Klar og tydelig kommunikasjon er viktig enten man skriver for print eller web. Selv om mange av de samme reglene gjelder for begge utrykksformer finnes det også egne teknikker og derfor også kurs innenfor de mange forskjellige stilartene. Her finner du kurs i alle former for journalistikk eller kommunikasjon på web.
Etter studiet er du oppdatert på digital markedsføring gjennom moderne og kostnadseffektive kanaler. Du besitter kunnskaper og ferdigheter som umiddelbart kan tilføre bedrifter verdi gjennom økt synlighet på internett, annonsenettverk, tilstedeværelse i sosiale medier, og bedriftens egne nettsider.
Vi tilbyr nettstudie i videomarkedsføring i sosiale medier. Video er en viktig del av influencer-markedsføring. Jobb med digitale strategier og benytt videoproduksjon og storytelling på Facebook, Instagram, YouTube og andre sosiale medier.
Vi tilbyr vårt nettbaserte HMS-, internkontroll- og kvalitetssikringssystem som gir deg enkelt og effektivt styring. Dersom du har ansatte, er det lovpålagt å ha internkontroll som dokumenterer systematisk HMS-arbeid. Innen bygg- og anleggssektoren må du også ha kvalitetssikring av arbeidet ditt.
Etter 15 års erfaring som forskningsjournalist gir jeg dette kurset om den éne viktigste tingen forskere og akademikere kan lære seg for å bli hørt, husket, forstått – og for å ha god kontroll i en intervjusituasjon. Å bruke gode eksempler.
I boka «Bløff» har forfatter Bår Stenvik dykket ned i alt fra historie og økonomistudier til hjerneforskning og popmusikk for å studere kampen mellom bedrag og sannhet. I årtusener har denne striden formet vår kultur og atferd, og institusjoner som rettsvesen og religion.
Vi tilbyr kurset Historiefortelling med fakta. Vil du lære å forme fakta og egne opplevelser til fengende fortellinger? I dette foredraget gir Bår Stenvik innsikt i de grunnleggende prinsippene du trenger for å skrive klart, etterrettelig og underholdende.
Noen podkaster forteller om hendelser fra virkeligheten, andre forklarer fenomener, og noen er samtalebasert. Men selv om man «bare» skal lage en pratepodkast er god historiefortelling avgjørende.
Er vi på vei inn i en teknologisk dystopi, med overvåkning og store sosiale forskjeller – eller en utopisk verden der maskinene gjør jobben og det er nok til alle? Litteraturen har utforsket disse spørsmålene i hundre år, og gir oss verktøy for å tenke om hvilken framtid vi ønsker.
Gjennom tre dokumentarbøker og en roman har Bår Stenvik utforsket hva som gjør oss til mennesker. Han har søkt svar i en rekke vitenskaper og kunst, musikk og arkitektur. Han har besøkt både etikette-skoler og sexklubber. Er det latter eller tårer som skiller oss fra dyrene?
I boka «Skitt», som mottok Bokhandlerprisen for sakprosa i 2012, beskriver Bår Stenvik vår kulturs forhold til skitne og ekle ting, hvorfor vi dyrker det rene, men også hvorfor vi trekkes mot det urene, fra ødelagte dongeribukser til fuzzgitarer og kinky sex.
Ønsker du å utforske kunst gjennom tekst, kanskje du allerede jobber med tekst og brenner etter å utvikle deg i nye retninger eller er du kunstner på leting etter ideer til å sette ord på din egen eller andres kunst? Da er dette skrivekunst-kurset med forfatter Caroline Ugelstad Elnæs for deg!
Vi tilbyr nettkurs om hvordan du lykkes med butikken på instagram. Bruker du sosiale medier riktig kan du tiltrekke deg flere kunder og øke omsetningen. Du lærer deg hva som skal til for å skape engasjement og hva som skal til for å selge mer ved hjelp av instagram.
Løft skrivingen din til neste nivå – få veiledning av profesjonelle forfattere og redaktører. Velkommen til forfatterkurs! Har du en forfatterdrøm? Forfatterkurs.no er et komplett skrivekurs på nett med alt du trenger å vite - fra de første ordene til du tar kontakt med et forlag.
Vi tilbyr nettkurs i suksess med Instagram. Du får en komplett trinn-for-trinn modell, og du vil kunne se store forbedringer på din konto i løpet av kort tid. Instagram kan gi deg et veldig fin heiagjeng. Vi viser deg hvordan.
Jobber du med tekster til sosiale medier, e-post og nettsider? Da vet du sikkert at teksten har en viktig jobb å gjøre: Den skal treffe, engasjere og overbevise målgruppa di – og få dem til å handle. Og gjør den ikke jobben sin, går du glipp av klikk, trafikk, salg, kunder og konverteringer.