Dette studiet gir deg innsikt i hvordan mennesker reagerer på og håndterer overveldende hendelser, og hvordan best forstå og bistå i oppfølgingen i etterkant. Studiet gir deg også en mulighet til å få innblikk i psykologien som fagområde, hvordan øke kommunikasjonsferdigheter i hjelperelasjoner.
Vi tilbyr digitalt kurs om STCW passasjer- og krisehåndtering med e-læring. Kurset gjennomføres som en kombinasjon av klasseromsundervisning og e-læring som gjøres i forkant av kursstart.
Vi tilbyr oppdateringskurs om STCW passasjer- og krisehåndtering som e-læring. Kombinasjon av klasseromsundervisning og e-læring som gjøres i forkant av kursstart. Oppdateringskurset gjennomføres iht Sjøfartsdirektoratets revidert emneplan datert 22.05.2018.
Vi tilbyr kurs om handleplikt og krisehåndtering som webinar. Ett komprimert og nyttig kurs med mange verdifulle tips og råd, "live" med styrekonsulent - enten via Teams eller Zoom. Mulighet for å stille spørsmål mm. underveis.
Vi tilbyr kurs om handleplikt og krisehåndtering for styret som webinar. Kurset tar utgangspunkt i bestemmelsene om styrets ansvar for at: selskapet til enhver tid har en forsvarlig egenkapital og er rustet for forsvarlig drift. Dette er et praktisk kurs.
Bli i stand til å bistå virksomheten med planlegging og gjennomføring av risikovurderinger og risikoreduserende tiltak, gjennomføring av granskinger av uønskede hendelser samt identifisering av de tiltakene som gir de mest kosteffektive forbedringene.
Kurset gir oversikt over og oppdatering av emner i næringslivsetikk og samfunnsansvar som man trenger for å håndtere dette i arbeidslivet. Utviklingen her har gått raskt mht holdninger generelt og i arbeidslivet spesielt.
Vi tilbyr kurs i granskning av uønskede hendelser. Ved alle typer hendelser er det noe å lære. Kurset gir en innføring i hvordan man kan organisere arbeidet fra hendelsen har skjedd frem til iverksetting av forbedringstiltak. Kurset er praktisk lagt opp med simulering av praktisk granskningsarbeid.
Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse og en teoretisk begrunnelse for krisepedagogikk. Det gis eksempler på hvordan den enkelte kan rammes av individuelle og kollektive kriser. Det gis også eksempler på metoder med tanke på å omskape kriser og traumer til pedagogiske mestringsmuligheter.