I kategorien for avvenning og psykisk helse finner du kurs, behandlinger og programmer på det mentale plan. Du kan få hjelp mot for eksempel fobier, depresjoner eller angst. Eller få avvenningsprogrammer mot uvaner som røyking, snus, stress, spiseforstyrrelser eller søvnproblemer. Det er ingen vits i å plages med noe det finnes lang erfaring med å motvirke. Utnytt ditt potensiale eller bli kvitt plager med et kurs direkte rettet mot ditt problem.
Har du lyst til å gi dine kollegaer eller venner ny inspirasjon, og bevisstgjøre dem i forhold til hvordan de kan beholde energi og balanse i en travel hverdag? Gi dem morsomme teknikker som fungerer?
Lær hvordan du får sinnsro og tilstedeværelse i en strevsom hverdag. Hvordan du kan finne tilbake til kjernen i deg selv og din indre kraft, som bringer frem livsglede, ny bevissthet, dypere forståelse og mot til å gå din egen vei - med ditt sanne jeg.
Vil du lære hvordan traumatiske og katastrofale hendelser påvirker oss som mennesker? Da kan en bachelor i anvendt psykologi med fordypning i traume- og katastrofepsykologi være perfekt for deg.
Om lag halvparten av den norske befolkningen får en psykisk lidelse eller plage i løpet av livet. Med et årsstudium i utviklingspsykologi, traume og psykisk helse kan du spisse kompetansen din og få praktisk kunnskap om psykisk helse og uhelse.
Seminaret tar utgangspunkt i påstanden: “For å lede andre må du kunne lede deg selv”. Som leder er du utsatt for press og høye forventninger fra mange hold, og din evne til å beholde roen, reagere fornuftig og ta kloke beslutninger blir ofte satt på prøve.
Vi tilbyr utdanning som sertifisert avrusningspedagog som onlinekurs. Avhengighet kan ramme alle, uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og sosial klasse. I utdanningen får du verktøy for å hjelpe mennesker til å oppnå rusfrihet og komme seg fra avhengighetssykdommen.
Vi tilbyr utdanning som sertifisert stressterapeut. Målet med utdanningen er at studenten etter fullført utdanning har tilegnet seg de kunnskaper som kreves for kvalifisert og selvstendig arbeid innen fagfeltet.
Vi tilbyr angsttilstander som nettkurs. Angst er et av de hyppigste symptomene man møter i allmennpraksis. Over en tredel av de pasientene som presenterer et psykiatrisk problem, klager over angst.
Vi tilbyr depresjoner som nettkurs. Kurset omfatter tilstandene depresjon, postnatal depresjon, posttraumatisk stresslidelse, søvnforstyrrelser og bipolar affektiv lidelse.
Vi tilbyr oppfriskningskurs i legemiddelhåndtering med fokus på rus og psykiatri for sykepleiere som nettkurs.
Vi tilbyr oppfriskningskurs i legemidler, rus og psykiatri for helsefagarbeidere som nettkurs. Kurset er utviklet av Anita Baadstø (sykepleier). Innholdet i kurset er basert på artikler i NEL og Kommune-NEL. Artiklene oppdateres kontinuerlig, og det anbefales at du bruker dem i oppgaveløsningen.
Vi tilbyr psykiatri som nettkurs. Kurset omhandler angstlidelser, depresjoner og psykoser.
Vi tilbyr søvn og insomni som nettkurs. Det skrives stadig om søvn i media og ikke alt er like presist. Langvarige problemer med insomni behandles best med ikke-medikamentelle tiltak - først og fremst søvnrestriksjon og stimulus-kontroll.
TFT er en revolusjon innen helse. På bare 3 timer lærer du hvordan du ofte kan hjelpe deg selv og dine nærmeste med å redusere eller ta bort stress, spenninger, smerte, og begrensende/vonde følelser. NAKOTIP er landets ledende aktør innen TFT og "tapping".
Vi tilbyr bedriftsinternt kurs vedr Barn som lever i vanskelige livssituasjoner. Du ser det ikke før du tror det. Hvordan kan vi avdekke og hjelpe barn, som lever i vanskelige livssituasjoner?
Vi tilbyr bedriftsinternt kurs om elever med psykiske vansker for lærere i barne- og ungdomsskole 1 - 10 trinn. Barn som har psykiske vansker kan ha utfordringer skolefaglig og med sosialt samspill. Disse barna har derfor behov for mer og tettere oppfølging i hverdagen.
Vi tilbyr bedriftsinternt kurs om elever som utfordrer oss for lærere i barne- og ungdomsskole 1 - 10 trinn. Hvordan kan vi som jobber direkte med elevene i skolen best mulig møte de elevene som har en atferd som utfordrer oss, slik at både elevene og vi får en bedre arbeidshverdag?
Hvilket handlingsrom har skolen i saker som dreier seg om bekymringsfullt skolefravær? Hvordan kan vi jobbe, sammen med foresatte og andre hjelpeinstanser, slik at elever som av ulike årsaker ikke fikser skolen, vil komme tilbake?