean – Gult belte sertifiseringskurs. Lean handler om å involvere medarbeidere i å utvikle kvalitet og resultater gjennom fokus på kundeverdi, flyt og kontinuerlig forbedring.
Vi tilbyr Lean – Verdistrømanalyse. Verdistrømanalyse – hvordan finne sløsing og skape mer kundeverdi? Lean handler om å produsere varer eller tjenester med maksimal nytteverdi, og med minimalt tap av ressurser i prosessen.
Vi tilbyr nettbasert kurs med enkeltsertifisering i digital strategi på engelsk. Denne sertifiseringen viser deg hvordan du legger opp en digital markedsstrategi. Den gir deg også dokumentasjon på at du kan jobbe profesjonelt med strategier.
Vi tilbyr kurs som holdes som webinar via Zoom med rask innføring i digital strategi. Etter kurset skal du kunne begynne å utforme en konkret, digital strategi for din virksomhet. Du skal også vite hvordan du kan styre etter denne strategien, og hvilke KPI’er du bør følge med på underveis.
Vi tilbyr nettbasert kurs i developing and executing strategy, som er det siste emnet i MBA-studiet, og dekker kjerneområdet for strategisk ledelse. Emnet starter med å se på utviklingen av ledelse og akademisk tenking rundt strategi og strategisk ledelse de siste 50 årene.
Vi tilbyr nettbasert kurs om innføring i strategi. Kurset skal gi deg kunnskap om ulike strategiske analysemetoder. Disse vil gi deg verdifull informasjon med tanke på valg og implementering av den riktigste strategien for virksomheten.
Vi tilbyr nettbasert kurs i making strategies work. Emnet utforsker de viktigste utfordringene du som leder møter i arbeidet med å implementere strategier, og hvordan du kan få strategiene til å fungere i praksis.
Vi tilbyr nettbasert kurs i strategic risk management. Kurset gir et unikt sett med verktøy til alle ledere som står overfor risikoforhold. Bedriftsrisiko likestilles ofte med finansiell risiko. Det er en stor feil fordi finansiell risiko bare er ett element i organisasjonens risikoprofil.
Vi tilbyr kurs om strategisk HR som nettbasert kurs. Strategisk HR skal gi studentene en innføring i hvordan HR-funksjonen kan arbeide strategisk og helhetlig for å bidra til at virksomheten når visjoner, ambisjoner og mål.
Vi tilbyr onlinekurs om digital strategi for ledere. Strategiske tilnærminger og implikasjoner av valg av digitale kanaler. Bli en digital leder. Bruk data og analyse til å fatte beslutninger og få den nødvendige innsikten til å forme strategier og kommunikasjon med dagens verktøy i sosiale medier.
I dette podkurset diskuterer vi de nye reglene for kjønnssammensetning i styrer sammen med våre gjester, Marianne Danielsen og Frode Solberg.
I dette podkurset snakker vi om styrets mange oppgaver i et aksjeselskap. Og om styremedlemmenes personlige ansvar, der styret gjør lurt i å vurdere en styreansvarsforsikring!
I dette podkurset diskuterer vi styrets plikt til å ta grep dersom den økonomiske situasjonen i selskapet blir utfordrende?
I dette kurset vil du få en grundig gjennomgang av kravene i åpenhetsloven, og direkte og indirekte virkninger den har for næringsdrivende.
Vi tilbyr kurs i strategisk ledelse og innovasjon som nettbasert undervisning. Dette er en yrkesrettet utdanning som gir deg kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse innen strategi og innovasjon.
Vi tilbyr bedriftsinternt kurs om strategiske ledergrep i skoleutvikling for lærere i alle klassetrinn. Hvilke strukturer og arenaer må være på plass for at vi skal kunne skape rom for både individuell og kollektiv utvikling i det profesjonelle fellesskapet?
Vi tilbyr digitalt kurs om den kreative verktøykassen. I kurset “Overskudd med kreativitet” lærte kaospilot og veileder Chamilla Skjelstad deg hvordan du legger grunnlaget for en kreativ arbeidsplass.
Vi tilbyr kurs i digitale plattformer og økosystemer, innovasjon strategi digitalt som digital undervisning. Hva er digitale plattformer og økosystemer, og hvordan kan det påvirke din virksomhet?
Dette kurset i produktledelse lærer deg verktøyene og prinsippene du trenger for å lede et team gjennom en produktutviklingsprosess.
Vi tilbyr digital undervisning i prediktiv modellering. Å styre en virksomhet og ta beslutninger uten å ta hensyn til hvordan vi tror fremtiden vil bli - er som å styre en bil ved å kun se i bakspeilet på landskapet og veien vi har passert.
Vi tilbyr digitalt kurs om sett rett pris - et grunnkurs i prisstrategi. I dette kurset får du en innføring i hvordan du kan jobbe strategisk med pris for å øke lønnsomheten i virksomheten.
Vi tilbyr digital undervisning om strategi, posisjonering og hvordan vinne i markedet. I dette kurset lærer du å gjennomføre en strategisk analyse som leder frem til anbefalinger for hvordan bedriften din skal posisjonere seg, og hvilke handlinger den skal ta for å maksimere verdiskaping.
Vi tilbyr digital undervisning om strategisk bruk av LinkedIn. LinkedIn er et fantastisk forretningsnettverk, og hvis du driver forretning i en eller annen forstand, bør du være tilstede på LinkedIn.
Vi tilbyr digital undervisning om strategisk kommunikasjon i sosiale medier. De fleste vet at virksomheten bør ha en god tilstedeværelse i sosiale medier, og at man bør lage godt innhold som engasjerer målgruppen. Men hva betyr det egentlig i praksis?