I kategorien Underholdning og scenekunst finner du kurs innen kategoriene teater, revy, stand up, scenografi, kostyme, og tryllekurs.
Vi tilbyr teaterkurs for barn. Teaterkursene inneholder tekstarbeid, teaterleker, improvisasjon, skuespillerteknikk, stemmebruk, pust / avspenning og akrobatikk / dans / bevegelse - tilrettelagt for barnas alder.
Vi tilbyr teaterkurs for barn, hvor vi skal jobbe med utdrag fra Annie. Teaterkursene inneholder tekstarbeid, teaterleker, improvisasjon, skuespillerteknikk, stemmebruk, pust / avspenning og akrobatikk, dans, bevegelse - tilrettelagt for barnas alder.
Helgekurset i improvisasjonsteater er for deg som har ingen eller liten erfaring med improvisasjon. Fantasi, spontanitet, lekenhet og tilstedeværelse står i fokus på dette kurset Vi jobber blant annet med rolle- og karakterarbeid, historiefortelling, høystatus og lavstatus kroppsspråk. .
Vi tilbyr improvisasjonsteater og teambygging for bedrifter. Når sist løp du etter en kollega og hylte av begeistring mens dere lekte sisten? Eller dere falt sammen i latterkrampe mens dere mimet at dere var gresshopper? Antageligvis aldri. Men nå har dere muligheten til det!
Vi tilbyr kurs i improvisasjonsteater for utdrikningslag. Leter dere etter en leken og underholdende aktivitet til utdrikningslaget? Da vil et workshop i improvisasjonsteater passe perfekt til utdrikningslaget!
Mandager for 3. & 4. klassinger
Oversikt over øvinger på onsdag, stildansøvinger på fredag, kulturkvelder.På mandag er det toraderkurs og øving i Symradern. Høsttur, ball, julefest. Gammeldanskurs pågår, polskurs starter 23.okt.
Håvard Sand sitt stand-up magishow er hans mest bookede show, og det er ikke uten grunn. Han har sin egen unike stil hvor tilskuerne får trimmet lattermusklene, samtidig som de blir lurt "trill rundt" av hans spektakulære triks. Videre er det stor publikumsmedvirkning.
Håvard Sand arrangerer tryllekurs og workshop for både barn og voksne. Han arrangerer egne kurs i sine showlokaler, men reiser også rundt i hele landet med disse. Familieshow med fokus på barna, men hvor også de voksne blir lurt. Mye publikumsmedvirkning og flere som hjelper til på scenen.
Hvorfor ikke kombinere humor, konferansier og magi? Håvard Sand har lang erfaring som konferansier og toastmaster, hvor han kombinerer denne rollen med en rekke morsomme magiske innslag, i tillegg til profesjonell koordinering med øvrige aktører under middagen.
Håvard blir mye brukt både til messer, produktlanseringer, teatershow m.m. Det være seg at han står på en stand for å få flere potensielle kunder til bedriften, lansering av nytt produkt under en konferanse, spesiallaget illusjon eller rådgivning.
Her finner du intervjuer med regissører og skuespillere som deler sine tanker om eget arbeid og erfaringer de har gjort. Du møter ulike innfallsvinkler for å jobbe med teater, og personlige fortellinger om hva som fungerer for å uttrykke seg scenisk eller skape en forestilling.
Kurset er en praktisk inføring i å skrive dramatikk. Basert på lang erfaring snakker Fredrik både om skriveprosesser, måter å skape karakterer på, hva en kan skrive og om hva en kan gjøre når en står fast.
Kurset er en praktisk inføring i å skrive dramatikk. Basert på lang erfaring snakker Jesper både om skriveprosesser, måter å skape karakterer på, om vendepunkter, om hva en skal skrive og om hva en kan gjøre når en står fast.
Fuhrman bygger på de pedagogiske prinsippene som Rudolf Penka videreførte fra blant annet Bertholt Brecht. I kurset for DUS-akademiet går han gjennom en rekke øvelser for skuespillere.
Kjeldsberg gjennomgår prinsipper og begreper i Metode for handlende analyse, som ble utviklet av den kjente pedagogen og teatermannen Konstantin Stanislavskij.
I dette kurset vil Ørjan Svingen gå igjennom ulike teknikker og øvelser som kan bidra til å forbedre improvisasjonsevnen til en teatergruppe og skape et bedre samhold.
Gianluca Iumiento har utviklet noe han kaller Interaciton Technique, en metode med fokus på å øke skuespillerens bevissthet rundt scenisk atferd og forholdet til rom. Ulike romstrategier står sentralt i denne metoden.
I kurset gjennomgår Verndal hvordan man arbeider som skuespiller med rolle og tekst. Hun har med seg to unge skuespiller studenter, og de viser hvordan de kan bygge opp et arbeid fram mot en forestilling med eksempler fra teksten Å telle til null, som Krisofer Blindheim Grønskag har skrevet for DUS.
I dette kurset kan du følge øvelser for stemmetrening som vil gi trygget og bedre evne til å formidle tekst og få stemmen godt integrert i kroppen og ditt sceniske uttrykk. Kurset er delt inn i kapitler etter tema.
Teaterkurs i bevegelse. Kropp, skaperkraft og vilje henger nøye sammen. Med dette kurset ønsker jeg at du kan bli kjent med din indre kraft. At den ikke bare dukker opp plutselig, men at du får kunnskap og verktøy til å kunne bruke den som student og i ditt yrke.
Tenk deg følgende arbeidshverdag en gang i fremtiden: Du våkner en morgen og gleder deg til jobb – du skal nemlig på filmsett! Og, dette er ikke bare et engangstilfelle eller flaks – i kalenderen din ser du nemlig to slike arbeidsdager til den samme uken – og alle er vidt forskjellige!
I foredraget «Å bli en annen», basert på boka ved samme navn, forteller Bår Stenvik om hva han lærte av å følge seks av Norges fremste skuespillere i arbeid gjennom et år: Bjørn Sundquist, Kristofer Hivju, Ane Dahl Torp, Helén Vikstvedt, Juni Dahr og Eldar Skar.