Vi tilbyr bachelor i interaktive medier - spill. Jobb i skjæringspunktet mellom kreativitet og teknologi. Utdanningen lærer deg å designe og programmere interaktivt innhold til spill og virtuell virkelighet på tvers av bransjer.
Bli en spilldesigner:
Dette bachelorstudiet fokuserer på underholdningsteknologier og kreative næringer som et kompetansefelt. Det kan brukes på flere områder, blant annet grensesnitt- og interaksjonsdesign, digitale spill, og animasjon. Studiet gir relevant kunnskap om digitale underholdningssystemer som kreves innen ordinære og uavhengige bransjer og næringer.
Etter studiet kan du blant annet jobbe i spill- og animasjonsbransjen, eller opprette ditt eget spillselskap. Bachelorgraden gir en bred oversikt over dine fremtidige faglige muligheter. Du kan designe brukervennlige grensesnitt og interaksjon for digitale spill, og lage animasjoner og motion graphics for spill og filmer. Du kan også arbeide med karakterdesign og game world environments.
Du lærer å utvikle kreativt innhold for flere plattformer, blant annet datamaskiner, konsoller, mobiltelefoner og nettbrett. Det blir også undervisning i bruk av motion capture-studio, 3D-skannere, 3D-skrivere, Oculus Rift og andre teknologier. Studentene lærer å utvikle et konsept, fra innledende design til ferdig produkt. Ved å kombinere tradisjonelle designferdigheter og kreative prosesser med banebrytende teknologi, fokuserer studiet på å fremheve kreative ferdigheter.
Studiets oppbygging:
I løpet av første studieår vil studentene utforske grunnlaget for visuell kultur. Det læres viktige egenskaper, som kreativ og interaktiv koding og scripting, kommunikasjonskompetanse og programvarekunnskap. Andreåret går mer i dybden på ulike metoder og prosesser som brukes i kreative miljøer og bransjer. Studentene forbedrer sine evner til å skape og utvikle innovative gaming- og animasjonsinteraksjoner i form av karakterdesign, spillmiljøer, gameplay, level design, spillopplevelse, og trender innen visual interface design.
På tredje studieåret utforskes nye trender innen spill og animasjon. Målet er å bli kompetent innenfor interaktiv scripting, spilldesign, grensesnitt og interaksjonsdesign. Årets hovedmål er å forberede for entreprenørskap, og studentene produser sin portefølje til bruk i jobbsøking.
Emner
Første studieår:
• Problem Based Learning and Research Methodologies (5 ECTS)
• Form and Context (10 ECTS)
• Game Assets 1 (10 ECTS)
• Narrative (10 ECTS)
• Game Play (10 ECTS)
• Level Design (5 ECTS)
• Studio 1 (10 ECTS)
Andre studieår
• Editing (5 ECTS)
• Game Assets 2 (10 ECTS)
• Conceptualisation (10 ECTS)
• Technical Direction (5 ECTS)
• Ludic Studies (10 ECTS)
• Game Assets 3 (10 ECTS)
• Studio 2 (10 ECTS)
Tredje studieår
• Design for Interactivity (10 ECTS)
• Procedural Animation (10 ECTS)
• Industry Studies (5 ECTS)
• Bachelor Project (35 ECTS)
Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker bachelor i interaktive medier - spill
Opptakskrav:
• Generell studiekompetanse
• Det kan også søkes på grunnlag av realkompetanse
Undervisningsspråk:
Studiet holdes på Engelsk
Lånekassen:
Studiet er godkjent for lån og stipend i Statens Lånekasse. NOKUT-akkreditert.