Vi tilbyr fagskolestudie i digital innholdsproduksjon. Du vil utvikle dine tekniske produksjonsferdigheter, samtidig som du vil lære deg å jobbe strategisk og langsiktig med planlegging av innhold. Du vil også lære å måle effekten av innholdet som publiseres.
Kursinnhold:
Utdanningen legger særlig vekt på at du skal lære å beherske audiovisuelle virkemidler, og du får jobbe praktisk med foto, film, klipp og lyd fra første studiedag. Du vil også lære deg å produsere tekst for ulike formål.
I tillegg vil du få en grundig innføring i:
• Redaksjonell vurderingsevne
• Journalistisk arbeid
• Kanalbasert innholdsproduksjon
• Forståelse om strategi, markedsplan og merkevarer
Program:
1. semester - Grunnleggende produksjon og dramaturgi (FDI1100)
2. semester - Kommunikasjon, formidling og digital forståelse (FDI1201)
God innholdsmarkedsføring baserer seg på en grundig forståelse av både målgruppen og avsenderens behov. For at kommunikasjonen skal ha ønsket effekt, må innholdet som produseres være i tråd med virksomhetens kommunikasjonsstrategi og markedsplaner. Du vil i løpet av utdanningen arbeide med caser gitt av reelle kunder.
Gjennom praktiske øvingsoppgaver og varierte kundeprosjekter vil du lære å tilpasse deg og forstå ulike kunders behov, og hvordan man jobber strategisk med planlegging av innhold basert på virksomhetens planer og fastsatte mål. Du vil få prøve deg på å produsere innhold for ulike kanaler, og gjennom dette opparbeide deg en god forståelse for hvordan, hvor og når innhold skal distribueres.
Undervisningsformer:
For å kunne holde en høy standard på bransjeforståelse vil foredragsholdere fra forskjellige næringer og produksjonsmiljøer benyttes. Realisme og en forståelse for hvordan markedet fungerer og hvor bredt innholdsproduksjon favner er en nødvendighet for dette studiet.
Kontakt med bransje og næringsliv:
Kontakt med bransje og næringsliv har alltid vært en viktig forutsetning både for å sikre at studentene får en så praktisk relatert undervisning som mulig, men også for å sikre at Høyskolen Kristiania til enhver tid er oppdatert på bransjens behov. Studentene vil i løpet av utdanningen arbeide med prosjekter gitt av reelle kunder. Derfor blir de tidlig klar over hvilke kvalifikasjoner arbeidsmarkedet søker etter. Studentene vil også få god innsikt i hvordan kunde-/ leverandørrelasjonen fungerer og hvilke utfordringer og muligheter som kan oppstå.
Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker fagskolestudie i digital innholdsproduksjon
Opptakskrav:
For å bli tatt opp som student på fagskolestudier må du oppfylle ett av følgende opptakskrav:
• Generell studiekompetanse
• Fullført og bestått videregående opplæring
• Fagbrev / svennebrev
eller:
Realkompetanse for fagskole:
• Minimum 23 år i løpet av opptaksåret.
• Dokumentere 3 års fulltids arbeidserfaring, herunder regnes lønnet / ulønnet arbeid, verneplikt, folkehøyskole og frivillig arbeid / tjeneste.
• Arbeidsattester må inneholde start og sluttdato samt stillingsprosent / timeantall.
• Dokumentere norskkunnskaper fra grunnskole, videregående skole, norsk på høyere nivå eller norskprøve B2 for innvandrere fra Vox.
Kursmateriell:
I tillegg til studiespesifikt utstyr og pensumlitteratur anbefales det å ha en relativt ny datamaskin som du kan jobbe med hjemmefra, dette kan enten være en PC eller en MAC.
Lånekassen:
Studiet kvalifiserer for støtte hos Lånekassen