Vi tilbyr onlinekurs om Microsoft Office 356 - samarbeid og informasjonsflyt. Microsoft Office er verktøyet de aller fleste bruker hver dag, Outlook, Word, Excel, PowerPoint. Med Microsoft 365 har alle disse verktøyene blitt enklere, smartere og lettere å samarbeide med andre.
Innhold:
I tillegg finnes det mange flere verktøy som kan forenkle og forbedre din informasjonsflyt betraktelig. OneNote, Sway, Planner, Skype, er noen av verktøyene som kan gjøre din hverdag enklere. Felles for alle er at skyfunksjonalitet gjennom OneDrive gjør at du kan ha din informasjon tilgjengelig på ulike steder og ulike plattformer og både være sikrere og gjøre jobben din enklere.
Agenda:
Samarbeid i Microsoft 365:
• Innenfor organisasjonen
• Utenfor organisasjonen
Hva skal vi dele:
• Informasjon
• Oppgaver
• Filer
Hvordan skal vi dele:
• En til en
• En til mange
• Mange til en
Gjennomgang av løsning og verktøy:
• OneDrive
• Orden på filer og deling
• Tilgang og begrensninger
• Outlook
• Informasjonsbehandling
• Riktig informasjon på riktig sted
• Redusere bruk av e-post
• Bruk av mobil i Office
Onlineverktøy:
• Mobil arbeidsflyt
• Teams
• Delve
• Yammer
• Planer
• Sharepoint
• Sway
• Stream
• Skype
Programmer:
Excel:
• Deling
• Låsing og organisering
• Samarbeid
Word:
• Filsamarbeid
• Tema
PowerPoint:
• Delte presentasjoner
• Distribuert presentasjon
Arbeidsprosesser:
• Hvordan arbeider vi faktisk
• Hvilke programmer er effektive
• Hvilken informasjon skal vi ta vare på
• Langsiktig og kortsiktig informasjon
Målgruppe for kurset:
Alle som arbeider med og bruker Microsoft 365
Kursmateriell:
Kurset følger du fra din egen PC eller Mac, fra hjemmekontor eller arbeidsplass (eller der du måtte ønske). Vi anbefaler deg å ha en stor skjerm (eller to skjermer), slik at du har plass til å følge kurset, samtidig som du kan delta aktivt. Du må ha PC eller Mac med Microsoft Office installert og tilgang til Microsoft 365. Kursavgiften inkluderer kursbevis og diplom.