I kategorien for avvenning og psykisk helse finner du kurs, behandlinger og programmer på det mentale plan. Du kan få hjelp mot for eksempel fobier, depresjoner eller angst. Eller få avvenningsprogrammer mot uvaner som røyking, snus, stress, spiseforstyrrelser eller søvnproblemer. Det er ingen vits i å plages med noe det finnes lang erfaring med å motvirke. Utnytt ditt potensiale eller bli kvitt plager med et kurs direkte rettet mot ditt problem.
I samarbeid med Connected Mindful Living tilbyr vi et digitalt mindfulness treningsstudio med ukentlig, live streamet praksis. Dette tilbudet er medlemsskapsbasert, og du kan melde deg på personlig eller tilby dette til hele avdelingen eller bedriften din.
Grunnkurset er en kombinasjon av meditasjon, avspenning, mental trening, bevissthetstrening og kognitive teknikker som gir økt ro, mestring og glede. Det gir deg et verktøy for å håndtere stress, og to enkle teknikker.
Pauseknappen er et kurs i stressmestring som passer for enkeltpersoner, personalgrupper og skoleklasser. Kurset skreddersys etter målgruppe og deres utfordringer. Pauseknappen er et konkret og praktisk rettet kurs som øver inn strategier for stressmestring.
Vi tilbyr nettkurs om praktisk psyko- neuro- endokrinologi. På kurset vil du lære om hvordan tanker og adferdsprogrammer direkte griper inn i kroppens biokjemi, organer, hormoner, immunforsvar, muskler, ledd, fordøyelse, slimhinner osv.
Vi tilbyr kurs i flyskrekk. Overvinn din flyskrekk, lær de beste tipsene direkte fra en flykaptein og ta tak i din flyskrekk og gjør noe med det! Velkommen til NOCNA - Norges pionérskole innenfor coaching, personlig lederutvikling, NLP og mental trening.
Vi tilbyr online kurs i bedre mestring av flyskrekk. Du lærer teknikker hentet fra moderne kognitiv psykologi, som å endre negative, fastlåste tankemønstre. Sammen med pust- og avspenningsøvelser bidrar dette til økt angst- og forbimestring.
Hvordan kan du bli den beste versjonen av deg selv, så du beholder energi, glede og handlekraft i tøffe tider. Et kurs for å bli bevisst på hva man gjør i forhold til å håndtere utfordringer på en best mulig måte, for å lykkes med det man fokuserer på.
Hvilket handlingsrom har skolen i saker som dreier seg om bekymringsfullt skolefravær? Hvordan kan vi jobbe, sammen med foresatte og andre hjelpeinstanser, slik at elever som av ulike årsaker ikke fikser skolen, vil komme tilbake?