Fagfokus er en kurs og konferansearrangør med sosial profil. Vi ønsker at våre arrangementer skal ende med bedre tjenester og endre veien videre for de som mottar tjenester. Enten det dreier seg om helse og velferdstjenester, eller utdanning.
Vi tilbyr webinar om psykisk helse hos personer med utviklingshemning i migrasjonsbefolkningen. Et webinar som retter søkelyset mot utfordringer, muligheter og løsninger som kan bidra til bedre helse og livskvalitet for en sårbar gruppe i samfunnet.
Vi tilbyr kurs om psykiske helsetjenester, fra grøft til grøft som webinar. Randi Rosenqvist er en nestor innen norsk rettspsykiatri, og har nettopp gitt ut boken "Mitt liv, mitt fag", der hun tar for seg endringene i måten vi behandler de sykeste på gjennom moderne tider.
Vi tilbyr kurs om samarbeid med foreldre når barn og unge strever. Når barn og unge strever, er et sterkt samarbeid med foreldre avgjørende for å skape en positiv og effektiv støtteprosess.
Vi tilbyr webinar om samtykkekompetanse og autonomi. De fleste som arbeider innen helse og omsorg kommer tidvis, eller ofte, i kontakt med mennesker som fungerer så dårlig av de ikke er i stand til å ivareta egne behov.
Vi tilbyr webinar om seksuelle overgrep mot barn. I dette webinaret har hun fokus på å gi barn et språk for å kommunisere rundt seksualitet og dermed være i stand til å tidlig gi beskjed om overgrep. Hva gjør man for å forebygge, og behandle overgrep mot barn.
Vi tilbyr kurs om tverrfaglig samarbeid rundt barn og unge i risikosonen. For barn og unge i risikosonen kan det ofte handle om et relasjonelt problem, der samarbeidet og samordningen ikke fungerer mellom de som er rundt.
Vi tilbyr konferanse om utfordrende atferd i skolen. En konferanse for skoleansatte som arbeider med alle former for utfordrende atferd. Hvordan kan utfordringene forstås og bli møtt på en ivaretakende og utviklingsfremmende måte?
Vi tilbyr konferanse om utfordrende atferd i skolen som webinar. En konferanse for skoleansatte som arbeider med alle former for utfordrende atferd. Hvordan kan utfordringene forstås og bli møtt på en ivaretakende og utviklingsfremmende måte?