Vi tilbyr kurs om praktisk kommunikasjon og relasjonskompetanse som onlinekurs. Få innsikt og kunnskap om hva som skal til for å lykkes i å nå frem med ditt budskap og samtidig bygge gode relasjoner til andre mennesker.
Litt om kurset:
1) Har du ofte lurt på hvorfor vi når frem til noen mennesker og ikke til andre:
Hvorfor trigges vi i møte med andre mennesker internt og eksternt? Og hvorfor når ikke budskapet mitt frem slik det var ment? Dette er daglige problemstillinger for de fleste, uavhengig av hva de jobber med. Vi hjelper deg å forstå deg selv og andre mennesker bedre, og du får tips til hvilke egenskaper du må bruke for å skape tillit, bygge gode relasjoner og oppnå gode resultater gjennom andre.
2) Kommunikasjon og relasjonskompetanse:
Vi lærer deg hvordan du kan møte ulike forventninger på en god måte, hvordan du kan kommunisere målrettet og hvordan du kan bygge gode relasjoner både på kort og lang sikt. Det er faktisk noen av de samme egenskapene og prinsippene for å lykkes både innen kommunikasjon og i relasjonsbygging.
3) Håndtere utfordrende mennesker og situasjoner:
Hvordan håndtere utfordrende situasjoner, og samtidig ta vare på seg selv? Vanskelige eller utfordrende mennesker har som regel en grunn for å være det. Likevel trigges vi av dette og det går ut over egen trivsel og hvordan vi presterer på jobb. Vi gir deg enkle funksjonelle verktøy for å møte disse situasjonene og likevel ta vare på deg selv. Det handler både om å ha det bra på jobb, og få mer fornøyde kunder.
Kursinnhold:
1) Mennesker:
• Hvilke felles forventninger har vi som kunder i ulike bransjer
• Hvordan møte andre menneskers forventninger for å skape et godt møte
• Hva gjør at noen kunder oppleves som utfordrende
• Hvordan forstå ulike kundetyper og situasjoner
2) Relasjoner:
• Hva er relasjonskompetanse
• Hvorfor er relasjoner viktig både på kort og lang sikt
• Hvilke egenskaper bidrar til å skape gode relasjoner
• Hvordan kan du bli bedre på å skape gode relasjoner
• Hvordan du kan skape tillit hos kunden
3) Kommunikasjon:
• Hva handler kommunikasjon om
• Hvorfor misforstår vi hverandre
• Hvilke egenskaper skal du bruke for å oppnå en god dialog
• Hvordan kommunisere med «utfordrende» kunder
Fordeler med kurset:
• Tydeliggjør din kommunikasjon
• Styrk dine relasjoner
• Reduser misforståelser og tvister
• Få økt forståelse for ulike kundetyper
Slik fungerer det:
Dette kurset kan du ta akkurat når og hvor det passer deg, i det tempoet du selv ønsker. Våre forhåndsinnspilte kurs er fleksible og svært godt pedagogisk tilrettelagt.
• Fri tilgang til kurset i minimum 12 måneder fra du er påmeldt
• Du vil motta informasjon om innlogging kort tid etter påmeldingen
• Gjennomfør kurset enten på mobil, nettbrett eller data
• Etter 12 måneder kan du bruke kurset som et oppslagsverk, med årlig fornyelse gjennom vårt abonnement
Praktisk informasjon:
• Dette kurset er en del av et større program: Serviceskolen
• Kan tas på mobil, nettbrett og PC/Mac
• Antall leksjoner: 3
• Tid: 1 - 1,5 time
• Kursmodulen inneholder leksjoner med læringsmål, video, støttetekst, spørsmål og avslutningsvis en booster quiz
• Leksjonene er korte og kompakte, med video som hoveddel av læring, og varigheten på en leksjon er 20 - 30 minutter
Målgruppe for kurset:
Dette kurset er for tilpasset for deg som ikke har lang erfaring eller mye kompetanse på området. Det passer for deg som er nysgjerrig på hva som skal til for å lykkes i egen kommunikasjon med andre, og hvordan man bygger gode relasjoner. Kurset gir deg en forståelse av hvordan du kan utvikle din egen kommunikasjon og relasjonskompetanse videre.
Forkunnskaper:
• Ingen krav til forkunnskaper
Eksamen / sertifisering:
Du får kursbevis etter avsluttet kurs