Vi tilbyr kurs i historie påbygging HIS1003 (LK06) som nettbasert studie. Kurset er utviklet i samsvar med læreplanene i Vg3 påbygging i kunnskapsløftet, og inngår i kravene for å oppnå generell studiekompetanse.
Historie er et av fellesfagene til studiespesialiserende utdanningsprogram og ett av de seks minstekravs fagene som gir studiekompetanse. Faget omfatter perioden fra antikken og fram til i dag og tar for seg både nasjonale og internasjonale begivenheter.
Vi tilbyr nettstudiet i Historie. Historie er ett av de seks minstekravs fagene som gir studiekompetanse. Historie er et fellesfag og inngår som ett av de sju minstekravs fagene som gir generell studiekompetanse etter 23/5 regelen.
Vi tilbyr liveundervisning online i Historie. Historie er ett av de seks minstekravs fagene som gir studiekompetanse. Historie er et fellesfag og inngår som ett av de sju minstekravs fagene som gir generell studiekompetanse etter 23/5 regelen.
Vi tilbyr nettstudiet iHistorie og filosofi 1. Historie og filosofi 1 er et valgfritt programfag i studiespesialiserende utdanningsprogram, programområde for samfunnsfag, språk og økonomi.
Dette kurset gir deg kunnskap innen historie på videregående skole. Det inngår i Generell studiekompetanse 23/5 regel og Påbygging til generell studiekompetanse. Kurset er basert på læreplanen i historiefaget: https://www.udir.no/lk20/his01-03.
Vi tilbyr kurs i generell studiekompetanse 4-fagspakken som nettstudie. Med denne fagpakken oppnår du generell studiekompetanse dersom du har fagbrev eller yrkesfaglig utdanning. 4-fagspakken inneholder fagene norsk, historie, naturfag og matematikk 2P.
Vi tilbyr kurs i historie som nettstudie. I faget historie lærer du om verdens- og norgeshistorien, og får innsikt i sammenhenger og konsekvenser av historiske hendelser. Historie er et av fagene du må ha for å oppnå generell studiekompetanse (23/5 regelen) eller som påbygg til fagbrev.
Vi tilbyr bedriftsinternt kurs om samfunnskunnskap og historie i voksenopplæringen, for lærere i den videregående skole og voksenopplæringen. Hvordan aktualisere samfunnskunnskap og historie for minoritetsspråklige elever gjennom gjenkjennbare tema?