I kategorien kommunikasjon finner du kurs og opplæring innen kommunikasjon og samhandling i hele landet. Gode kommunikasjonsferdigheter er i mange situasjoner avgjørende om man skal lykkes i arbeidslivet, eller i privatlivet for den saks skyld. Et kurs i kommunikasjon kan hjelpe med å få frem det beste i deg slik at du lykkes bedre, uansett arena. Vi gjør oppmerksom på at du finner egne kategorier for Konflikthåndteringskurs, Kurs i presentasjonsteknikk og Coachingkurs i kommunikasjon. Finner du ikke kurset du leter etter tar du bare kontakt med oss, så finner vi det for deg.
Dette er et kurs i bevisstgjøring av din egen og andres personlighet og dermed også til en viss grad kommunikasjon. Kom å lær å bli bedre kjent med deg selv, hvordan du virker på andre og ikke minst hvordan du kan oppnå mer i din egen kommunikasjon.
Mikro kroppsspråk er små detaljer og finesser i kroppsspråket. Vi snakker om spenninger av muskler, linjer i ansiktet og uttrykk som forteller noe om hva personen tenker eller føler. Vi har spesialisert oss på ansikter fordi ansiktet forteller enormt mye om et menneske.
Utviklingsprogram for ledere og prosessledere i endrings- og omstillingsprosesser
Vi tilbyr digitalt kurs om kommunikasjon som øker effektiviteten. Når møter er ineffektive, stjeler de både energi og fokus. Tenk hvis du kunne øke produktiviteten i bare halvparten av møtene!
Vi tilbyr digitalt kurs om overbevisende kroppsspråk for ledere. Ønsker du å ha et kroppsspråk og en stemmebruk som underbygger det du vil formidle? I dette kurset lærer du hvorfor det er avgjørende at du som leder har et nonverbalt språk som fremhever budskapet ditt, i stedet for å svekke det.
Vi tilbyr kurs i stemmebruk – hvordan tale til ethvert publikum. Lær å bruke din naturlige stemme med stemmetrener Gry Sandland. Få frem ethvert budskap til ditt publikum på en overbevisende og engasjerende måte.
Vi tilbyr digitalt kurs om motiverende intervju (MI) - en samtalemetode for atferdsendring. Dette kurset i motiverende intervju (MI) gir deg konkrete tips til hvordan du bruker teknikker i atferdsendring for å kommunisere bedre.
Vi tilbyr digitalt kurs om slik bygger ledere en god tilbakemeldingskultur på arbeidsplassen. God feedbackkultur er grunnmuren i enhver vellykket bedrift, og som leder spiller du en avgjørende rolle. Har din virksomhet en standard for hvordan intern kommunikasjon skal foregå?
Jeg tilbyr foredrag om arbeidsvettsreglene. Arbeidsvettsreglene - grunnleggende regler for hvordan du ferdes i arbeidslivet. I foredraget mitt går jeg gjennom tre sentrale regler som skaper et velfungerende arbeidsmiljø:
Jeg tilbyr foredrag: Rettshistorie – Fra Makt til Rettferdighet? Hvordan har rettsregler formet verden – og hvordan former de fortsatt vår hverdag? Ønsker du et engasjerende foredrag som kombinerer historisk dybde, humor og dagsaktuelle problemstillinger? Ta kontakt for mer informasjon og booking!
Jeg tilbyr foredrag/kurs i kommunikasjon i arbeidslivet. Arbeidsvett - Marianne Haaland gir tips, foredrag og kurs om arbeidsliv, arbeidsmiljø, sykefravær, ledelse og kommunikasjon. ta kontakt for tilbud!
Jeg tilbyr foredraget "Arbeidsvett – slik bygger vi endringsdyktige og bærekraftige arbeidsplasser". Endring er ikke problemet. Friksjonen oppstår når relasjonene rundt endringen ikke henger med. Dette foredraget handler om hvordan vi – hver og én – kan bidra til tryggere og mer bærekraftige arbeids
Jeg tilbyr foredrag/kurs om "Smarte grep for en (ennå) bedre arbeidsplass". Sykefraværet er rekordhøyt – hva kan vi gjøre med det, sammen? Dette er et minikurs for deg som ønsker å gjøre en forskjell – ikke bare for deg selv, men for hele laget.
Jeg tilbyr foredrag/kurs om "Smarte grep for en (ennå) bedre arbeidsplass". Sykefraværet er rekordhøyt – hva kan vi gjøre med det, sammen? Marianne Haaland i Arbeidsvett git tips, foredrag og kurs om arbeidsliv, arbeidsmiljø, sykefravær, ledelse og kommunikasjon
Lær hvordan du evaluerer inkluderingstiltak effektivt. Dette kurset gir deg verktøy for å måle inkludering, analysere resultater, og implementere forbedringer ved bruk av KPIer og evalueringsmetoder.
Forstå kulturforskjellenes betydning på arbeidsplassen. Dette kurset gir innsikt i verdier, normer og kommunikasjon på tvers av kulturer, og gir deg praktiske strategier for å håndtere og bygge kulturkompetanse.
