Det finnes andre søkemotorer enn Google... Få en grundig introduksjon til hvordan du kan komme i gang med Microsoft Ads. Nå ut til dine kunder på Bing og andre Microsoft-plattformer.
Kursinnhold:
• Introduksjon til Microsoft Ads, oversikt over plattformen og forskjeller mellom Microsoft Ads og Google Ads.
• Kontooppsett og grensesnitt.
• Nøkkelord og målretting.
• Annonseformater og oppsett.
• Budgivning og kostnadskontroll.
• Sporing og analyse.
• Annonseringsnettverk.
• Optimalisering av kampanjer.
• Annonseverktøy og ressurser.
Hvorfor velge dette kurset:
• Du ønsker å utnytte mulighetene for annonsering på Bing og andre Microsoft-plattformer, istedenfor å kun fokusere på Google.
• Google Ads, annonsering på Google og i Google sitt nettverk er noe "alle" gjør og konkurransen er tøff. Når vi snakker om søk snakker vi som regel om "å google". Men, det finnes jo andre søkemotorer, og selv om Google fortsatt er dominerende så er kanskje tiden inne for å fokusere også på Bing?
Målgruppe for kurset:
Kurset retter seg mot deg som ønsker å komme i gang med annonsering med Microsoft Ads for å nå ut til kunder på Bing og via andre Microsoft-plattformer. Kanskje bruker du allerede Google Ads, men ønsker å utnytte potensialet på Bing også?
Forkunnskaper:
Du trenger ikke å ha noen kunnskap om Microsoft Ads fra før, men det er en fordel om du har tilgang til din egen Microsoft Ads konto. Du kan opprette en konto på ads.microsoft.com.
Maskin, utstyr og programvare:
Du må ha PC eller Mac, samt login til din Microsoft Ads-konto.
Kursmateriell:
Kursavgiften inkluderer kursbevis og diplom. Lunsj er kun inkludert når du deltar i klasserom.