I kategorien kommunikasjon finner du kurs og opplæring innen kommunikasjon og samhandling i hele landet. Gode kommunikasjonsferdigheter er i mange situasjoner avgjørende om man skal lykkes i arbeidslivet, eller i privatlivet for den saks skyld. Et kurs i kommunikasjon kan hjelpe med å få frem det beste i deg slik at du lykkes bedre, uansett arena. Vi gjør oppmerksom på at du finner egne kategorier for Konflikthåndteringskurs, Kurs i presentasjonsteknikk og Coachingkurs i kommunikasjon. Finner du ikke kurset du leter etter tar du bare kontakt med oss, så finner vi det for deg.
Vi tilbyr kommunikasjonskurs for bedrifter. God kommunikasjon handler om å oppnå den responsen og handlingen du ønsker skal skje fra mottakers side etter at samtalen er over. Tenk mindre på hva du skal si, og mer på hva målet ditt er på kort og lang sikt.
Vi tilbyr kommunikasjonskurs for par. I noen tilfeller er det en dårlig og en bra person i et forhold som går i stykker, men erfaringsmessig er det for det meste to bra mennesker som ikke får det til, og veldig ofte er det kommunikasjonen som er grunnen.
Lær det du treng å vite for å brukarteste digitale produkter og tenester - enkelt og effektivt! Ville du turt å lansere eit digitalt produkt utan å teste om koden fungerer? Det er minst like viktig å teste om kunden får til å bruke det.
Lær hvordan du evaluerer inkluderingstiltak effektivt. Dette kurset gir deg verktøy for å måle inkludering, analysere resultater, og implementere forbedringer ved bruk av KPIer og evalueringsmetoder.
Forstå kulturforskjellenes betydning på arbeidsplassen. Dette kurset gir innsikt i verdier, normer og kommunikasjon på tvers av kulturer, og gir deg praktiske strategier for å håndtere og bygge kulturkompetanse.
Lær hvordan kollegial støtte og inkludering kan styrke arbeidsmiljøet. Dette kurset gir praktiske verktøy for å fremme psykologisk trygghet, lederskap, og inkludering, slik at alle kan trives og bidra til et positivt arbeidsmiljø.
Få innsikt i hvordan du kan inkludere flere i arbeidslivet. Vårt kurs i arbeidsinkludering gir praktiske verktøy og kunnskap om utfordringer, lovverk og løsninger, slik at du kan bidra til et mer inkluderende og mangfoldig arbeidsmiljø.
Lær hvordan mangfold og inkludering kan styrke din organisasjon. Dette kurset gir innsikt i egne bias, inkluderende lederskap, og hvordan man bygger et arbeidsmiljø hvor alle føler seg velkomne og verdsatt.
Lær grunnprinsippene for mentorskap! Dette kurset gir deg innsikt i mentorrollen, ansvar, og hvordan bygge en sterk relasjon til din mentee gjennom effektive strategier og kommunikasjon.
Lær hvordan du motiverer til positiv atferdsendring med Motiverende Intervju (MI). Dette kurset gir deg praktiske verktøy for å styrke samtalekompetanse, fremkalle endringssnakk og håndtere motstand – perfekt for ledere, HR, helsearbeidere og coacher.
Lær hvordan du bruker SE-metoden (Sokratisk Evokasjon) til å hjelpe klienter eller ansatte med å utforske og utfordre egne tankemønstre. Dette kurset gir deg praktiske ferdigheter i å stille effektive spørsmål som fremmer refleksjon og endring uten konfrontasjon.
Lær hvordan du leder inkluderte arbeidstakere effektivt. Dette kurset gir verktøy for å støtte, tilrettelegge, og bygge et inkluderende miljø som fremmer kommunikasjon, samhandling og suksess for alle medarbeidere.
Utvikle dine nøkkelferdigheter som mentor med vårt kurs "Praktiske mentorferdigheter". Lær aktiv lytting, effektive spørreteknikker, gi konstruktiv tilbakemelding, og styrk menteens selvtillit og motivasjon gjennom praktiske øvelser og case-studier.
Vi tilbyr kurs om kunsten å ta feil for bedrifter. Frykten for å gjøre feil herjer norsk arbeidsliv. Det brukes mer tid på å rapportere og å unngå kritikk enn på å produsere.
Vi tilbyr kurs om meningsbryting - debattledelse for bedrifter. Meningsbryting - en debattledelse i tradisjonell eller samtaler på litt «skvalansk» vis kan friske opp konferansen. En debatt kan være et høydepunkt på konferansen. Gode debatter krever rutinerte debattledere.
Vi tilbyr kurs om oppspark til avspark - skråblikk på konferansen for bedrifter. En konferanse eller et møte trenger en god start! Arild Hoksnes er ekspert på å se skrått på de fleste temaer, og et slikt skråblikk kan være nettopp det som setter forsamlingen i godt modus.
Vi tilbyr kurs om ABC i kommunikasjon for bedrifter. Etter kurset har deltakerne fått en forståelse for kommunikasjon som er verktøy for egen utvikling. De vil sitte igjen med enkle verktøy for å tilpasse kommunikasjonen til situasjonen og hvem de snakker til.
Vi tilbyr kurs på Zoom eller Teams i digital formidling som funker for bedrifter. Å bli en god formidler handler om å ta bevisste og gjennomtenkte valg når du kommuniserer. Det er noe som alltid funker. Og noe som aldri funker.
Vi tilbyr kurset "Fuel the world" i kommunikasjon og ledelse i et helhetlig perspektiv for bedrifter. Dette er et kurs med utgangspunkt i kommunikasjonsverktøyet FuelBox.
Vi tilbyr kurs i hersketeknikker for bedrifter. I dette kurset vil du lære hva som er de vanligste hersketeknikkene, og hvordan du kan avsløre og motstå dem. Du vil også lære mer om kommunikasjon, og om hvordan din væremåte og ditt reaksjonsmønster fremmer eller hemmer god kommunikasjon.
Vi tilbyr kurs i kunsten å samarbeide for bedrifter. Målet for kurset er å lære å kommunisere tydeligere og mer bevisst, for å kunne arbeide bedre med andre, og bli bedre rustet til å møte utfordringene som kan oppstå i relasjonen mellom mennesker.
Vi tilbyr webinar om den profesjonelle samtalen. Gode kommunikasjonsferdigheter er det viktigste verktøyet man kan ha som leder og spesielt i de vanskelige og krevende samtalene. Bergestuen er en av forfatterne av boken og metodikken “den profesjonelle samtalen.
Vi tilbyr kurs om interkulturell kommunikasjon som webinar. Den etterspurte tolken, statsviteren og foredragsholderen Milica Javdan arrangerer interaktivt webinar om interkulturell kommunikasjon.
Vi tilbyr kurs om styrketrening i kommunikasjon som webinar. Klok mellommenneskelig kommunikasjon er ikke så enkelt som man tror fordi vi har forskjellige måter å kommunisere på. Men, det er fullt mulig å lære seg å justere kommunikasjonen etter mottaker.
Vi tilbyr kurs om å lage nyhetsbrev som webinar. Kommunikasjon med kundene dine er nøkkelen til varige relasjoner. Nyhetsbrev er ikke bare en mail i en innboks. Nyhetsbrev som jobber sammen med adresselister og mot målgrupper kan være den oppfølgingen som får kunden til å handle.