I kategorien kommunikasjon finner du kurs og opplæring innen kommunikasjon og samhandling i hele landet. Gode kommunikasjonsferdigheter er i mange situasjoner avgjørende om man skal lykkes i arbeidslivet, eller i privatlivet for den saks skyld. Et kurs i kommunikasjon kan hjelpe med å få frem det beste i deg slik at du lykkes bedre, uansett arena. Vi gjør oppmerksom på at du finner egne kategorier for Konflikthåndteringskurs, Kurs i presentasjonsteknikk og Coachingkurs i kommunikasjon. Finner du ikke kurset du leter etter tar du bare kontakt med oss, så finner vi det for deg.
This program is the instructor-led live online version of our world-famous program Communication and leadership. This specific program (#007) will be conducted in English for participants from the Nordics.
High Impact Communication er et intensivt og praktisk program, som retter seg mot deg som ønsker å bli tryggere og kommunisere med større gjennomslagskraft. I løpet av to intensie dager får du trent på strukturer og teknikker tilpasset ditt behov.
Vi tilbyr kurs i kommunikasjon og lederskap. Å gå Kommunikasjon og lederskap oppleves for mange som et viktig vendepunkt.
Vi tilbyr kurs i kommunikasjon og ledelse - digitalt. Å gå Kommunikasjon og lederskap oppleves for mange som et viktig vendepunkt. Deg som ønsker en fleksibel trening og jobbe med å bygge relasjoner over digitale plattformer.
Vi tilbyr Fagdag Fagforbundet Hordaland - Kommunikasjon. Alle de ulike yrkesgruppene som arbeider i helsesektoren er viktige og er avhengige av hverandre. Om du arbeider som helsefagarbeider, ingeniør eller sekretær så er kommunikasjon og samhandling viktig.
Vi tilbyr kurs om kommunikasjon for eminente team. Formålet er å gjøre kommunikasjonen i et team effektiv og smidig, og forebygge eller bidra til å løse konflikt. På kurset lærer du en velprøvd kommunikasjonsmetode. Vante reaksjoner og fastlåste situasjoner tar nye vendinger med denne metoden.
Vi tilbyr kurs i kommunikasjon med alvorlig syke og deres pårørende. Samtaler med mennesker i krise og sorg kan ofte være utfordrende og vanskelig. Viktig informasjon må utveksles, samtidig som du må etablere helt avgjørende relasjonelle bånd med mennesker i en sårbar og utsatt situasjon.
Vi tilbyr kurs for kontoransatte om kommunikasjon og samhandling på arbeidsplassen. Alle som samhandler med mennesker, vet at god kommunikasjon er viktig for å skape gode relasjoner og godt samarbeid.
Formålet er å bevisstgjøre deltakerne på hva som er god og dårlig kommunikasjon, og sertifisere den enkelte som leder for dette programmet. Deltakerne vil også bli gjort kjent med hva effektiv kommunikasjon er, de vanligste feil som gjøres på området, og hvordan man kan unngå disse.
Vi tilbyr webinar om lærer i hardt vær - kommunikasjon med krevende foreldre. Selv om både skolen og hjemmet ønsker et godt og tillitsfullt samarbeid, kan det likevel oppstå situasjoner som utfordrer oss.
Vi tilbyr kurs om selektiv mutisme - når barnet unngår å snakke. Hvorfor er noen barn tause? Hva er selektiv mutisme? Hva kan gjøres for å hjelpe disse barna? Kurset tar utgangspunkt i forskningen som ligger til grunn for boken: Når barnet unngår å snakke: Selektiv mutisme i barnehage og skole.
Trenger du oversikt over konfliktsituasjonen og hva som bør gjøres videre i prosessen? Ved å analysere konflikten i Nøgd vil refleksjoner og tips være til stor nytte slik at prosessen blir god og oversiktlig for alle parter - alt i en endelig rapport.
