Klar og tydelig kommunikasjon er viktig enten man skriver for print eller web. Selv om mange av de samme reglene gjelder for begge utrykksformer finnes det også egne teknikker og derfor også kurs innenfor de mange forskjellige stilartene. Her finner du kurs i alle former for journalistikk eller kommunikasjon på web.
Fang oppmerksomheten med liv og bevegelse i stillbildene. Bruker du stillbilder i poster på sosiale medier, i markedsføring, i presentasjoner, i videoer, etc. og synes de er litt kjedelige? Vil du gjerne ha mer "liv" i dem? Mangler du interessante video-opptak?
Optimaliser for fremtidens søk med AEO! Søkemotorer som Google blir stadig mer svarorienterte, og med AEO kan du sikre at ditt innhold blir valgt som det beste svaret på brukernes spørsmål. Her lærer du hvordan du optimaliserer innholdet ditt for stemmesøk, featured snippets og AI-drevne søkemotorer
Dette er kurset for deg som har prøvd litt på ChatGPT eller andre KI tjenester, men som vil bli mer effektiv. KI er ikke alltid en kjapp løsning og i alle fall ikke bare en annen plass å skrive enkle søk. Her lærer du litt om overgangen fra å søke på nett til å få ressurser til å jobbe for deg.
Bli en ekspert i Microsoft Forms - opprett enkle og effektive skjemaer. Kurs i Microsoft Forms for deg som ønsker å lage, dele og analysere skjemaer og spørreundersøkelser med Microsoft Forms. Perfekt både for nybegynnere og viderekomne som ønsker en enkel måte å håndtere skjemaer på.
Oppsett av Google Analytics 4 inkludert events, konverteringer, sporing og rapportering med Tag Manager. Vi anbefaler å kombinere disse to verktøyene for en mest mulig effektiv hverdag.
Kombiner GA4 med Looker Studio for å gjøre data mer tilgjengelig og forståelig. Skal du bruke Google Analytics 4 vil det å kombinere med Looker Studio (tidligere Google Data Studio) gi deg mulighet for å gjøre dine data mer tilgjengelig og forståelig ved hjelp av datavisualisering.
SEO + Google Ads + Microsoft Ads = synlighet! Kurspakke i Search Engine Marketing, SEM - her lærer du både om organiske synlighet i søkemotorer (søkemotoroptimalisering, SEO) og betalt annonsering i form av Google Ads og Microsoft Ads.
Morgendagens markedsføring henvender seg til høyre hjernehalvdel som tenker i form av bilder, lyd og følelser. Lær hvordan du gjør dette i praksis.
Vi tllbyr individuell skriveveiledning på mail for enkeltmedarbeidere som trenger ekstra oppfølging. Det kan være medarbeidere som har annet morsmål enn norsk eller andre som har lite skrivetrening.
Kursene varierer i lengde, men kjernen er en grundig gjennomgang av råd for å utforme tekster i klarspråk. Vi tilrettelegge kursene for grupper som skriver spesielle tekster – for eksempel saksbehandlere som bare skriver notater eller rapporter.
Ikke alle høgskoler og universiteter tilbyr studentene kurs i hvordan de skriver en bacheloroppgave. Men de fleste studenter trenger en del hjelp for å utforme oppgaven korrekt etter akademiske standarder.
Å skrive nettekster krever bevisstehet om hvordan vi leser på nett, og hvordan vi foretrekker å kommunisere der. På kurset Kunsten å skrive for nettet lærer du hvordan gode nettekster skrives.
Jobber du i en bransje der dere skriver mange rapporter? Tilhører du et ingeniør- eller teknikermiljø? Mange innenfor slike miljøer har høy spesialisert fagkompetanse, men lav bevissthet om hvordan de kommuniserer sin kunnskap skriftlig til andre.
Vårt meste populære kurs er Kunsten å skrive godt. Best utbytte får man om man velger dette som todagerskurs, med en ukes mellomrom mellom hver av dagene. Da bearbeider deltakerne en tekst mellom samlingene.