Lær hvordan kollegial støtte og inkludering kan styrke arbeidsmiljøet. Dette kurset gir praktiske verktøy for å fremme psykologisk trygghet, lederskap, og inkludering, slik at alle kan trives og bidra til et positivt arbeidsmiljø.
Få innsikt i hvordan du kan inkludere flere i arbeidslivet. Vårt kurs i arbeidsinkludering gir praktiske verktøy og kunnskap om utfordringer, lovverk og løsninger, slik at du kan bidra til et mer inkluderende og mangfoldig arbeidsmiljø.
Lær hvordan mangfold og inkludering kan styrke din organisasjon. Dette kurset gir innsikt i egne bias, inkluderende lederskap, og hvordan man bygger et arbeidsmiljø hvor alle føler seg velkomne og verdsatt.
Lær grunnprinsippene for mentorskap! Dette kurset gir deg innsikt i mentorrollen, ansvar, og hvordan bygge en sterk relasjon til din mentee gjennom effektive strategier og kommunikasjon.
Lær hvordan du motiverer til positiv atferdsendring med Motiverende Intervju (MI). Dette kurset gir deg praktiske verktøy for å styrke samtalekompetanse, fremkalle endringssnakk og håndtere motstand – perfekt for ledere, HR, helsearbeidere og coacher.
Lær hvordan du bruker SE-metoden (Sokratisk Evokasjon) til å hjelpe klienter eller ansatte med å utforske og utfordre egne tankemønstre. Dette kurset gir deg praktiske ferdigheter i å stille effektive spørsmål som fremmer refleksjon og endring uten konfrontasjon.
Lær hvordan du leder inkluderte arbeidstakere effektivt. Dette kurset gir verktøy for å støtte, tilrettelegge, og bygge et inkluderende miljø som fremmer kommunikasjon, samhandling og suksess for alle medarbeidere.
Utvikle dine nøkkelferdigheter som mentor med vårt kurs "Praktiske mentorferdigheter". Lær aktiv lytting, effektive spørreteknikker, gi konstruktiv tilbakemelding, og styrk menteens selvtillit og motivasjon gjennom praktiske øvelser og case-studier.
Vi tilbyr foredrag om digitale møter er en del av den nye hverdagen. Det krever noe annet av oss en tradisjonelle møter. I dette kurset går vi igjennom forskjellene og hvordan vi kan ha gode, produktive og inkluderende møter digitalt.
Noen er helt naturlig flinke til å snakke med andre. De har det rette toneleiet, de stiller de rette spørsmålene og de får lytterens oppmerksomhet. De fleste av oss må jobbe for det. Den gode nyheten er at alle kan få det til med litt trening
Har du noen gang møtt noen du synes det er skikkelig vanskelig å snakke med? Dere er antakelig veldig forskjellige personer. Lær hvordan du tilpasser deg forskjellige personlighetstyper.
Noen er helt naturlig flinke til å snakke med andre. De har det rette toneleiet, de stiller de rette spørsmålene og de får lytterens oppmerksomhet. De fleste av oss må jobbe for det. Den gode nyheten er at alle kan få det til med litt trening.
Vi tilbyr onlinekurs om crucial conversations. Kommunikasjonstrening for de viktigste samtalene i hverdagen. De praktiske ferdighetene du lærer hjelper deg å styrke relasjonene hjemme og på jobb samtidig som du får et mest mulig positivt utfall i de samtalene som betyr mest.
Vi tilbyr onlinekurs om kommunikasjon. Manglende eller dårlig kommunikasjon skaper store kostander for virksomheten og den enkelte medarbeider, og her får du konkrete verktøy for å unngå å tolke og heller søke felles forståelse.
Vi tilbyr kurs om praktisk kommunikasjon og relasjonskompetanse som onlinekurs. Få innsikt og kunnskap om hva som skal til for å lykkes i å nå frem med ditt budskap og samtidig bygge gode relasjoner til andre mennesker.
Vi tilbyr kurs i bærekraftig kommunikasjon og samhandling for bedrifter. Hvordan skape og vedlikeholde en bærekraftig kommunikasjon og samhandling? Å gå fra silotankegang til samhandling og helhetstenkning er hovedfokus for dette kurset.
Vi tilbyr foredrag om kommunikasjon. Gi dere selv et løft gjennom inspirasjonsforedrag om kommunikasjon. Kommunikasjon handler om å forstå og bli forstått. Communicare betyr noe så enkelt som å «gjøre felles». Så enkelt, så vanskelig, så gøy!
Hvor bevisst er du på din egen kommunikasjon? Hvordan ville det være å kunne kommunisere enda bedre, også i krevende situasjoner? Hvordan ville det være å enkelt kunne tune seg inn på samme kanal som din mottaker? Hvordan viser du respekt for andres kommunikasjon, og hvordan oppstår tillit?
Har du eller dine kolleger vært utsatt for hersketeknikker? Klarer du å «slå tilbake»? Hersketeknikker er manipulerende og trakkaserende i sitt vesen. Det er derfor viktig at du møter hersketeknikker på en tydelig og grensesettende måte.