I kategorien kommunikasjon finner du kurs og opplæring innen kommunikasjon og samhandling i hele landet. Gode kommunikasjonsferdigheter er i mange situasjoner avgjørende om man skal lykkes i arbeidslivet, eller i privatlivet for den saks skyld. Et kurs i kommunikasjon kan hjelpe med å få frem det beste i deg slik at du lykkes bedre, uansett arena. Vi gjør oppmerksom på at du finner egne kategorier for Konflikthåndteringskurs, Kurs i presentasjonsteknikk og Coachingkurs i kommunikasjon. Finner du ikke kurset du leter etter tar du bare kontakt med oss, så finner vi det for deg.
Vi tilbyr digitalt kurs i Diversity Icebreaker - hvordan fasilitere et seminar. Diversity Icebreaker kartlegger ulike preferanser for kommunikasjon og samhandling - illustrert ved fargene Rød, Blå og Grønn - og brukes primært i teamutvikling, kommunikasjonstrening og ledelsesutvikling.
Vi tilbyr digital undervisning i Diversity Icebreaker for ledere. Kurset gir deg som er interessert i ledelse en innsikt i hvordan Diversity Icebreaker kan anvendes i lederutvikling og i ledelse av organisasjonen.
Vi tilbyr digitalt kurs om kommunikasjon som øker effektiviteten. Når møter er ineffektive, stjeler de både energi og fokus. Tenk hvis du kunne øke produktiviteten i bare halvparten av møtene!
Vi tilbyr kommunikasjonskurs. Med våre kommunikasjonskurs lærer du kunsten å kommunisere bedre. Vi har kommunikasjonskurs om en rekke temaer på tvers av team og organisasjoner. Lær mer om skriving, presentasjonsteknikk, kroppsspråk og retorikk.
Vi tilbyr digital undervisning i hva skaper et førsteinntrykk. Lurer du på hva som skal til for å skape et godt førsteinntrykk? I dette kurset får du enkle tips alle kan bruke for å skape et godt førsteinntrykk. Du får lære hva forskere sier om førsteinntrykk.
Vi tilbyr introduksjon til Diversity Icebreaker som digital undervisning. Diversity Icebreaker er et norskutviklet psykologisk testkonsept. Det er anvendt i 75 land, og er det mest brukte verktøyet for å fremme kommunikasjon og samhandling i organisasjoner her til lands.
Vi tilbyr digitalt kurs om kunsten å lytte. Hvis du ønsker å være en person som andre har tillit til, bør du starte med å være personen som lytter. I dette kurset gir Siri Mathisen deg en enkel, men virkningsfull oppskrift.
Vi tilbyr digitalt kurs om kunsten å overbevise. Kanskje er dette året hvor du virkelig får gjennomslagskraft på jobben, eller kanskje vil du bare generelt bli bedre på å overbevise menneskene rundt deg?
Vi tilbyr digitalt kurs om overbevisende kroppsspråk for ledere. Ønsker du å ha et kroppsspråk og en stemmebruk som underbygger det du vil formidle? I dette kurset lærer du hvorfor det er avgjørende at du som leder har et nonverbalt språk som fremhever budskapet ditt, i stedet for å svekke det.
Vi tilbyr digitalt kurs om kroppsspråk som overbeviser og skaper tillit. Det er avgjørende at du både har kontroll på hva du selv og andre kommuniserer gjennom det nonverbale, slik at misforståelser og konflikter kan unngås, og du i stedet evner å motivere og overbevise.
Vi tilbyr digitalt kurs om Onboarding av nyansatte. God onboarding er avgjørende for en vellykket ansettelse. I dette kurset lærer du hvordan du legger til rette for god onboarding for ledere og nyansatte.
RetoRingdal holder foredrag om retorikk, kommunikasjon og formidling for selskaper og organisasjoner. Foredragene passer for både privat og offentlig sektor. Trenger du faglig påfyll til seminaret eller fagsamlingen, tilbyr vi spesialsydde foredrag om retorikk og overbevisningens kunst.
Vi tilbyr, på din arbeidsplass, kurs for bedrifter som ønsker en/to dagers inspirerende opplæring med fokus på å presentere effektivt. Tilpasset alle nivåer, nyttig for hele bedriften fra sentralbord og innover og oppover. Gi dine ansatte læring og en opplevelse for livet.
Vil du bli en bedre kommunikatør? RetoRingdal holder kurs for næringsliv og offentlig sektor som gjør deltakere trygge foran et publikum og lærer kunsten å overbevise. RetoRingdal gjennomfører kurs både i Norge og i utlandet. Vi gjennomfører alene og vi gjennomfører sammen med andre.
Medarbeidersamtaler som lederverktøy! Mange ledere opplever medarbeidersamtaler som et pliktløp, som de må gjennomføre fordi det er en del av lederjobben. Mange utsetter samtalene i det lengste, fordi de har annet å gjøre.
Vi tilbyr kurs i Grid 3 redigering – modul 2 - webinar. Kurset vil gi en innføring i grunnleggende redigering og hvordan man tilpasser og lager egne kommunikasjonsoppsett. Egnet for de som har fullført modul 1.
Vi tilbyr kurs i Grid for iPad redigering, viderekommende på Teams. Dette kurset er rettet mot de som har erfaring med redigering i Grid for iPad, og/eller som har sett modul 1, som ligger på denne siden.
Vi tilbyr BAS-kurs- Bedriftsinternt. Kurset skal hjelpe deltakerne til å kunne mestre rollen som BAS. Bruk av KPI’er (Key Performance Indicator) er et begrep som mange virksomheter bruker.
Vi tilbyr kurs om effektiv kommunikasjon for bedrifter. Forskjellighet skaper ofte friksjon i et arbeidsmiljø. Med et felles rammeverk for kommunikasjon bidrar denne forskjelligheten til mer effektive team og reduserer faren for konflikter.
Vi tilbyr kurs om kommunikasjon i ledelse som e-læring.
Vi tilbyr kurs om kommunikasjon og konflikthåndtering for bedrifter. For å kunne kommunisere bedre med kollegene dine tilbyr vi i Medco dinHMS flere kurs i kommunikasjon. Kursporteføljen vår inneholder alt fra kurs i «den vanskelige samtalen», coaching og aktiv lytting.
Vi tilbyr onlinekurs om kommunikasjon. Manglende eller dårlig kommunikasjon skaper store kostander for virksomheten og den enkelte medarbeider, og her får du konkrete verktøy for å unngå å tolke og heller søke felles forståelse.
Vi tilbyr kurs om praktisk kommunikasjon og relasjonskompetanse som onlinekurs. Få innsikt og kunnskap om hva som skal til for å lykkes i å nå frem med ditt budskap og samtidig bygge gode relasjoner til andre mennesker.
Vi tilbyr utdanning som sertifisert kommunikator som onlinekurs. Er det på tide for deg å bli en skarp kommunikator? Utdanningen vil gi deg det grunnleggende innen kommunikasjon og gjøre deg skarp på å lage ulike kommunikasjonsplaner og strategier for å drive kommunikativt arbeid.