I dette kurset med Camilla Hager lærer du å finne din «tone of voice» med ChatGPT. Se for deg et internett som oversvømmes av generisk robot-skvalder. Det blir ikke bare kjedelig, kampen om oppmerksomheten blir også beinhard.
Innhold:
Da er det merkevarene – og menneskene – som har en tydelig, autentisk og menneskelig «tone of voice», eller skrivestemme, som kommer til å bli hørt, fulgt og elsket.
I dette kurset lærer du hvordan du definerer en «tone of voice» som gjenspeiler bedriftens personlighet og verdier. Eller deg selv, om du skriver på egne vegne. Ikke misforstå, vi er positive til AI-assistert skriving, og allierer oss med robotene også i dette kurset.
Du lærer blant annet hvordan du kan få ChatGPT til å tilpasse stil og tone, så tekstene du får generert er tettere opp mot sluttresultatet du ønsker deg, og krever mindre omskriving. Fordelene med det du lærer i dette kurset?
Jo, du
• blir tryggere på hvordan du skal skrive
• bygger tillit og troverdighet
• bygger en sterkere merkevare
• fremstår som en tydelig avsender
• skiller deg ut fra mengden
• skor deg for å unngå å drukne i fremtidens robotsuppe
Og ikke minst: Det blir både enklere og artigere å skrive, når du har funnet «din greie».
Dette lærer du:
• Tone of voice, skrivestemme, stil og tone – hva er det egentlig?
• Hvorfor er det så viktig, spesielt nå som robotene også kan produsere tekst og innhold?
• Hvordan går du frem for å definere din egen stemme?
• Hvordan kan du tilpasse stil og tone med ChatGPT?
Kursekspert: Camilla Hager
I 2010 etablerte hun tekstbyrået HvabeHager i Trondheim.
Siden da har hun og tekstforfatter-kollegene hjulpet noen av Norges største merkevarer – i alle slags bransjer og nisjer – med å finne ordene som får dem til å skinne.
Camilla er utdannet allmennlærer og har det siste tiåret holdt kurs, gjesteforelesninger og foredrag for private og offentlige virksomheter i hele landet.
Hun er i sitt ess når hun får lære bort hvordan du skriver tekster som synger, svinger og selger.