Når trenger du mellombalanse og hvordan skal den utarbeides. Hvilke formelle krav gjelder. Når og hvordan sender du den inn til Regnskapsregisteret.
Dette kurset forteller deg om hvilke tilfeller du har bruk for en mellombalanse. Hvordan skal den utarbeides. Hvordan tar man hensyn til betalbar skatt og utsatt skatt i mellombalansen. Kurset viser den formelle og nødvendige prosessen fra start til den er ferdig innsendt og beslutningene med bakgrunn i mellombalansen kan gjennomføres.
Innhold
• Hva er en mellombalanse
• Utforming - lovmessige krav til mellombalansen
• Behandling i styre og generalforsamling
• Skatt og utsatt skatt
• Prosessbeskrivelse
• Innsending til Regnskapsregisteret
• Vedlegg til innsendingen
Undervisningsform:
Streamet forelesning - nettkurs. Fra dagen du kjøper kurset har du 180 dager på deg til å fullføre kurset.
Målgruppe for kurset
Kurset passer for daglig leder, styremedlemmer i aksjeselskaper, regnskapsførere, revisorer, advokater og andre som bistår i forbindelse med f eks utbytte og omorganiseringer.
Merk! For revisor: Tilsvarende timer i Rettslære hos regnskapsførere kan flyttes til kategorien Foretaksrett.