Vi gjør oppmerksom på at og Lederkurs for nye ledere har egne kategorier. Ta kontakt hvis du ikke finner noe som passer for deg.
Vi tilbyr nettbasert kurs i leadership, theory and practice. Emnet undersøker kritisk begrepet ledelse i organisasjoner. Videre utforskes den teoretiske utviklingen om hvordan ledelse forstås og bidra til refleksjon rundt ledelsesmessige spørsmål for moderne organisasjoner.
Vi tilbyr nettbasert kurs i leadership, theory and practice (samlinger). Emnet undersøker kritisk begrepet ledelse i organisasjoner. Videre utforskes den teoretiske utviklingen om hvordan ledelse forstås og bidra til refleksjon rundt ledelsesmessige spørsmål for moderne organisasjoner.
Vi tilbyr nettbasert kurs i operativ personalledelse. Operativ personalledelse er et tverrfaglig emne som gir deg kunnskap om både organisasjonspsykologi, personlighetspsykologi og administrasjonsfag.
Vi tilbyr nettbasert kurs i people, work and organisations. Målet med kurset er du skal utvikle en detaljert forståelse av de faktorer som påvirker hvordan folk oppfører seg på jobben og hvordan disse faktorene er koblet til prestasjoner.
Vi tilbyr nettbasert kurs i strategisk verdikjedeledelse 1. Strategisk verdikjedeledelse 1 skal gi innsikt i hvilke aktiviteter som genererer kostnader, påvirker resultatet og skaper verdi, samt hvordan disse henger sammen, organiseres og skaper konkurransefortrinn.
Strategisk verdikjedeledelse 2 skal gi kunnskap om hvordan innkjøpsstrategier er nært knyttet til å utvikle verdier for virksomheten. Emnet skal også gi forståelse for kilder til innkjøpsbehov, og hvordan ressursstrategier identifiserer leverandørgrupper og markeder av betydning.
Vi tilbyr webinar om ledergruppen - samhandling og utvikling. Kurset gir deg en rekke malverktøy for effektivisering av teamarbeidet, og fokuserer på hvordan en kan bygge gode ledergrupper og hva som er viktig for å få disse til å fungere i henhold til forventningene.
Vi tilbyr kurs om møteledelse, møteteknikk og møtestruktur som webinar. Et spesialkurs for deg som er leder, skal lede andre i møter, i team, i styrerom eller på generalforsamlinger, årsmøter etc.
Møteledelse handler om å lede møter på en god måte, slik at alle føler seg hørt, inkludert og involvert. Det handler om å formidle hva møtet dreier seg om, hva man skal skape og hva man skal oppnå. Det handler om å engasjere, bygge tillit, styre diskusjoner, skape fremdrift og ta beslutninger.
Bruken av autonome team øker kraftig. Autonome team er avhengig av å raskt finne en arbeidsform som fungerer. Dette kurset hjelper deg som leder andre med å finne nøkkelen til det produktive teamet.
Du ønsker en praktisk tilnærming for å styrke og utvikle organisasjonens innovasjonskompetanse for å møte stadig tøffere utfordringer fra eier, kunder og brukere. Du har innsett at innovasjon er et strategisk satsingsområde for virksomheten.
Virksomhetens ledergruppe mangler gjennomføringskraft og måloppnåelse i møte med utfordringer internt eller i omgivelsene. Du skal implementere en ny strategi, og har behov for å skape felles forståelse og forpliktelse på alle ledernivå i virksomheten.
Vi tilbyr kurs i å forbedre og utvikle din egen samspillskompetanse. Programmet gir et dypdykk i hvordan samspillet med andre påvirker egen lederstil, egne beslutninger og resultater. Det er for deg som vil forbedre og utvikle egen samspillskompetanse. Passer for ledere på alle nivåer.
Vi tilbyr kurs i prosjektledelse. Modulbasert mellomlederutdanning på høyskolenivå, et praktisk rettet kurs. Et tilbud i samarbeid mellom KLM-Lahnstein as og Universitetet i Agder. Mulighet for videreføring til studiepoeng i universitets-/høyskolesystemet.
Dette er et praktisk og intensivt program hvor vi setter fokus på de menneskelige holdninger, kunnskap, forståelse, innsikt og ferdigheter som er nødvendige for å lede seg selv og medarbeidere nå og i fremtiden. Det trenes på praktisk coaching i situasjoner som er konkrete og nyttige for deltakerne.
Kurset gir økt kunnskap om innovasjonsprosessen, både i eksisterende bedrifter og ved nye virksomheter.
Kurset gir økt kunnskap om service vision management, både i eksisterende bedrifter og ved nye virksomheter.