Vi tilbyr nettkurs i gründertrening. Start en lønnsom og bærekraftig bedrift - få fokus, framdrift og tett oppfølging av deg og din idé! Målet med gründertreningen er at du skal spikre en strategi for hvordan du skal skape en lønnsom og bærekraftig bedrift av ideene dine.
Innhold:
Etter kurset har du gått gjennom alle sider ved ideen din, valgt hvilke produkter og tjenester du skal satse på, og hvilke kunder du skal rette deg mot, og har en plan for hvordan du skal nå en omsetning på kr 400.000 - 500.000 det første året som du deretter kan doble de neste 1 - 2 årene.
Det er kun inntil 12 utvalgte gründere i gruppa, så du får du mye mer individuell oppfølging enn det som er vanlig på gründerkurs og etablererkurs på nett - samtidig som du får et nettverk av dedikerte folk som er i gründerbobla akkurat som deg og investerer i seg selv og ideen sin for å lykkes med å skape sin egen arbeidsplass.
Program:
Gründertrening er et intensivt treningsprogram, og hver uke i det fire uker lange treningsprogrammet har sitt tema.
Del 1 - Finn flyten:
Finn din spesielle kombinasjon av erfaring, kunnskap og ideer som ingen andre har.
Du får økt kunnskap om:
• Hvilken gründerprofil du har, en test som viser styrkene du bør spille på for å lykkes med bedriften (testen krever at du behersker engelsk).
• Hvordan du kommer oftere i flytsonen, så du kan yte det lille ekstra som skiller deg fra konkurrentene og trives eksepsjonelt bra på jobb.
• Hvordan du skal prioritere tiden din, holde fokus og få gode arbeidsvaner som passer DEG - samtidig som du får rom til å være boblende kreativ!
• Hvordan du får tankesettet til en profesjonell gründer, og gå fra «Grainder, jeg?» til å få selvtillit i rollen som gründer og leder i din egen bedrift.
Du får klarhet i:
• Hva du IKKE bør bruke krefter og energi på, og hvordan du kan bruke dine styrker til å finne andre måter å gjøre ting på som passer deg bedre.
• Hva bedriften skal gjøre for deg - og hvordan du kan gjøre en forskjell gjennom din bedrift.
• Hva du kan skape som er annerledes og bedre enn konkurrentenes produkter og tjenester, så du kan ta din plass i markedet.
• Hva som gir deg flyt, motivasjon og skaperkraft - også når det butter imot.
Del 2 - Kjenn kunden:
Bli kjent med dine beste fremtidige kunder og finn ut hvordan du selger til dem.
Du får økt kunnskap om:
• Hvem du skal selge til og hva de vil betale for å kjøpe av akkurat deg.
• Hva kunden verdsetter, hvilke behov de har og hvilket resultat du kan gi dem.
• Hvilke spørsmål du må stille deg for å finne en nisje med få konkurrenter, og som er stor nok til å leve godt av.
Du får klarhet i:
• Hva din nisje er, hvem som er drømmekundene dine og hva de vil kjøpe (som de ikke forteller i tradisjonelle markedsundersøkelser).
• Hva som er den egentlige grunnen til at kundene kjøper av din bedrift, og hvordan du kan bruke det i markedsføringen.
• Hvordan du når fram til kundene med et budskap de forstår - så de kjøper av deg.
Del 3 - Lag lønnsomme produkter og tjenester:
Her går vi dypt inn i konseptet for bedriften din og jobber med produkter og priser. Lag et unikt forretningskonsept med bærekraftige og lønnsomme produkter og tjenester, som gjør at du kan nå en omsetning på minst 500.000 kr det første året du driver bedriften på fulltid.
Du får økt kunnskap om:
• Hvordan du velger den ideen som sannsynligvis vil bli mest lønnsom på kort og lang sikt.
• Hvilke produkter, tjenester og pakker du skal selge, og hva de konkret inneholder.
• Prisen du skal ta, og hvordan du skal gå fra timepriser til å prise ut fra verdien for kunden.
Du får klarhet i:
• Nøyaktig hva din forretningside er (også om du ikke har en fra før).
• Hvordan bedriften din skal tjene penger, nå og i framtida - uten at du blir utbrent.
• Hvordan du får et nytt produkt ut på markedet og begynner å tjene på det helt fra starten av.
Del 4 - Bygg brandet:
Markedsføring som ikke følger en oppskrift, men tar utgangspunkt i hvordan du liker å kommunisere med folk.
Du får økt kunnskap om:
• Brand storytelling: hvordan du lager historien om din bedrift og formidler den på nettsida, i nyhetsbrev og sosiale medier.
• Å skrive salgstekster, uten å virke selgende. Metoder og teknikker for å lede kunden fra interesse til kjøp.
• Hvordan du kommuniserer mest effektivt og hvordan du kan bruke dine egenskaper og hvordan du framstår for andre til å selge mer - uten å prøve å være noen du ikke er. Dette er en annen test enn den du tar i del 1, og den er også på engelsk.
Du får:
• Skrevet tekstene til nettsiden din om bedriften, om deg som grainder og om ditt første produkt, og får tilbakemeldinger på dem fra de andre deltakerne.
• 17 veier til RÅ overskrifter som drømmekunden vil klikke på (= økt salg).
• Planlagt hvordan bedriften skal fremstå for å skille seg positivt ut i et marked med stor konkurranse, en plan du kan ta med til de som skal hjelpe deg videre i prosessen (designer, fotograf, bank, næringssjefen, evt. Innovasjon Norge osv). Du er klar for å fly!
Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker nettbasert gründertrening