Semje Software tilbyr samarbeid med konsulenter og bedriftshelse-tjenester som ønsker å effektivisere og kvalitetssikre de prosesser som knytter seg til konflikthåndtering på vegne av egne kunder.
Vi tilbyr nettbasert kurs i praktisk og kunnskapsbasert konflikthåndtering i organisasjoner. Kurset vil gi deg nyeste innsikter fra praksis og forskning knyttet til hvordan etablere beste praksis i møte med ulike konflikttyper.
Opplevelsen av en konflikt kan se ulikt ut avhengig av rolle og ståsted. Leder og ansatt profiler gir sannferdige oversikter over hvordan konflikter oppleves og kan gi verdifull informasjon i forhold til hvordan en selv påvirkes av denne.
Samarbeidsproblemer og konflikter er en naturlig del av arbeidslivet. Destruktive konflikter kan bli kostbare, senke produktivitet, og skade helse og arbeidsmiljøet. På den andre siden kan samarbeids-problemer og kon?ikter bidra til å skape utvikling, innovasjon og konkurransekraft.
Vi tilbyr digitalt kurs i Diversity Icebreaker - hvordan fasilitere et seminar. Diversity Icebreaker kartlegger ulike preferanser for kommunikasjon og samhandling - illustrert ved fargene Rød, Blå og Grønn - og brukes primært i teamutvikling, kommunikasjonstrening og ledelsesutvikling.
Vi tilbyr digital undervisning i Diversity Icebreaker for ledere. Kurset gir deg som er interessert i ledelse en innsikt i hvordan Diversity Icebreaker kan anvendes i lederutvikling og i ledelse av organisasjonen.
Vi tilbyr digitalt kurs om kommunikasjon som øker effektiviteten. Når møter er ineffektive, stjeler de både energi og fokus. Tenk hvis du kunne øke produktiviteten i bare halvparten av møtene!
Vi tilbyr kommunikasjonskurs. Med våre kommunikasjonskurs lærer du kunsten å kommunisere bedre. Vi har kommunikasjonskurs om en rekke temaer på tvers av team og organisasjoner. Lær mer om skriving, presentasjonsteknikk, kroppsspråk og retorikk.
Vi tilbyr digital undervisning i hva skaper et førsteinntrykk. Lurer du på hva som skal til for å skape et godt førsteinntrykk? I dette kurset får du enkle tips alle kan bruke for å skape et godt førsteinntrykk. Du får lære hva forskere sier om førsteinntrykk.
Vi tilbyr introduksjon til Diversity Icebreaker som digital undervisning. Diversity Icebreaker er et norskutviklet psykologisk testkonsept. Det er anvendt i 75 land, og er det mest brukte verktøyet for å fremme kommunikasjon og samhandling i organisasjoner her til lands.
Vi tilbyr digitalt kurs om kunsten å lytte. Hvis du ønsker å være en person som andre har tillit til, bør du starte med å være personen som lytter. I dette kurset gir Siri Mathisen deg en enkel, men virkningsfull oppskrift.
Vi tilbyr digitalt kurs om kunsten å overbevise. Kanskje er dette året hvor du virkelig får gjennomslagskraft på jobben, eller kanskje vil du bare generelt bli bedre på å overbevise menneskene rundt deg?
Vi tilbyr digitalt kurs om overbevisende kroppsspråk for ledere. Ønsker du å ha et kroppsspråk og en stemmebruk som underbygger det du vil formidle? I dette kurset lærer du hvorfor det er avgjørende at du som leder har et nonverbalt språk som fremhever budskapet ditt, i stedet for å svekke det.
Vi tilbyr digitalt kurs om kroppsspråk som overbeviser og skaper tillit. Det er avgjørende at du både har kontroll på hva du selv og andre kommuniserer gjennom det nonverbale, slik at misforståelser og konflikter kan unngås, og du i stedet evner å motivere og overbevise.
Vi tilbyr kurs i stemmebruk – hvordan tale til ethvert publikum. Lær å bruke din naturlige stemme med stemmetrener Gry Sandland. Få frem ethvert budskap til ditt publikum på en overbevisende og engasjerende måte.
