Vi tilbyr master i årsstudium i markedsføring. Flere og flere bedrifter har behov for markedsføringskompetanse. Derfor er årsstudium i markedsføring en god investering.
Litt om studiet:
• Hva lærer du?
• Hva kan du bli?
• Livet som Kristiania-student
• Praktisk informasjon
Markedsføring handler om å jobbe strategisk med å skape verdi, både for bedrifter og kunder. Det er en viktig del av maskineriet for de fleste bedrifter, og behovet for kunnskap og kompetanse innen markedsføring øker for hver dag som går.
Ved å studere markedsføring vil du få relevant og aktuell kunnskap og kompetanse, som gjør deg enda mer ettertraktet i arbeidslivet. Gjennom studiet vil du utvikle forståelse for markedsføringens rolle i verdiskaping for virksomheter. Du vil kunne bidra til at din bedrift når ut til sin målgruppe på en bedre måte, og sørge for en styrket merkevare.
Hva lærer du?
Både store og små virksomheter trenger oppdatert kunnskap om mulighetene digital markedsføring kan gi. Årsstudium i markedsføring gir deg en innføring i digital markedsføringsverktøy som kan være til verdiskaping for ulike virksomheter. Vi vet at innen markedsføring er praksis like viktig som teori. Dette studiet gir deg en praktisk og teoretisk forståelse av markedsføring, med emner innen:
• Markedsføring og forbrukeratferd
• Organisasjon, ledelse og digital forretningsforståelse
• Salgspsykologi og kundeopplevelse
Du lærer å analysere ulike markeder og hvordan du kan bruke innsikten i verdiskaping og utviklingen av nye tilbud. Og du får innsikt i hvordan organisasjoner drives og hvordan digitalisering påvirker både organisasjonen og markedsføringen.
Hva kan du bli?
Markedsføringsstudiet gjør deg til en mer attraktiv jobbkandidat for samtlige bransjer og bedrifter. I dag har de aller fleste en egen markedsavdeling, eller behov for ansatte som kan markedsføre bedriften. Studiet kan også være en inngangsbillett til jobb som konsulent i byrå eller det å starte egen virksomhet.
Dette studiet kombineres perfekt med en grad du allerede har, slik at du kan få drømmejobben. Ferdighetene du får gir deg også et godt grunnlag du kan bygge videre på, om du for eksempel ønsker å gå videre med en bachelor i digital markedsføring og salgsledelse, markedføring og merkevareledelse, eller markedsføring og forretningsutvikling.
Program:
1. semester:
• Markedsføring og forbrukeratferd (MOF1100)
• Salgspsykologi og kundeopplevelse (SKO1100)
2. semester:
• Digital markedsføring (DIG1100)
• Organisasjon, ledelse og digital forretningsforståelse (ODF1100)
Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker årsenhet i markedsføring
Opptakskrav:
For å kunne søke på studiet må du inneha ett av punktene nedenfor:
• Generell studiekompetanse
• Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag/svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
• Realkompetanse
Lånekassen:
Studiet kvalifiserer for støtte hos Lånekassen