Klar og tydelig kommunikasjon er viktig enten man skriver for print eller web. Selv om mange av de samme reglene gjelder for begge utrykksformer finnes det også egne teknikker og derfor også kurs innenfor de mange forskjellige stilartene. Her finner du kurs i alle former for journalistikk eller kommunikasjon på web.
Vi tllbyr individuell skriveveiledning på mail for enkeltmedarbeidere som trenger ekstra oppfølging. Det kan være medarbeidere som har annet morsmål enn norsk eller andre som har lite skrivetrening.
Kursene varierer i lengde, men kjernen er en grundig gjennomgang av råd for å utforme tekster i klarspråk. Vi tilrettelegge kursene for grupper som skriver spesielle tekster – for eksempel saksbehandlere som bare skriver notater eller rapporter.
Ikke alle høgskoler og universiteter tilbyr studentene kurs i hvordan de skriver en bacheloroppgave. Men de fleste studenter trenger en del hjelp for å utforme oppgaven korrekt etter akademiske standarder.
Å skrive nettekster krever bevisstehet om hvordan vi leser på nett, og hvordan vi foretrekker å kommunisere der. På kurset Kunsten å skrive for nettet lærer du hvordan gode nettekster skrives.
Jobber du i en bransje der dere skriver mange rapporter? Tilhører du et ingeniør- eller teknikermiljø? Mange innenfor slike miljøer har høy spesialisert fagkompetanse, men lav bevissthet om hvordan de kommuniserer sin kunnskap skriftlig til andre.
Vårt meste populære kurs er Kunsten å skrive godt. Best utbytte får man om man velger dette som todagerskurs, med en ukes mellomrom mellom hver av dagene. Da bearbeider deltakerne en tekst mellom samlingene.
Hvis du skriver pressemeldinger, nyhetsartikler eller andre journalistiske tekster, kan det være du trenger hjelp til å tenke og skrive som en proff journalist. På kurset lærer du om strukturen i den klassiske nyhetsartikkelen, og hva en pressemelding skal inneholde.
Den mest effektive formen for skriveveiledning skjer på et skriveverksted. Det passer for en mindre gruppe på ca. 5 personer. Vi jobber med deltakernes egne tekster og foreslår forbedirnger. Skriveverkstedet har som mål at deltakerne skal bli trygge på hvordan de skriver tekster i klarspråk.
Vi tilbyr kurset synlighet med LinkedIn. Hvordan bruker du LinkedIn når du er gründer, som selger eller som selskap eller fordi du ønsker å bli mer synlig? Jeg har doblet omsetningen fra år 1 til år 2, som gründer, doblet kontakter på LinkedIn, og får direkte henvendelser og oppdrag.
Vi tilbyr nettkurs om hvordan du lykkes med butikken på instagram. Bruker du sosiale medier riktig kan du tiltrekke deg flere kunder og øke omsetningen. Du lærer deg hva som skal til for å skape engasjement og hva som skal til for å selge mer ved hjelp av instagram.
Etter studiet er du oppdatert på digital markedsføring gjennom moderne og kostnadseffektive kanaler. Du besitter kunnskaper og ferdigheter som umiddelbart kan tilføre bedrifter verdi gjennom økt synlighet på internett, annonsenettverk, tilstedeværelse i sosiale medier, og bedriftens egne nettsider.
Vi tilbyr nettstudie i videomarkedsføring i sosiale medier. Video er en viktig del av influencer-markedsføring. Jobb med digitale strategier og benytt videoproduksjon og storytelling på Facebook, Instagram, YouTube og andre sosiale medier.
Vi tilbyr kurs i grunnleggende digital markedsføring som e-læring. Dette kurset gir deg som leder en god innføring i digital markedsføring, sosiale medier og kunde- og markedssegmentering.
Vi tilbyr foredrag/kurs - LinkedIn: skriv så du blir hørt. La deg inspirere til vekst og utvikling gjennom engasjerende foredrag og kurs. Foredragene er ikke bare underholdende, de skal også berøre og bevege deg som tilhører.
Ønsker du at vi hjelper deg med å rydde i din konto, jobber med footer, ser på kontoinnstillinger eller lignende? I en workshop jobber vi konkret i deres konto, samtidig som du lærer deg å gjøre jobben selv. Ta kontakt med oss for mer informasjon om hvordan en workshop kan se ut for dere.
Vi tilbyr nettbasert workshop om å selge mer på nett. Gjennom nettkurset skal vi sørge for at du blir lyttet til når du vil fortelle potensielle kunder om produktet ditt, dele en idé eller skape engasjement om en sak du er opptatt av.