This 2-day ISO 22301 Foundation training course is designed to help participants understand the fundamental concepts and principles of a business continuity management system (BCMS) based on ISO 22301.
Given the increasing number of disruptions and the unpredictability of disasters of any kind (natural, occupational, information security), organizations nowadays are aiming at getting certified against ISO 22301 in order to show commitment toward business continuity
No two disasters in the world cause equal damage. Between the unpredictability of natural disasters, information security breaches, and incidents of different nature, preparedness can make you stand out in the crowd and predict the future of your business.
Vi tilbyr kurs i granskning av uønskede hendelser. Ved alle typer hendelser er det noe å lære. Kurset gir en innføring i hvordan man kan organisere arbeidet fra hendelsen har skjedd frem til iverksetting av forbedringstiltak. Kurset er praktisk lagt opp med simulering av praktisk granskningsarbeid.
Kurset gir oversikt over og oppdatering av emner i næringslivsetikk og samfunnsansvar som man trenger for å håndtere dette i arbeidslivet. Utviklingen her har gått raskt mht holdninger generelt og i arbeidslivet spesielt.
Dette studiet gir deg innsikt i hvordan mennesker reagerer på og håndterer overveldende hendelser, og hvordan best forstå og bistå i oppfølgingen i etterkant. Studiet gir deg også en mulighet til å få innblikk i psykologien som fagområde, hvordan øke kommunikasjonsferdigheter i hjelperelasjoner.
Vi tilbyr kurs om kriseledelse for bedrifter. Gjennom våre kurs i krise- og beredskapsledelse tilfører vi kompetanse til deltakere som ikke nødvendigvis håndterer kriser til daglig. Vi har fokus på enkelhet, forebyggende prosesser, tydelig struktur og organisering av krisegruppen.
Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse og en teoretisk begrunnelse for krisepedagogikk. Det gis eksempler på hvordan den enkelte kan rammes av individuelle og kollektive kriser. Det gis også eksempler på metoder med tanke på å omskape kriser og traumer til pedagogiske mestringsmuligheter.