Fagfokus er en kurs og konferansearrangør med sosial profil. Vi ønsker at våre arrangementer skal ende med bedre tjenester og endre veien videre for de som mottar tjenester. Enten det dreier seg om helse og velferdstjenester, eller utdanning.
Vi tilbyr webinar om seksuelle overgrep og voldtekt i krig og konflikt. Webinaret er forhåndsinnspilt, det vil si at du kan se det når du vil fra startdato og 14 dager frem i tid. Alle innleggene er rundt 30 min, og med pauser mellom hvert innlegg vil webinaret vare i 4,5 time.
Vi tilbyr konferanse om selvmord - forebygge og behandle. Velkommen til denne viktige konferansen om forebygging av selvmord. Sammen har vi samlet eksperter, overlevende, pårørende og samfunnsledere for å dele innsikt, erfaringer og løsninger.
Vi tilbyr konferanse om selvmord - forebygge og behandle som webinar. Velkommen til denne viktige konferansen om forebygging av selvmord. Sammen har vi samlet eksperter, overlevende, pårørende og samfunnsledere for å dele innsikt, erfaringer og løsninger.
Vi tilbyr kurs om selvskading som webinar. En digital fagdag om hva du kan gjøre for å forebygge og hjelpe de som går løs på seg selv. Å møte personer som går løs på seg selv kan være både vanskelig og uforståelig.
Vi tilbyr webinar om skolefravær - hva gjør vi. Hva kan skole og PP-tjenesten gjøre for å øke elevenes tilstedeværelse? Det er kommunens ansvar å sikre elevers rettigheter og dermed også følge opp i tilfeller der en elev ikke møter opp på skolen.
Vi tilbyr webinar om skolefravær og autismespekterforstyrrelser. Hva skal til for å forebygge problemet, og hjelpe disse elevene å være mer tilstede på skolen? Ellen Kathrine Munkhaugen skrev sin doktoravhandling om autisme og skolevegring. Hun er blant de fremste på dette fagfeltet i landet.
Vi tilbyr foredrag om skolenærvær som webinar. Dropout, skolevegring og ufrivillig skolefravær er alle begreper som benyttes. På dette kurset lærer du hvordan du kan ta grep for å fremme nærvær i skolen, samt forebygge skolefraværssaker.
Vi tilbyr webinar om slik blir du dyktig til å observere og forstå samspill mellom elever. Opplæringslovens § 9 A krever at alle ansatte på skolen skal følge med på elevenes sosiale situasjon og gripe inn når elever ikke har det bra.