Oppdaterte teknikker for digital marketing - webinar



Kursarrangør: KnowHouse AS
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Studie / yrkesutdanning
Undervisningstid: kl 09:00 - 12:00
Varighet: 3 timer
Pris: 4.980
Neste kurs: 04.12.2024 | Vis alle kursdatoer

Vi tilbyr kurs om oppdaterte teknikker for digital marketing som går som webinar via Zoom. Fremveksten av AI-verktøy, algoritmeendringer og andre ytre faktorer gjør at mange markedsføringsmetoder ikke fungerer like bra som før. Finn ut hva som er de viktigste justeringene du bør gjøre nå!

Gjennomføring av webinaret:
I forkant mottar du en e-post med lenke til webinaret. Denne kan du klikke på til avtalt tid, og komme inn i webinar-rommet. E-posten med påloggingslenke blir sendt ut automatisk så fort du har meldt deg på til webinaret. Hvis du ikke finner den, anbefaler vi at du sjekker søppelpostmappen din.

Innhold:
Den digitale verdenen er alltid i endring, og det kommer stadig nye måter å bruke kanalene på som fungerer bedre enn tidligere metoder. I dette kurset går vi gjennom de viktigste endringene som har skjedd den siste tiden, og gir deg innspill til oppdateringer av strategier og taktikker som du bør vurdere i 2024.

Dette lærer du:
1) Hva er endringene vi står overfor:
• GDPR og “cookie-døden”
• Nye algoritmer og endrede bruksmønstre i sosiale medier
• Fremvekst av generativ AI og utvikling av hybride søkeverktøy som Copilot, Gemini og Perplexity

2) Reviderte strategier for sosiale medier:
• Hvordan fungerer viralitet nå
• Hvor bør vekten ligge i sosiale medier
• Nye kanaler du bør vurdere, og hvorfor

3) Reviderte strategier for SEO:
• Hva skjer med Googles posisjon fremover
• Er det mulig å optimalisere for stemmesøk og hybrider
• YouTube og TikTok SEO

4) Automatiseringer i 1:1 kanalene:
• Hvordan automatisere 1:1-kommunikasjon uten at det går ut over brukeropplevelsen
• Oppdaterte taktikker for e-post og SMS
• Hvordan utnytte potensialet i DM i sosiale medier på en effektiv måte

5) Reviderte strategier for outbound:
• Hvordan nå ut til målgrupper uten aktiv etterspørsel
• Annonsering uten pixelsporing
• Videoannonsering og PMAX

6) Reviderte strategier for inbound:
• Hvordan må vi nå tenke annerledes rundt inbound marketing
• Leadsgenerering via sosiale medier og funnels
• Klebrighet og passiv informasjonshøsting

Ressurser som følger med kurset:
• Elektronisk kursbevis
• Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
• Presentasjon fra kurset

Kursholder: Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, fagekspert, kursleder og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital markedsføring som brukes på norske høyskoler. Den nyeste er Digital Markedsføring og Kommunikasjon. Til daglig er hun CEO og fagansvarlig i KnowHouse, og holder kurs og foredrag.

Målgruppe for kurset:
Kurset passer for digitale markedsførere som vil holde seg oppdatert om de nyeste strategiene og tiltakene innenfor digital markedsføring. Etter kurset skal du som markedsfører ha en bedre forståelse av det digitale landskapet slik det fremstår i 2024.

Forkunnskaper:
• Det er en fordel om du har jobbet med digital markedsføring en stund

Utstyr og software:
For våre webinarer anbefaler vi at du bruker PC/Mac. Dette gjør at du får større skjermstørrelse og dermed kan se både kursleder, presentasjoner og skjermdelinger bedre. På PC/Mac trenger du bare en vanlig nettleser for å delta.