Vi tilbyr kommunikasjon og konflikthåndtering. Spiller det noen rolle hva vi sier? Kan vi forebygge vold og aggresjon ved hjelp av hva vi sier - eller handler det ganske enkelt om god kundebehandling.
Du vil oppdage at ditt viktigste våpen er ord, og at den beste konflikthåndteringen er å legge til rette for kunden.
Konflikthåndtering:
Vårt eneste våpen er ord, noe som betyr at vi må se kundens behov og legge til rette for god service og kundebehandling. Det å sette fysisk makt bak en beslutning, er det bare politiet som kan gjøre. Vi må derfor kunne forebygge og være løsningsorientert - det er mye god sikkerhet i god service...
Kurset omhandler blant annet:
• Stemmen
• Ordene
• Kroppen
• Dialog
• Fair Play
• Observere
• Registrere
• Vurdere
• Håndtere
• Dempe aggresjon
Kurset omhandler også:
• Nødverge
• Nødrett
• Sivil pågripelse
• Selvtekt
• Straffeloven
Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker kurs i kommunikasjon og konflikthåndtering