Vi tilbyr digitalt kurs om Onboarding av nyansatte. God onboarding er avgjørende for en vellykket ansettelse. I dette kurset lærer du hvordan du legger til rette for god onboarding for ledere og nyansatte.
Vi tilbyr kommunikasjonskurs for bedrifter. God kommunikasjon handler om å oppnå den responsen og handlingen du ønsker skal skje fra mottakers side etter at samtalen er over. Tenk mindre på hva du skal si, og mer på hva målet ditt er på kort og lang sikt.
Lær å bruke ulike kommunikasjonsstrategier for å nå igjennom og oppnå det du ønsker. Bli i stand til å lese forskjellige situasjoner og mennesker. Solide teknikker og verktøy for påvirkning, overbevisning og troverdighet.
Vi tilbyr kurs om kommunikasjon og personlighet. Har du tenkt over at personligheten din påvirker måten du kommuniserer på? Dette er et kurs i bevisstgjøring av din egen og andres personlighet og hvordan dette påvirker kommunikasjonen din.
Vi tilbyr kurs om kroppsspråk - bli mer bevist. Forskning viser at en stor del av kommunikasjonen vår består av kroppsspråk. Vi er derfor helt avhengig av å kunne forstå og bruke kroppsspråk når vi skal lede, selge, forhandle eller få andre mennesker med på det vi ønsker.
Vi tilbyr kurs om slik gir du tilbakemeldinger til andre. Lær solide verktøy og teknikker for hvordan man gir andre tilbakemeldinger. Bli bevisst på tankesett, kommunikasjon og håndtering av reaksjoner.
Å bli en ansvarlig og proaktiv medarbeider krever at vi finner roller og funksjoner i organisasjonen som utløser vår egen motivasjon og viljestyrke. Ved at jeg blir bevisst på hva som motiverer meg, vil jeg styrke min egen yrkesrolle.
Vi tilbyr 90 minutts prøvesesjon i "Meg selv under press". De fleste av oss handler uten å tenke og vi gjør ofte det vi er vant til.
Vi tilbyr 90 minutters kurs om meg selv under press på Skype. De fleste av oss handler uten å tenke og vi gjør ofte det vi er vant til.
Vi tilbyr kurs i kroppsBråk. Kunsten å gi inntrykk og sette avtrykk. Hva avslører kroppsspråket vårt? Hvordan gjør vi egentlig et godt førsteinntrykk? Hvordan skaper vi gode relasjoner i det virkelige liv, og på nett?
Vi tilbyr kurs i kommunikasjon i forhandlinger. Dette kurset gir deg teori og essensielle praktiske innsikter du kan anvende for å håndtere kommunikasjon og informasjonsutveksling i forhandlinger, slik at du oppnår optimale og varige resultater på mest mulig effektiv måte.
Vi holder et kurs i løgndeteksjon. Kroppsspråk, ansiktsuttrykk og utsagnsanalyse. Dette kurset fokuserer på hvordan du kan forbedre din tolkning av fysisk og verbal kommunikasjon fra motparten, og hvordan du kan respondere og agere i etterkant- både verbalt og ikke-verbalt.
Vi tilbyr kurs i taktisk fremkalling av informasjon. Du tror kanskje du allerede har god kontroll på kommunikasjonsevnen og spørreteknikken din, men hva om vi fortalte deg at du kan tilegne deg viktig informasjon uten å stille et eneste spørsmål?
Som en autorisert partner gir vi deg muligheten til å utvikle ekspertise i bruk og tolkning av dette kraftfulle verktøyet, som gir dyp innsikt i atferdsstiler og mellommenneskelige relasjoner.
Det stilles en rekke krav til leders og medarbeideres innsikt om egen adferd, forståelse for andre mennesker og kunnskap om hvordan egen adferd virker inn på andre i møte med både det interne og eksterne miljø.