Fagfokus er en kurs og konferansearrangør med sosial profil. Vi ønsker at våre arrangementer skal ende med bedre tjenester og endre veien videre for de som mottar tjenester. Enten det dreier seg om helse og velferdstjenester, eller utdanning.
Vi tilbyr webinar om pedagogisk metode i møte med autisme og ADHD. Praktiske metoder for å senke stress og muliggjøre læring. Anneli Karlsson er en av Sveriges mest etterspurte foredragsholdere innen tematikken pedagogikk og uviklingsforstyrrelser.
Vi tilbyr konferanse om praktisk bruk av KI i skolen som webinar. Kunstig intelligens forandrer samfunnet drastisk, og utdanningssektoren vil aldri bli den samme - enten vi vil eller ikke. Samspillet mellom lærer, elev og teknologi må understøtte læring.
Vi tilbyr webinar om psykisk helse hos personer med utviklingshemning i migrasjonsbefolkningen. Et webinar som retter søkelyset mot utfordringer, muligheter og løsninger som kan bidra til bedre helse og livskvalitet for en sårbar gruppe i samfunnet.
Vi tilbyr kurs om psykiske helsetjenester, fra grøft til grøft som webinar. Randi Rosenqvist er en nestor innen norsk rettspsykiatri, og har nettopp gitt ut boken "Mitt liv, mitt fag", der hun tar for seg endringene i måten vi behandler de sykeste på gjennom moderne tider.
Vi tilbyr webinar om samtykkekompetanse og autonomi. De fleste som arbeider innen helse og omsorg kommer tidvis, eller ofte, i kontakt med mennesker som fungerer så dårlig av de ikke er i stand til å ivareta egne behov.
Vi tilbyr webinar om seksuelle overgrep mot barn. I dette webinaret har hun fokus på å gi barn et språk for å kommunisere rundt seksualitet og dermed være i stand til å tidlig gi beskjed om overgrep. Hva gjør man for å forebygge, og behandle overgrep mot barn.
Vi tilbyr webinar om skolefravær - hva gjør vi. Hva kan skole og PP-tjenesten gjøre for å øke elevenes tilstedeværelse? Det er kommunens ansvar å sikre elevers rettigheter og dermed også følge opp i tilfeller der en elev ikke møter opp på skolen.
Vi tilbyr webinar om slik blir du dyktig til å observere og forstå samspill mellom elever. Opplæringslovens § 9 A krever at alle ansatte på skolen skal følge med på elevenes sosiale situasjon og gripe inn når elever ikke har det bra.