For å være synlige på internett, og vise faglig ekspertise, bør bedrifter publisere artikler jevnlig. Samtidig er det viktig at alle innlegg er skrevet på en måte som tar hensyn til algoritmene i søkemotorene.På dette kurset lærer du hvordan det kan gjøres.
Hvorfor skal du ta dette kurset?
• Det gjør deg tryggere når du skriver – både på SEO og rettskriving.
• Det gir deg en mal tilpasset din bedrift, slik at du raskt og enkelt kan produsere egne artikler.
Dette lærer du:
1. Tips og triks om skriving
2. Finne gode artikkeltemaer
3. Finne riktige søkeord
4. Bruke søkeordene smart
5. Forstå målgruppene
6. Forstå algoritmene
7. Riktig format på artikler (inkl. gode overskrifter)
8. Liste over nyttige verktøy
9. Tips til bruk av AI/ChatGPT
Kurset er tredelt. (Det er anledning til å velge kun del 1).
1. Kurs
2. Workshop
3. Oppfølgingstimer
1 . Kurs i 2 timer, kl. 10.00-12.00.
Pause, 30 min.
2. Workshop i 2 timer, kl. 12.30-14.30.
På workshopen kommer vi raskt i gang med praktisk skriving, med bakgrunn i det som ble lært på kurset. Da går vi bl.a. gjennom tema og søkeord for et fiktivt firma. I tillegg kan deltakere jobbe med konkrete artikler til egen bedrift.
Det blir også anledning til sparring på å skrive.
3 . Oppfølgingstimer
Oppfølgingstimene er tilgjengelige for alle som har deltatt på kurset. Det er inntil 10 timer med rabattert pris. Da gis det oppfølging bl.a. med planlegging av tema og søkeord, og redigering av artikler før publisering.