Hvis du skriver pressemeldinger, nyhetsartikler eller andre journalistiske tekster, kan det være du trenger hjelp til å tenke og skrive som en proff journalist. På kurset lærer du om strukturen i den klassiske nyhetsartikkelen, og hva en pressemelding skal inneholde.
Den mest effektive formen for skriveveiledning skjer på et skriveverksted. Det passer for en mindre gruppe på ca. 5 personer. Vi jobber med deltakernes egne tekster og foreslår forbedirnger. Skriveverkstedet har som mål at deltakerne skal bli trygge på hvordan de skriver tekster i klarspråk.
Vi tilbyr kurs i sosiale medier for bedrifter. Moderne kommunikasjon og markedsføring i sosiale medier handler om å være aktivt lyttende og å kunne reagere relevant og presist i de kanaler som best egner seg i forhold til kunder og bestemte målgrupper.
Vi utfører en rask ekspertvurdering og konkret SEO analyse med gjennomgang av din nettbutikk. Du får en personlig videokonsultasjon med senior SEO rådgiver. Søkemotoroptimalisering/SEO for nettbutikker og merkevarer har blitt en del vanskeligere.
Trenger du en sparringspartner som kan hjelpe deg å komme godt i gang, eller å få mer utbytte av webanalyse og Google Analytics?
Så mye å gjøre. Så mye å tenke på. Så mye man tenker på gjentatte ganger. Jeg snakker med mange som har tenkt i årevis på skrivekurs før de endelig tar tak. Og så løsner det jo. «Synd jeg ikke gjorde det før», sier de da.
Vi tilbyr skrivekurs i kreativ skriving over 1 helg. På kurset får du oppgaver som du skal besvare i løpet av kort tid. Når vi jobber raskt, blir vår indre kritiker satt ut av spill. Det viser seg at vi blir ekstra kreative da.
2-dagers kurs der du får en god oversikt over de ulike elementene i digital markedsføring. Fra digital strategi og markedsplan til innholdsmarkedsføring og sosiale medier, kampanjer og annonser, hvordan bli funnet i Google ved hjelp av søkemotoroptimalisering og gode tekster.
Etter 15 års erfaring som forskningsjournalist gir jeg dette kurset om den éne viktigste tingen forskere og akademikere kan lære seg for å bli hørt, husket, forstått – og for å ha god kontroll i en intervjusituasjon. Å bruke gode eksempler.
I boka «Bløff» har forfatter Bår Stenvik dykket ned i alt fra historie og økonomistudier til hjerneforskning og popmusikk for å studere kampen mellom bedrag og sannhet. I årtusener har denne striden formet vår kultur og atferd, og institusjoner som rettsvesen og religion.
Vi tilbyr kurset Historiefortelling med fakta. Vil du lære å forme fakta og egne opplevelser til fengende fortellinger? I dette foredraget gir Bår Stenvik innsikt i de grunnleggende prinsippene du trenger for å skrive klart, etterrettelig og underholdende.
Noen podkaster forteller om hendelser fra virkeligheten, andre forklarer fenomener, og noen er samtalebasert. Men selv om man «bare» skal lage en pratepodkast er god historiefortelling avgjørende.
Er vi på vei inn i en teknologisk dystopi, med overvåkning og store sosiale forskjeller – eller en utopisk verden der maskinene gjør jobben og det er nok til alle? Litteraturen har utforsket disse spørsmålene i hundre år, og gir oss verktøy for å tenke om hvilken framtid vi ønsker.
Gjennom tre dokumentarbøker og en roman har Bår Stenvik utforsket hva som gjør oss til mennesker. Han har søkt svar i en rekke vitenskaper og kunst, musikk og arkitektur. Han har besøkt både etikette-skoler og sexklubber. Er det latter eller tårer som skiller oss fra dyrene?
I boka «Skitt», som mottok Bokhandlerprisen for sakprosa i 2012, beskriver Bår Stenvik vår kulturs forhold til skitne og ekle ting, hvorfor vi dyrker det rene, men også hvorfor vi trekkes mot det urene, fra ødelagte dongeribukser til fuzzgitarer og kinky sex.