Hvis du liker å synge alene eller sammen med andre, stå på en scene og formidle musikk er dette kurset en super anledning til akkurat det. På Artist 1 jobber vi med sang, dans og staging/enkel koreografi, teknikk, gehør, klang, uttrykk og formidlingsevne til musikal- og popmusikk.
A°pent for alle niva°er, men det er ønskelig med litt sangerfaring og godt gehør. Elevene skal jobbe frem eget uttrykk/særpreg i tillegg til a° tilpasse seg som en av flere i et lite ensemble. Vi oppøver vokalteknikk, gehør, klang, uttrykk og formidlingsevne.
I dette tilbudet legges det vekt på at eleven er ekstra interessert i å lære seg alt som kreves på veien mot å bli en artist. Elevene jobber med eget uttrykk/særpreg, vokalteknikk, gehør, klang, uttrykk og formidlingsevne, bidra til, og være med på å utforme konsert-repertoar og konsertarrangementer
Musikal-programmet er et prosjektbasert undervisningstilbud for talentfulle og målrettede barn og ungdom, alder kan variere etter type musikal. Elevene får undervisning i sang, dans og teater 2 timer pr uke. I løpet av prosjektperioden øver elevene inn en musikal som settes opp på Alles kulturhus.
Musikal Master er et prosjektbasert undervisningstilbud for talentfulle og målrettede ungdom. Elevene får undervisning i sang, dans og teater (5 timer per uke fordelt på to dager). Elevene får også kjennskap/trening i å legge maske på egen rollekarakter, kostyme- og scenografi arbeide.
Dette er et eget tilbud for voksne som har lyst til å jobbe med sang, dans og teater og stå på en scene. Voksne som har lyst til å utfordre seg selv innenfor fagkretsene. Hente frem det kreative og lekne, og være medvirkende i vårens showforestilling.
På musikalteater jobber vi med utdrag fra diverse musikaler gjennom et skoleår. Vi øver vi sang, dans og teater, leker oss med teaterøvelser og øver inn koreografier tilpasset alderstrinn og nivå. Det blir laget et eget manus til gruppen, hvor alle får roller og replikker.
Her finner du intervjuer med regissører og skuespillere som deler sine tanker om eget arbeid og erfaringer de har gjort. Du møter ulike innfallsvinkler for å jobbe med teater, og personlige fortellinger om hva som fungerer for å uttrykke seg scenisk eller skape en forestilling.
Kurset er en praktisk inføring i å skrive dramatikk. Basert på lang erfaring snakker Fredrik både om skriveprosesser, måter å skape karakterer på, hva en kan skrive og om hva en kan gjøre når en står fast.
Kurset er en praktisk inføring i å skrive dramatikk. Basert på lang erfaring snakker Jesper både om skriveprosesser, måter å skape karakterer på, om vendepunkter, om hva en skal skrive og om hva en kan gjøre når en står fast.
Fuhrman bygger på de pedagogiske prinsippene som Rudolf Penka videreførte fra blant annet Bertholt Brecht. I kurset for DUS-akademiet går han gjennom en rekke øvelser for skuespillere.
Kjeldsberg gjennomgår prinsipper og begreper i Metode for handlende analyse, som ble utviklet av den kjente pedagogen og teatermannen Konstantin Stanislavskij.
I dette kurset vil Ørjan Svingen gå igjennom ulike teknikker og øvelser som kan bidra til å forbedre improvisasjonsevnen til en teatergruppe og skape et bedre samhold.
Gianluca Iumiento har utviklet noe han kaller Interaciton Technique, en metode med fokus på å øke skuespillerens bevissthet rundt scenisk atferd og forholdet til rom. Ulike romstrategier står sentralt i denne metoden.
I kurset gjennomgår Verndal hvordan man arbeider som skuespiller med rolle og tekst. Hun har med seg to unge skuespiller studenter, og de viser hvordan de kan bygge opp et arbeid fram mot en forestilling med eksempler fra teksten Å telle til null, som Krisofer Blindheim Grønskag har skrevet for DUS.
I dette kurset kan du følge øvelser for stemmetrening som vil gi trygget og bedre evne til å formidle tekst og få stemmen godt integrert i kroppen og ditt sceniske uttrykk. Kurset er delt inn i kapitler etter tema.
Teaterkurs i bevegelse. Kropp, skaperkraft og vilje henger nøye sammen. Med dette kurset ønsker jeg at du kan bli kjent med din indre kraft. At den ikke bare dukker opp plutselig, men at du får kunnskap og verktøy til å kunne bruke den som student og i ditt yrke.
Tenk deg følgende arbeidshverdag en gang i fremtiden: Du våkner en morgen og gleder deg til jobb – du skal nemlig på filmsett! Og, dette er ikke bare et engangstilfelle eller flaks – i kalenderen din ser du nemlig to slike arbeidsdager til den samme uken – og alle er vidt forskjellige!