Vi tilbyr kurs i beredskap og kriser for bedrifter eller online. Ved krisehåndtering er de fleste tiltak en kriseledelse setter ut i livet, et kommunikasjonstiltak. Derfor er evnen til å kommunisere godt under kriser, både internt og eksternt, avgjørende for hvordan virksomheten mestrer krisen.
Dette studiet gir deg innsikt i hvordan mennesker reagerer på og håndterer overveldende hendelser, og hvordan best forstå og bistå i oppfølgingen i etterkant. Studiet gir deg også en mulighet til å få innblikk i psykologien som fagområde, hvordan øke kommunikasjonsferdigheter i hjelperelasjoner.
Bli i stand til å bistå virksomheten med planlegging og gjennomføring av risikovurderinger og risikoreduserende tiltak, gjennomføring av granskinger av uønskede hendelser samt identifisering av de tiltakene som gir de mest kosteffektive forbedringene.
Vi tilbyr digitalt kurs om STCW passasjer- og krisehåndtering med e-læring. Kurset gjennomføres som en kombinasjon av klasseromsundervisning og e-læring som gjøres i forkant av kursstart.
Vi tilbyr oppdateringskurs om STCW passasjer- og krisehåndtering som e-læring. Kombinasjon av klasseromsundervisning og e-læring som gjøres i forkant av kursstart. Oppdateringskurset gjennomføres iht Sjøfartsdirektoratets revidert emneplan datert 22.05.2018.
Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse og en teoretisk begrunnelse for krisepedagogikk. Det gis eksempler på hvordan den enkelte kan rammes av individuelle og kollektive kriser. Det gis også eksempler på metoder med tanke på å omskape kriser og traumer til pedagogiske mestringsmuligheter.
Kurset gir oversikt over og oppdatering av emner i næringslivsetikk og samfunnsansvar som man trenger for å håndtere dette i arbeidslivet. Utviklingen her har gått raskt mht holdninger generelt og i arbeidslivet spesielt.